דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / פורום ראשי המסחר: ״עלות סגירת המסחר 5.6 מיליארד בחודש, מתנגדים לדרכון ירוק״

ראשי ארגוני המסחר במכתב לחברי קבינט הקורונה ולשרי הממשלה: "הטלת סגר על המסחר לבד לא סייעה להורדת התחלואה אבל הובילה לריסוק ענף המסחר בישראל"

עסק סגור ברחוב יפו בתל אביב. האם קיצוץ דמי האבטלה מבשר על הכיוון של ממשלת בנט-לפיד? (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
עסק סגור ברחוב יפו בתל אביב. האם קיצוץ דמי האבטלה מבשר על הכיוון של ממשלת בנט-לפיד? (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"המציאות מוכיחה – הטלת סגר על המסחר לבד לא סייעה להורדת התחלואה". כך כתבו היום (רביעי) ראשי תחום המסחר בישראל, במכתב ששלחו לחברי קבינט הקורונה ולשרי הממשלה.

על המכתב חתומים חברי פורום ראשי המסחר בישראל: שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה; אופיר שריד, יו"ר פורום הקניונים ומנכ"ל קבוצת מליסרון; טלי פרידמן, יו״ר שוק מחנה יהודה, יו"ר איגוד השווקים; ותומר מור, ראש ארגון מסעדנים חזקים ביחד.

חברי הפורום דורשים ממקבלי ההחלטות "לתת וודאות לענף המסחר ולהודיע כבר כעת כי במסגרת היציאה מהסגר, הענף יפתח בהתאם לתו הסגול במועד תחילת היציאה מהסגר". לטענתם, המסחר בישראל סגור זו הפעם השלישית, כאשר בין התאריכים 27 בדצמבר ו-7 בינואר הוטל בפועל סגר על המסחר בלבד.

ראשי ארגוני המסחר טוענים כי בעוד בסגרים קודמים ניתן היה לראות ירידה בתחלואה כשבועיים לאחר תחילת הסגר, העובדה שלאחר כ-18 ימים מסגירת המסחר התחלואה ממשיכה לעלות מוכיחה כי "סגירת המסחר לא הובילה לעצירת התחלואה במדינת ישראל בעוד היא בהכרח הובילה לריסוק ענף המסחר בישראל".

ראשי הארגונים הציגו נתונים חמורים בנוגע להשפעות הסגר על המסחר: "מאות אלפי מובטלים, מלאים בשווי של מיליארדים זרוקים במחסנים ועלות למשק של מעל 5.6 מיליארד שקלים בחודש".

דרישת הפורום היא "לפתוח מיד בתום תקופת הסגר את כל המסחר במלואו ללא כל אבחנה וללא שלבים ובלי הוספת תנאים והגבלות נוספות". כמו כן, מבהירים הכותבים כי הם "מתנגדים בכל תוקף להגבלת הכניסה למסחר רק לקונים בעלי דרכון ירוק" שכן "אין כדאיות כלכלית לפתוח את המסחר בצורה זו ואין ישימות למגבלה זו".

לדבריהם, מרבית האוכלוסייה הנמצאת בסיכון עתידה להיות מחוסנת במועד סיום הסגר, ועם זאת, קהל יעד עיקרי של תחום המסחר הוא משפחות הכוללות ילדים ובני נוער שכלל אינם עתידים לקבל את החיסון וממילא לא יהיו זכאים לדרכון ירוק.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!