דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משבר בכבאות

עובדים במאבק / נציב הכבאות מאיים לקצץ 25% מהשכר של כבאים שינקטו בעיצומים

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לשר אמיר אוחנה: ״נעודד כבאים ששכרם נפגע להפגין מול המשרד לביטחון פנים, יש גבול להתעמרות״

הפגנת הכבאים מול קריית הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: קובי וולף)
הפגנת הכבאים מול קריית הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: קובי וולף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע סכסוך העבודה המתנהל במערך הכבאות, מאיימת הנהלת המערך לנכות 25% משכרם של עובדי הכבאות. במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הוא מבהיר: ״כל כבאי שיגלה שנוכו משכרו סכומים ביום התשלום – נקרא בזאת להגיע להפגנה מול המשרד לביטחון פנים – יש גבול לחוצפה ולהתעמרות וזה נחצה כבר מזמן״.

החל מיום ראשון פתחו הכבאים בצעדים ארגוניים על רקע החלטה חד צדדית של הנציבות להחיל מבחני כשירות חדשים על כבאים, מבלי להסדיר את תנאי פרישתם של אלו שנפצעו תוך כדי פעילות מבצעית. הצעדים הארגוניים כוללים עצירת אימונים אך אינם אמורים להשפיע על הפעילות המבצעית של מערך הכבאות.

עם זאת, בשעה שהתקיימו מגעים בין הצדדים בניסיון למנוע את המשך התדרדרות יחסי העבודה, קיבלה ההסתדרות את מכתבו של ראש מחלקת משאבי אנוש בכבאות, רונן שפירא, בו הוא מודיע שבכוונת ההנהלה לנכות 25% משכר העובדים המשתתפים בעיצומים.

בניגוד לצעדים הארגוניים עד כה, מצב בו כבאים רבים ייצאו להפגין עשוי ליצור מחסור בכוח אדם בתחנות הכיבוי. ״נציב כבאות והצלה אחראי ישירות על הכאוס שיצר״ כתב בר-טל לשר לבטחון פנים, ״ואי הנעימות בעקבות הצעדים הארגוניים והמשפטיים״.

ההודעה על כוונת הנציבות להפחית משכר העובדים התקבלה לדברי בר-טל במקביל לניסיון הצדדים להידבר ולנסות לעצור את המשך התדרדרות הסכסוך, ונועדה "לחמם את האווירה".

במכתבו מונה בר-טל שורה של מקרים נוספים מהשבוע האחרון המעידות על המצב העכור של יחסי העבודה בכבאות בפיקודו של רב טפסר דדי שימחי, בהן הגשת תלונות שווא כנגד נציגי עובדים בנציבות שירות המדינה, ניסיון לפטר כבאי שביקש להשתהות בקבלת חיסון קורונה תוך ביזויו, ביטול חד-צדדי גורף של כל היתרי העבודה בשעות נוספות של כלל הכבאים, רדיפת עובדים המבקשים לגדל זקן מסיבות רפואיות, דתיות או אחרות ועוד.

״כדי לקדם את האג'נדה הלוחמנית הפרטית שלו, אנו עדים לבזבוז משאבי מדינה אדירים שכן הנציב בהתנהלותו מעסיק את הפרקליטות, היועצים המשפטיים, נציבות שירות המדינה ואת בתי הדין ובתי המשפט בארץ בדיונים ארוכים וחסרי טעם״, כתב בר-טל לשר.

״מה שניתן לסיים בשיחת טלפון וקורט של רצון טוב, הופך למשפט המאה, כמשנת הנציב 'במלחמה כמו במלחמה'״. לפי בר-טל, הנציב מסכל את מאמציו של מנכ"ל המשרד, משה צ'יקו אדרי, לגשר בין הצדדים.

״המשרד לביטחון פנים מינה את הנציב וכעת אנו מבקשים את ריסון פעולותיו חסרות התקדים בעולם יחסי העבודה, אשר פועל עשרות בשנים לפניו וימשיכו גם אחריו״, סיכם בר-טל. ״פעולות אלה מפרות את האיזון ופוגעות בסדר הציבורי, בכשירות, במורל, בפרנסה ובמוסד חשוב זה״.

מנציבות הכבאות לא התקבלה תגובה לטענות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!