דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | אינדונזיה וטורקיה החלו להשתמש בחיסון הסיני, בברזיל נמצא שיעילותו רק 50%

באינדונזיה נפתח אחד ממבצעי החיסון הגדולים והמסובכים בעולם | שר הבריאות הטורקי התחסן: "יש אור בקצה המנהרה" | ברזיל שוקלת להתחיל לחסן את אזרחיה בחיסון הסיני למרות מחקר שגילה שיעילותו נמוכה

בימין, הנשיא ג'וקו וידודו, מקבל זריקת חיסון נגד קורונה בג'קרטה, אינדונזיה. שר הבריאות של טורקיה, פחרטין קוקה מתחסן. (צילומים: Agus Suparto/Indonesian Presidential Palace, Turkish Health Ministry / AP)
בימין, הנשיא ג'וקו וידודו, מקבל זריקת חיסון נגד קורונה בג'קרטה, אינדונזיה. שר הבריאות של טורקיה, פחרטין קוקה מתחסן. (צילומים: Agus Suparto/Indonesian Presidential Palace, Turkish Health Ministry / AP)
אוריאל לוי

אינדונזיה החלה אתמול (רביעי) באחד ממבצעי החיסון הגדולים והמורכבים בעולם. הנשיא ג'וקו וידודו התחסן בשידור חי עם החיסון של 'סינובק' הסינית, שאושר זה מכבר לשימוש חירום במדינת הארכיפלג העצומה, הרביעית בגודלה בעולם מבחינת מספר תושביה.

מיליוני מנות חיסון מתוצרת 'סינובק' כבר נחתו באינדונזיה, המתכננת לחסן 181.5 מיליון תושבים. מבצע החיסונים באינדונזיה מסובך במיוחד, שכן המדינה מורכבת מכ-17,500 איים המשתרעים על שטח ימי שגודלו כגודלה של ארה"ב.

לדברי שר הבריאות האינדונזי בודי גונדי סדיקין, הממשלה מתכננת לחסן כשני שליש מתושביה, ובהתחשב בכך שכל מתחסן זקוק לשתי מנות וכ-15% מהמנות יאבדו בדרך – הממשלה תצטרך לרכוש כ-427 מיליון מנות. "החיסון הזה הוא הכלי שיש בידינו על מנת להגן על עצמנו", אמר סדיקין, "אך חשוב מכך – החיסון  הוא הכלי שיסייע לנו להגן על משפחתנו, על שכנינו, על העם האינדונזי ועל הציוויליזציה האנושית".

באינדונזיה מתו אתמול 306 חולי קורונה – שיא יומי חדש. מספר הקורבנות הכללי במדינה הוא לפחות 24,951. שיעור ההדבקה במדינה הגיע לשיא, עם ממוצע של כ-10,000 מאובחנים חדשים ביום וסך של 858,043 שנדבקו עד כה, בהם 129,628 חולים פעילים.

טורקיה אישרה אתמול את חיסון הקורונה הסיני, והחלה במבצע חיסונים לעובדי הבריאות ואוכלוסיות סיכון נוספות. לאחר שוועדת התרופות והבריאות הודיעה על אישור החיסון, קיבלו שר הבריאות, פהרתין קוקה, וחברי המועצה המדעית של המדינה את מנת החיסון הראשונה בשידור חי. "אמרתי לאחרונה שיש אור בקצה המנהרה", אמר קוקה, "אני מאמין שהימים הבאים יהיו בהירים יותר".

משלוח ראשון של 3 מיליון מנות של החיסון הסיני הגיע לטורקיה בסוף החודש שעבר, מתוך 50 מיליון מנות שאמורה המדינה לקבל. ממשלת טורקיה הודיעה בעבר כי חתמה על חוזה לרכישת 4.5 מיליון מנות חיסון של פייזר וביונטק, עם אפשרות לרכוש בהמשך 30 מיליון מנות נוספות. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אמר ביום שני כי נמשכים המגעים עם ביונטק לגבי הכמויות ומועד האספקה.

בטורקיה מתו אתמול 173 חולי קורונה, ומספר הקורבנות הכללי במדינה הוא לפחות 23,325. עד כה אובחנו במדינה לפחות 2,355,839 חולי קורונה, אולם בשונה ממדינות אחרות, משרד הבריאות הטורקי סופר רק חולים שמראים תסמינים.  

"זה לא החיסון הטוב בעולם – אבל זה חיסון שראוי לקבל"

חוקרים בברזיל שינמכו את יעילותו של חיסון הקורונה מתוצרת 'סינובק' הסיני, שאותו הכתירו כהצלחה גדולה רק לפני שבוע. בניסוי שנערך במכון בוטונטן בסאו פאולו, ובו נבדקו נתונים שהגיעו מ-12,000 עובדי בריאות ברזילאים, נמצא כי יעילות החיסון הסיני עומדת על 50% בלבד, ולא 78% כפי שפורסם. ארגון הבריאות העולמי אמר כי חיסון שיעילותו עומדת על 50% ומעלה הוא חיסון יעיל שיכול לסייע במיגור המגפה.

החיסון הסיני נבדק גם בטורקיה ובאינדונזיה, אולם בהיקפים נמוכים בהרבה מאשר בברזיל. הרשויות בטורקיה דיווחו כי החיסון הסיני נמצא יעיל ב-91% מהמקרים, ובאינדונזיה דיווחו על יעילות של 65%.

נטליה פסטרנק, מיקרוביולוגית ונשיאת מכון המחקר 'קואסטאו דה-סינציה', אמרה לעיתונאים שמשמעות התוצאות היא שהחיסון לא ימנע הידבקות בקרב כל המחוסנים. "זה לא החיסון הכי טוב בעולם", אמרה במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול במכון המחקר בסאו פאולו, "אבל זה חיסון שראוי לקבל, שכן הוא יביא לירידה משמעותית במספר החלים והמתים".

ברזיל טרם אישרה את החיסון הסיני, ואם הוא יאושר – היא מתכננת להתחיל במבצע החיסונים כבר בחודש הבא. יותר מ-10 מיליון מנות של החיסון הסיני כבר הגיעו לברזיל, והיא מתכננת לרכוש כ-100 מיליון מנות נוספות.

בברזיל מתו אתמול 1,283 חולי קורונה, ומספר הקורבנות הכללי במדינה הוא לפחות 206,009. עד כה אובחנו במדינה לפחות 8,257,459 חולי קורונה, בהם 774,255 חולים פעילים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!