דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ייצור מקומי / התעשיינים בירכו על שינוי מדיניות המט"ח של בנק ישראל: "הוכיח שוב שהוא המבוגר האחראי"

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, קרא לממשלה לנקוט צעדים פיסקליים לבלימת ירידת הדולר: "להפעיל תכנית חירום" | מומחה לשוק ההון: "לא בטוח שהתערבות בהיקף של 30 מיליארד דולר יביא לתפנית בשוק המט"ח"

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר (צילום: הילה תומר)
יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר (צילום: הילה תומר)
יונתן קירשנבאום

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, בירך היום (חמישי) על שינוי המדיניות של בנק ישראל בהתמודדות עם שער הדולר, במסגרתו הודיע הבנק מראש כי ירכוש 30 מיליארד דולרים במהלך שנת 2021. תומר קרא לממשלה לנקוט פעולות נוספות: "משרד האוצר וממשלת ישראל צריכים להתעורר, ולנקוט בצעדים פיסקאליים כדי למתן את צניחת שער הדולר״.

לדברי תומר, הודעת הבנק היא ״צעד חשוב שמוכיח שוב כי בנק ישראל הוא המבוגר האחראי במשק. אנו מברכים את בנק ישראל על נקיטת עמדה ברורה שתומכת בייצוא ובהי-טק הישראלי".

תומר קרא לממשלה לנקוט צעדים נוספים לבלימת ירידת שער הדולר, שפוגעת ביצואנים הישראלים. בין הצעדים שהציע – הגדלת גידור החוב והפחתת עלויות יבוא, וכן "הפעלת תוכנית חירום לסיוע ליצואנים המעסיקים מאות אלפי עובדים, וסובלים כיום מהשפעות מגפת הקורונה ומחלת היחלשות הדולר". לדבריו, "רק כך נוכל לעצור את ההתדרדרות המהירה של הדולר, ולמנוע את הפגיעה העצומה במשק. בלי התערבות נוספת של משרד האוצר וממשלת ישראל, המשק לא יוכל להתאושש ממשבר התעסוקה ושיעור האבטלה לא ירד״​.

דודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, התייחס להודעה ואמר כי אינו בטוח שהיקף ההתערבות עליו הודיע הבנק, 30 מיליארד דולרים, יביא לשינוי משמעותי ויצליח לבלום את ירידת הדולר. "הבנק מכריז מראש על סכום רכישה של 30 מיליארד דולר במהלך השנה. מדובר בצעד שנועד לספק ודאות לשוק לגבי היקף ההתערבות. מדובר בהיקף התערבות גבוה בקרוב ל-50% מהיקף הרכישות בשנת 2020 שעמד על כ-21 מיליארד דולר, סכום שהיווה בעצמו את היקף הרכישות הגבוה ביותר מזה מעל לעשור. מדובר בהיקף רכישות של 2.5 מיליארד דולר בממוצע לחודש, היקף גבוה, אך לא בטוח שהיקף כזה יביא לתפנית בשוק המט"ח."

לדברי רזניק, "הכוחות לתיסוף השקל ממשיכים להיות חזקים ובנוסף העובדה כי ישראל מובילה את העולם במגמת ההתחסנות עשויה לפעול להמשך התחזקות השקל בתקופה הקרובה. השקל שנסחר סביב רמה של 3.115 ש"ח לדולר טרום ההודעה נסחר כרגע סביב רמה של 3.14 ש"ח לדולר. נראה שגם השוק לא משוכנע כרגע ששינוי המדיניות של בנק ישראל יביא לשינוי משמעותי במסחר במט"ח."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!