דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / שירה העליון, לקראת היורוקאפ: "המטרה לסיים בשני המקומות הראשונים"

מאמנת אליצור רמלה שתחל הערב (ג') את הופעתה במפעל: "מאמינה מאוד בסגל שלנו" | הקבוצה התחזקה בכוכבת ה-WNBA דיוואנה בונר | המשחקים יועברו בשידור ישיר בערוץ הספורט 

שירה העליון, מאמנת אליצור רמלה (צילום: עמוד הפייסבוק של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שירה העליון, מאמנת אליצור רמלה (צילום: עמוד הפייסבוק של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליצור נווה דוד רמלה תפתח היום (שלישי, 16:00, ערוץ הספורט) את הופעתה בטורניר היורוקאפ, שייערך בתנאי בועה באנקרה, טורקיה. רמלה משובצת בבית מספר 2 ותשחק שני משחקים בשלושה ימים, במטרה לסיים באחד משני המקומות הראשונים ולהעפיל לראשונה לשלב הבתים של המפעל שייערך ב-16 במרץ.

הנציגה הישראלית תפגוש בטורניר את מיקוליץ מהונגריה שסיימה בעונה החולפת במקום ה-4 ונשרה לטורניר ממוקדמות היורוליג ואורמנספור הטורקית במדיה משחקות, בריטני סקייס, ריקוואנה וויליאמס ואשלי ווקר, ששיחקו בעבר בליגה הישראלית. אומאה משבדיה ביטלה את הגעתה בעקבות שישה מקרי קורונה בקבוצה.

שחקניות אליצור נווה דוד רמלה (צילום: עמוד הפייסבוק של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שחקניות אליצור נווה דוד רמלה. "הצלחנו לייצר תלכיד מחוייב" (צילום: עמוד הפייסבוק של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

מאמנת רמלה, שירה העליון, מספרת ל'דבר' על הציפיות שלה מהקבוצה בטורניר: "אני לא מסתכלת רחוק מדי, המטרה שלי היא לעבור שלב, אנחנו צריכות לסיים בשני המקומות הראשונים. זה ריאלי, אבל לא יהיה קל. אני מאוד מאמינה בסגל שלנו".

העליון (40) מונתה העונה למאמנת רמלה. את קריירת האימון החלה בקבוצת הגברים של הפועל תל אביב, שהייתה אז בליגה הארצית, בכך הפכה לאשה הראשונה לאמן קבוצת גברים בוגרת. בהמשך אימנה את קבוצות הנשים של הפועל ראשון לציון ומכבי בליך רמת חן, את האחרונה אימנה במשך חמש עונות והוליכה אותן פעמיים למקום הראשון בליגה הסדירה ולזכייה בגביע המדינה בעונת 2016/17.

חיזוק נוצץ מה-WNBA

רמלה התחזקה לקראת הטורניר בכוכבת ה-WNBA דיוואנה בונר מקונטיקט סאן. "אני יכולה להגיד לך שכמה שדיוונה בונר היא שם גדול, היא אחת השחקניות הכי מדהימות שנחתו" אומרת העליון. "ממספר הימים שהייתי איתה, היא פשוט בן אדם מדהים. את לא מרגישה שמדובר בסופרסטארית, היא פשוט סופר נחמדה וצנועה. אין לי מילים מהתרשמות שלי ממנה ברמה הבין אישית ובכלל היא בעלת איי-קיו כדורסל מאוד גדול. אני מקווה שנוכל למנף את ההגעה שלה, כדי לעזור לנו לעלות שלב".

דוואנה בונר במדי קונטיקט סאן, בליגת ה-WNBA. "לא מרגישה שמדובר בסופרסטארית" (צילום: AP/Phelan M. Ebenhack)
דוואנה בונר במדי קונטיקט סאן, בליגת ה-WNBA. "לא מרגישה שמדובר בסופרסטארית" (צילום: AP/Phelan M. Ebenhack)

בנוסף לבונר, את הסגל של רמלה מובילות הזרות לייני בטניצ'ה וטיפאני מיטשל. לצידן משחקת נעמה שפיר כישראלית הבכירה, אלכס כהן המתאזרחת שמשחקת בנבחרת ישראל ובוזיצה מויוביץ’ מנבחרת מונטנגרו.

"חבל לי שאני לא יכולה לשחק באירופה עם הסגל הקיים"

בעקבות הבדלי החוקים בין הליגה הישראלית לליגה האירופאית, רמלה הייתה צריכה לשנות את פניה לקראת הטורניר. במסגרת האירופאית מותר לשתף רק שתי שחקניות זרות, שתי בוסמניות ומתאזרחת אחת.

נעמה שפיר מאליצור רמלה עם הכדור, מול הפועל פ"ת (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
נעמה שפיר מאליצור רמלה עם הכדור, מול הפועל פ"ת (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

סגל השחקניות נאלץ לעבור מתיחת פנים רצינית עם צירופן של דיוואנה בונר (בעלת אזרחות צפון מקדונית) ובוזיצה מויוביץ’ גארדית מנבחרת מונטנגרו. לצד זה שחקנית הזרה אליסון היטאוור והמתאזרחות דרו אדלמן ואליסה בארון לא ייקחו חלק במסגרת האירופאית.

רמלה תצטרך להתמודד במהלך הטורניר עם סגל של 8 שחקניות בלבד, שתיים מהן השחקניות הצעירות מאי נשר ואלכס גיטצאנקו. "חשוב לציין שהקבוצה שתצא, היא לא אותה קבוצה שמשחקת בארץ" אומרת העליון. "הסגל שלנו מאוד קצר וזה החיסרון שלנו. האינטנסיביות והפיזיות מאוד משמעותיים בטורניר כזה. אין לך הרבה זמן להתאושש ובמשחקים כאלו צריך רוטציה רחבה. זאת לא סיטואציה אידיאלית".

שירה העליון, מאמנת אליצור רמלה: "חבל לי שאני לא יכולה לשחק באירופה עם הסגל שלי בליגה הישראלית" (צילום: עמוד הפייסבוק של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שירה העליון, מאמנת אליצור רמלה: "חבל לי שאני לא יכולה לשחק באירופה עם הסגל שלי בליגה הישראלית" (צילום: עמוד הפייסבוק של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

בזירה המקומית, רמלה פתחה בצורה מצויינת את העונה עם 7 ניצחונות רצופים, חמישה מתוכם במעל 20 נקודות הפרש. לדעתה של העליון, סוד ההצלחה לפתיחה המצויינת הוא, "בראש ובראשונה שהבנייה של הקבוצה נעשתה בשיתוף פעולה עם ההנהלה, עבדנו מאוד קשה ונכון בקיץ. התמקדנו בבחירת שחקניות עם כישרון מקצועי וגם לא פחות חשוב התמקדנו על הפן האנושי. הצלחנו ליצור תלכיד מחויב. אני שמחה לראות שהצלחנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!