דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / יו"ר ארגון הבריאות העולמי: "מדיניות החיסונים מקרבת את העולם לקטסטרופה מוסרית"

בפתח כנס של הארגון ביקר תאודרוס בחריפות את חברות החיסונים, שמתעדפות מדינות לפי "רווחים גבוהים"

מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברה יסוס (צילום: Christopher Black/WHO/Handout / Latin America News Agency/Reuters)
מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברה יסוס (צילום: Christopher Black/WHO/Handout / Latin America News Agency/Reuters)

ראש ארגון הבריאות העולמי תקף היום (שני) את רווחי חברות התרופות ואת אי השוויון במתן חיסונים, ואמר שזה "לא צודק" שצעירים בריאים במדינות עשירות יקבלו חיסון נגד נגיף הקורונה לפני אנשים מבוגרים או עובדי מערכת הבריאות במדינות עניות, וטען כי יצרני החיסונים סימנו כמטרה את הארצות בהם "הרווחים הם הגבוהים ביותר".

יושב הראש הכללי תאודורוס אדהנום גבריסוס פתח את הכנס של הנהלת ארגון הבריאות העולמי, ואמר כי מדינה ענייה אחת קיבלה 25 מנות חיסון, בעוד 39 מיליון מנות ניתנו במדינות עשירות יותר. "רק 25 מנות חיסון ניתנו באחת המדינות העניות ביותר – לא 25 מיליון, לא 25 אלף – רק 25. אני רוצה להיות גלוי לב: העולם נמצא על סף קטסטרופה מוסרית". הוא לא פירט באיזה מדינה מדובר, אבל דובר של ארגון הבריאות העולמי זיהה אותה כגינאה.

"זה נכון שכל הממשלות רוצות לתעדף את עובדי הבריאות והאזרחים הוותיקים שלהם" הוא אמר. "אבל זה לא צודק שאנשים צעירים ובריאים יותר במדינות עשירות מחוסנים לפני עובדי בריאות ואנשים מבוגרים במדינות עניות. יהיו מספיק חיסונים לכולם".

לצד הביקורת בירך טרדוס את ההישג המדעי שמאחורי השגת חיסון לקורונה פחות משנה לאחר שהמגפה פרצה בסין, שם פועל בימים אלה צוות של ארגון הבריאות העולמי שמטרתו לאתר את מקורות הנגיף.

"חיסונים הם הדבר לו אנו זקוקים כעת" הוא אמר, "אך כעת אנו עומדים בפני הסכנה האמתית בה למרות שהם מביאים תקווה לחלק מהאנשים, הם יהפכו ללבנה נוספת בקיר חוסר השוויון בין אלה שאין להם לאלה שיש להם בעולם".

הוא ציין כי תכנית 'קובקס', בה תומך הארגון, שמטרתה להוציא חיסונים לכל המדינות ללא אבחנה, כבר הבטיחה עד כה 2 מיליארד מנות חיסון מחמישה יצרנים, ואפשרות למיליארד מנות נוספות.

"המצב הנוכחי נוצר מכך שרוב היצרנים העדיפו אישור רגולציה במדינות עשירות, בהן הרווחים גבוהים יותר, במקום להגיש תיקים מלאים לארגון הבריאות העולמי" הוא הוסיף, כשהוא מרמז על נתונים חסרים שהעבירו חברות התרופות לאו"ם, מה שמקשה על אישור התרופות לשימוש רחב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!