דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסון לקורונה

חיסון לקורונה / ועדת הלסינקי: חלקים מההסכם עם פייזר עלולים לפגוע בפרטיות אזרחי ישראל

י"ור הוועדה, הכפופה למשרד הבריאות, הבהיר שהחיסון עצמו לא מהווה ניסוי בבני אדם, אך יש לבחון את שמירת הפרטיות של אזרחי ישראל

חיסון. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
חיסון. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הלסינקי העליונה, שכפופה למשרד הבריאות ואמונה על אישור כל הניסויים בבני אדם בישראל, צפויה למסור חוות דעת למשרד לפיה הליך חלקים בהסכם בין ממשלת ישראל לחברת פייזר בנוגע לחיסון נגד הקורונה, מהווים מחקר בבני אדם. על פי הוועדה, משמעות הדבר היא כי המהלך היה חייב בקבלת אישור מפורש מטעמה. ההסתדרות הרפואית בתגובה: "מבצע החיסונים שמתנהל בישראל כמו בשורה ארוכה של מדינות בעולם קיבל את כל האישורים הנחוצים והוא בשום אופן לא בגדר ניסוי, ודאי לא ניסוי בבני אדם".

פרופסור איתן פרידמן, יו"ר הוועדה, אמר כי "החיסון עצמו עבר את כל האישורים. החיסון אינו ניסוי קליני, ואנחנו קוראים לכל מי שאין לו התוויית נגד ללכת ולהתחסן. החיסון מבוסס על קליניקה, על ניסויים ועל אישורים. אין כל קשר בין מבצע החיסונים הנפלא לבין ניסוי קליני. מתן החיסון לא דורש שום אישור אתי, שום אישור רגולטורי ולא צריך את אישור ועדת הלסינקי".

עם זאת, הוסיף כי "חלק מחברי הוועדה הם משפטנים, והם קראו את ההסכם בין משרד הבריאות לחברת פייזר. אנחנו רוצים לוודא שזכויותיהם ופרטיותם של אזרחי ואזרחיות ישראל נשמרים. גם כאשר מתבצע מחקר קליני, שהוא מחקר ראוי. אנחנו רוצים לדעת מה התוצאות של החיסונים ומעוניינים לתת כתף, אבל אנחנו רוצים גם לדעת שבמסגרת ההסכם הזכויות של אזרחי ישראל נשמרות. אנחנו רוצים לוודא שהדבר נעשה על פי הנהלים, על פי התקנות ועל פי כל הרגולציות".

בהסתדרות הרפואית קראו "לכל הגורמים הנוגעים בדבר לנהוג באחריות ולהימנע מהתבטאויות פופוליסטיות, שמשמשות כלי שרת בידי גורמים אינטרסנטים לרבות מתנגדי חיסונים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "פורום המומחים של הר"י בחן את הנתונים השונים עוד לפני מבצע החיסונים ומצא שהחיסונים יעילים ובטוחים, כפי שקבעו גם ברשויות הרגולטוריות העליונות בארה"ב ובאירופה. את ההיבט הפרוצדורלי של פרסום המחקרים בהחלט יש להסדיר, אבל אסור שנתבלבל בין הפרוצדורה למהות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!