רכבת ישראל מעמידה על חשבונה שירות הסעה חינם לבעלי מוגבלויות, בעקבות סגירת 34 תחנות בדרום הארץ. הרכבת מספקת מוניות ספישל בין התחנות לנוסעים שמתניידים עם כיסא גלגלים או הליכון.

אתר הרכבת מפרסם את התנאים להזמנת מונית: הנסיעה מיועדת לאנשים שלא יכולים להתנייד בתחבורה ציבורית חלופית, הנוסע מחויב בתיאום של 24 שעות מראש לפני מועד הנסיעה באמצעות מוקד התיאום (5770*), הנסיעה תעשה רק בין תחנות הרכבת, ניתן לעלות למונית עם מלווה אחד.

הרכבת הודיעה בשבוע שעבר על הפסקת הנסיעות דרומה מתחנת ״תל אביב ההגנה״ לצורך עבודות תשתית עד ל-3 בפברואר. בנוסף הפסיקה הרכבת את נסיעתה בקו המהיר לירושלים ולתחנות פ״ת.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

רן מלמד, מנכ״ל פורום ארלוזרוב, תיאר בפוסט בפייסבוק את הקושי שלו כבעל מוגבלות: ״אני נכה שמתנייע בקושי. גר בירושלים, נוסע לתל אביב כל בוקר. לוקחים אותי בכיסא גלגלים לקרון ומשם גם ביציאה. באוטובוס זה הרבה יותר קשה ומורכב. לעלות במדרגות. אני עובד שצריך להגיע לעבודה. איך אעשה זאת עכשיו? אקח מונית ב-250 ש"ח לכל כיוון במקום 50 ש"ח כולל ההגעה לתחנה? מי יממן? גם אם רוצים לעשות משהו טוב צריך לחשוב במי זה יכול לפגוע״.

שמרית נוטמן, מנכ"לית עמותת ׳15 דקות׳ אמרה בראיון קודם שההתראה שניתנה קצרה ומעמידה עשרות אלפי נוסעים בפני סימני שאלה רבים. ״מהן החלופות שעומדות בפניהם? האם בכלל יש חלופות כאלו?״

פרטים נוספים והזמנות ניתן לבצע באתר הרכבת.