דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / הממשלה אישור לחזרת הליגות: משרדי הבריאות והספורט ידונו במתווה

לאחר דיון הממשלה, הוחלט כי הספורט יוחרג מהסגר וישוב לפעילות כבר בסוף השבוע | השר טרופר אמר בדיון: "הנזק יהיה בלתי הפיך, מעמד ישראל בספורט העולמי יפגע"

משחק כדורגל בליגת העל בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים. ינואר 2020 (צילום: פלאש90)
משחק כדורגל בליגת העל בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים. ינואר 2020 (צילום: פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בישיבת הממשלה, שנערכה היום (שלישי) הצליח שר הספורט, חילי טרופר, לקבל את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהגיע למתווה יחד עם משרד הבריאות שישיב את ליגות הכדורגל והכדורסל לפעילות, כבר בסוף השבוע.

"הנזק הבינלאומי שייגרם לישראל יהיה בלתי הפיך אם המשחקים לא יחודשו בסופ"ש. ייגרם נזק למעמד של מדינת ישראל בספורט העולמי" אמר טרופר בדיון.

שר התרבות וספורט חילי טרופר (צילום: ינאי יחיאל)
שר התרבות וספורט חילי טרופר (צילום: ינאי יחיאל)

"אני שמח שהמאמצים צלחו והליגות חוזרות", אמר טרופר בהודעה הרשמית. "מדובר במאבק חשוב. צריך לקיים את הליגות גם מבחינה ספורטיבית וגם מבחינה כלכלית ובעיקר כדי לתת נחת להמוני האוהדים בתקופה הקשה הזאת. אני מודה לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, על ההבנה והשותפות ולראשי מנהלות הכדורגל והכדורסל על העבודה המשותפת".

המהלך הגיע לאחר מאבק של ראשי הליגות ושחקנים, שדרשו מהממשלה לחריג את הספורט מהסגר. יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, אמר בתגובה לחזרת הליגות: "אני שבע רצון שהממשלה אישרה את המלצת משרד הבריאות והספורט לחדש את המשחקים בליגת העל בסופ"ש כפי שסוכם. אני מקווה מאוד שנוכל להחזיר את המשחקים גם בליגה הלאומית".

"נזק שיהווה בכיה לדורות, לכדורסל הנשים ולספורט הישראלי"

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, מוקדם יותר מכתב לראש הממשלה ברישה להחזיר את הליגה לפעילות: "בימים אלו, קבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל מצויות במצוקה כלכלית ותזרימית קשה ביותר, הליגה נפתחה באיחור רב בשל הסגר הקודם, הקבוצות שכבר החתימו שחקניות, סופגות היום קיצוצים קשים בתקציבן מצד הרשויות והמגבלות החלות על הקבוצות בשל משבר הקורונה מקשות על קיומו של ספורט מקצועי ביחס למדינות אירופה המשחקות באופן קבוע.

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

"כפי שהובטח לנו על ידי בכירי משרד הבריאות, אמורים משחקי הליגה להתחדש בתחילת השבוע הקרוב (24 בינואר) גם במידה והסגר יוארך בשבוע נוסף, וזאת מתוך הבנה של הנזקים הבלתי הפיכים שעלולים להיגרם לענף כדורסל הנשים ולספורט המקצועי בכלל.

אנו נמצאים על קצה גבול היכולת והארכת הסגר תוביל בוודאות קרובה לוודאי לסגירתה של הליגה לעונה זו – נזק אשר יהווה בכיה לדורות, לכדורסל הנשים ולספורט הישראלי בכלל ולחוסנה הערכי של מדינת ישראל".

קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד (במרכז), במשחק מול הפועל כפר סבא (צילום: פלאש 90)
קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד (במרכז), במשחק מול הפועל כפר סבא (צילום: פלאש 90)

הקפטנים של הקבוצות אמורים להצטרף במהלך היום למחאה, וכמו כן גם שחקנים רבים שיציפו את הרשתות החברתיות. קפטן בית"ר עידן ורד כתב בטוויטר: "אם לא נתעורר הליגה תיסגר מחר. לפני שבועיים התראיינתי לבד בנושא וכולם שתקו, לא ממש הבינו את החשיבות. אם לא נעשה רעש ונפעל יחד!! כל מי שקשור ואוהב את הכדורגל שלנו, הליגה לא תדחה היא תסגר".

שחקן מכבי תל אביב בכדורגל, יונתן כהן, כתב: "הנזק מתעלה על התועלת, בבתים אנשים צמאים לכדורגל ישראלי, אם כבר בבית אז עם הכדורגל שלנו- תחזירו לכולנו את החמצן".

"המדינה היחידה שסגרה את הספורט היא ישראל"

שוער הפועל באר שבע, אוהד לויטה: "בכל העולם משחקים כדורגל וכדורסל, המדינה היחידה שסגרה את הספורט היא ישראל. כל יום שעובר הוא מכת מוות לענפי הספורט ומסכנת את המעמד של ישראל וההשתתפות במפעלים האירופיים. תתעוררו כבר".

קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה: "לא נתמקד למה להם מותר ולנו אסור, רק נציין שהכדורגל מלבד שהוא מפרנס מאות משפחות, הוא מעורר תקווה והתרוממות נפש למיליוני אנשים במדינה שממתינים לראות את קבוצתם האהובה על מסך, במיוחד בזמנים של סגר ואובדן פרנסה. לתשומת לבכם הקברניטים שם למעלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!