דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עבודה מאורגנת / ארנון בר-דוד: "לא מציע לאף אחד, כולל ראש הממשלה, לבחון את הלכידות של העובדים בישראל"

יו"ר ההסתדרות פנה לחברי הארגון על רקע הקלטות בהן נשמע ראש הממשלה מצהיר כי היה רוצה לפגוע בעבודה המאורגנת | על ההתנהלות במשבר אמר בר-דוד: "ההסתדרות, יציבה וממלכתית, הפכה למגדלור"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"אני לא מציע לאף אחד, כולל ראש הממשלה, לבחון את רף הסבלנות שלי ואת העוצמה והלכידות של העובדים בישראל" – כך כתב יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במכתב שממוען לכל חברי וחברות הארגון. "נהיה ערוכים לכל תרחיש ולכל מאבק ככל שנידרש אליו".

בר-דוד שפרסם את הדברים בעקבות השיחות המודלפות בהם נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח על נציגי השולמנים, ומבהיר להם כי היה רוצה לפגוע בארגוני העובדים, אך הוא מנוע מכך מסיבות פוליטיות. בימים מאז הפרסום שוחח ראש הממשלה עם יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן, יו"ר ועד התעשייה האווירית יאיר כץ ועם בר-דוד עצמו, ואמר כי דבריו לא הוצאו מהקשרם ולא הובנו כהלכה.

"בימים האחרונים, ובתוך מערכת בחירות נוספת שנכפתה על הציבור, אנו רואים שוב כיצד פוליטיקאים שונים מנסים להסיט את הביקורת שנמתחת עליהם ובצדק, לכיוון ההסתדרות והעובדים בישראל" כתב יו"ר ההסתדרות, כשהוא רומז לדברים שאמר נתניהו לנציגי השולמנים.

למרות זאת הבהיר יו"ר ההסתדרות כי מתוך תחושת אחריות לעתיד המדינה "אנו פתוחים תמיד לשיח הוגן ומכבד שנועד לקדם את החברה והכלכלה בישראל, מתוך תחושה של שותפות".

בר דוד התייחס למקומה של ההסתדרות בתוך המשבר: "בתוך כל הכאוס הזה, בלט ביציבותו גורם אחראי אחד – ההסתדרות. יציבה וממלכתית, ההסתדרות הפכה למגדלור שמאיר את הדרך בתוך עלטה של חוסר וודאות".

"במשבר הזה, ראינו את האיגודים המקצועיים, המרחבים וועדי העובדים בשעתם הגדולה. עובדי המגזר הציבורי  התייצבו בחזית המאבק בקורונה: החל באנשי הסיעוד והרפואה, עובדי המעבדות ומקצועות הבריאות, ועד נותני השירותים בביטוח הלאומי ובשירות התעסוקה, עובדי הרשויות המקומיות והמשרדים הממשלתיים, שעשו הכול כדי שמדינת ישראל תמשיך לתת שירות לאזרחיה גם בשעת החירום.

עובדי התעשייה והחברות הממשלתיות השונות המשיכו לתת שירות ולקדם תהליכי התייעלות בזמן המשבר. עובדי אל על וארקיע נלחמו על עתידם המקצועי, ובסיוע ההסתדרות חזרו לטוס, בין היתר כדי להביא ארצה את החיסונים ואת מגוון האמצעים שדרושים לטיפול במגיפה.

"החיסון שקיבלו מיליוני ישראלים, ניתן במרפאות קופת החולים שנבנו על ידי ההסתדרות בכל פינה ברחבי המדינה, מתוך דאגה לכלל האזרחים במרכז ובפריפריה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!