דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / הממשלה אישרה: הסגר יוארך עד ה-31 בינואר

כל נוסע שנכנס לישראל יחוייב בבדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו ארצה

שוטר במחסום במהלך הסגר השלישי (צילום: דוברות המשטרה)
שוטר במחסום במהלך הסגר השלישי (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הערב (שלישי) להאריך את הסגר המהודק בעשרה ימים נוספים, עד ה-31 בינואר בחצות. עוד אישרה הממשלה לחייב כל נוסע שנכנס לישראל לעבור בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו. הסגר במתכונתו המחמירה, שאושר ב-8 בינואר, היה אמור להסתיים ביון חמישי הקרוב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח הדיון כי "אם נפתח את הסגר זה יעלה בחיי אדם רבים" והתייחס לחתונה ההמונית שהתקיימה אתמול בבני ברק, תוך שהוא מכנה אותה "שפיכות דמים".  שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי "חייבים להגביר את האכיפה".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

פרויקטור הקורונה: "ההיענות היא יותר נמוכה ותהיה יותר נמוכה, אבל הנתונים לא מאפשרים אחרת מסגר של שבועיים"

פרופ' נחמן אש: "הציבור עייף, אין ספק. ההיענות היא יותר נמוכה ותהיה יותר נמוכה, אבל הנתונים לא מאפשרים אחרת מסגר של שבועיים".

עימות בין השרים ליועץ המשפטי לממשלה סביב חובת הבדיקה לשבים מחו"ל

בתגובה לטענות שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב, לפיהן היועץ המשפטי לממשלה בלם את חובת הבידקה לשבים מחו"ל, אמר היועץ אביחי מנדלבליט כי "הנושא שעלה בפעם הראשונה שבוע שעבר הוא עריכת בדיקות של 72 שעות לפני עלייה למטוס. זה אף פעם לא עלה כבקשה מאיזשהו גורם ממשרד התחבורה או הבריאות. גם היום, בתוך מדינת ישראל אין יכולת לכפות בדיקה. יש הסתה בעקבות הדברים שנאמרו נגדי, שיש לי דם על הידיים. לא היו דברים מעולם, לא הביאו בפני בקשה לפני עלייה למטוס. מצפה מראש המל"ל לאשר את דברים. הדבר הזה דרמטי ואפשרי, אבל זה עלה לראשונה בשבוע שעבר".

נתניהו: "בגלל שאסור לחייב אדם לבצע בדיקה קורונה אבל אי אפשר לאסור חזרה של תושב ישראלי, נוצרה אי הבנה"

נתניהו על העימות בנושא הבדיקות לשבים מחו"ל: "בגלל הסתירה שאסור לחייב אדם לבצע בדיקה קורונה מצד אחד, ומצד שני נאמר שאי אפשר לאסור כניסה לתושב ישראלי שחוזר לביתו, נוצרה אי הבנה. טוב שהנושא הובהר ועכשיו יש להתקדם הלאה ולטפל בכך מיידית".

נתניהו: להאריך את הסגר עד ה-31 בינואר

ראש הממשלה הציע להאריך את הסגר בעשרה ימים נוספים, עד ליום ראשון ה-31 בדצמבר בחצות. ולהתכנס ביום חמישי כדי לקבל הערכת מצב.

דרעי: "אני והשר אביטן נצביע בעד הסגר"

שר הפנים אריה דרעי: "תמכתי בסגר אבל נמנעתי בהצבעה הקודמת בגלל סגירת בתי הכנסת. היום, לאור הדחיפות הגדולה, אני מוותר על המחאה. אני והשר אביטן נצביע לאור הנחיית הרבנים בעד הסגר".

שר החקלאות: צריך לפעול ביד ברזל נגד מפרי חוק

שר החקלאות אלון שוסטר: "צריך לפעול ביד ברזל נגד מפרי חוק. אנחנו לא בסוף האירוע, אלא בפני חודשים של מוות. חייבות להיות אכיפה מוגברת וסנקציות חריפות יותר. יש פער בלתי נסבל בין ערים ושכונות עם ריכוזי חיסון נמוכים, תחלואה גבוהה ואכיפה נמוכה. צריך להגביר את המאמץ ההסברתי והלוגיסטי". ​

שר החינוך: "לא קיבלנו את נתוני המורים שהתחסנו ממשרד הבריאות"

השר יואב גלנט בתשובה לשאלה על מצב חיסון המורים: "איני יודע, טרם קיבלנו את נתוני המתחסנים ממשרד הבריאות. אנחנו ממתינים לקבלת רשימת המתחסנים לפי מספרי תעודות הזהות כדי להבין מי מהמורים התחסן, ללא זה נוצרת בעיית ניהול וקושי לתמרץ מורים להתחסן".​

השר דרעי: ""ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים בימים האחרונים"

שר הפנים: "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים בימים האחרונים ולצערי לא מדובר רק בחברי אופוזיציה, גם באנשים שיושבים כאן בישיבת הממשלה. גם אני לא אהבתי את מראות החתונות אתמול בבני ברק ופרסמתי אמש הודעה תקיפה נגד הפרות הנחיות משרד הבריאות. טענתי כי מדובר בחילול השם וקראתי להפסיק מיד את ההפרות שגורמות למוות ועליית התחלואה".

"תבינו, החרדים אינם מקשה אחת", הוסיף, "רוב הציבור החרדי מקפיד הקפדה גדולה על כל הנחיות משרד הבריאות. יש תחלואה גבוהה במגזר החרדים כי בכל בית אב יש בממוצע 8-7 חולים כי המשפחות גדולות. במשפחות במגזר הכללי המספר נמוך בהרבה. אם תבדקו את מספר החולים לפי משפחות אב תראו שאחוזי התחלואה נמוכים בהרבה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!