דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / מחירי סל המוצרים הבסיסי לדצמבר: 'מגה מרקט' הרשת הזולה ביותר

על פי השוואה של משרד הכלכלה, הרשת החדשה של 'יינות ביתן' הציעה את הסל ב-833 שקלים | הרשת היקרה ביותר: 'AM:PM', בה עמד המחיר על 1,146 שקלים

קונים בסופרמרקט, בזמן מגפת הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה. 18 במרץ (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
קונים בסופרמרקט, בזמן מגפת הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה. 18 במרץ (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

רשת  'מגה מרקט', של יינות ביתן, הציעה בחודש דצמבר את המחיר הזול ביותר בארץ ל'סל מוצרים בסיסי': 833 שקלים, כך פרסם היום (שלישי) משרד הכלכלה והתעשייה. הרשת היקרה ביותר בארץ הייתה 'AM:PM', שמחיר הסל בה עמד על 1,146 שקלים, 38% יותר מזה של 'מגה מרקט'.

מחירו הממוצע של סל המוצרים הבסיסי, שגובש על ידי המשרד והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בדצמבר האחרון על 953 שקלים. מדובר בירידה של כ-17 שקלים מאז הושק הסל בדצמבר 2018. הסל כולל 68 מוצרים מהקטגוריות: חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. הסל כולל את המוצרים הבסיסיים הנמכרים ביותר, שמהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

עלות סל מוצרים בסיסי לפי רשתדצמבר 2020 (נתונים: משרד הכלכלה ותעשייה)
עלות סל מוצרים בסיסי לפי רשת
דצמבר 2020 (נתונים: משרד הכלכלה ותעשייה)

הרשתות בהן ניתן לרכוש את סל המוצרים במחיר מתחת לממוצע, בסדר עולה, הן: 'מגה מרקט', 'רמי לוי' באינטרנט ו'ויקטורי'. ברמת הביניים נמצאות הרשתות 'רמי לוי', 'יינות ביתן' ו'שופרסל דיל', עם מחיר ממוצע של כ-885 שקלים.

בראש הרשתות היקרות עומדת, כאמור, 'AM:PM', ואחריה 'סופר אלונית' ו'אלונית בקיבוץ', 'טיב טעם בסיטי' ו'פרש מרקט'. ברשתות 'מגה בעיר', 'שופרסל אקספרס' ו'סטופ מרקט', עומד המחיר הממוצע של הסל על כ-1,000 שקלים.

מחירם הממוצע של מוצרי הבשר והדגים בדצמבר היו זולים ב-2% לעומת נובמבר 2020. במחירי מוצרי הצריכה בקטגוריית המזון היבש נרשמה עלייה של 2%. בקטגורית הטואלטיקה והניקיון, ובקטגורית הירקות והפירות נרשמה עלייה של 1%. ממוצע מחירי החלב והלחם נותר ללא שינוי.

הרשתות 'מחסני השוק' ו'מגה בעיר' הציגו את עליות המחירים הגבוהות ביותר עבור הסל בין דצמבר 2019 לדצמבר 2020, 4% ו-6% בהתאמה. 'סטופ מרקט' ו'שוק מהדרין' הציגו את ירידת המחירים הגבוהה באותה תקופה: 6.5% ו-5% בהתאמה.

משרד הכלכלה והתעשייה ציין כי השוואת המחירים לא כוללות מבצעים של מועדוני אשראי ברשתות השונות. יתר המבצעים באו לידי ביטוי בהשוואות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!