דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שופטי הכדורגל עזבו את ההסתדרות הלאומית, והתאגדו בהסתדרות: ״לטובת השופטים והכדורגל הישראלי״

חי גוזלן, ממקימי הוועד: "ההסתדרות היא הבית של כל שופטי הכדורגל, מליגת העל ועד הליגות הנמוכות" | ניר אלון, חטיבת הספורט בהסתדרות: "ניתן להם תנאים כדי שיוכלו להיות מקצוענים"

שופט קו במשחק כדורגל (אריכון, צילום: מלני פידלר / פלאש90).
שופט קו במשחק כדורגל (אריכון, צילום: מלני פידלר / פלאש90).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שופטי הכדורגל הכריזו היום (שלישי) על הקמת ועד חדש. השופטים, שהיו חברים עד כה בהסתדרות הלאומית, החליטו לעבור לחטיבת הספורט בהסתדרות כדי להגן על זכויותיהם.

״ההסתדרות היא הבית של הספורטאים בישראל״, אומר ניר אלון, יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ״והיא מייצגת את כל ענפי הכדור המובילים. אנחנו מכירים בחשיבות השופטים למשחק, הם עצמם ספורטאים, אבל גם מנהלי המשחק״.

יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)
יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)

אלון הוסיף שבשונה מהשחקנים שמאוגדים בחטיבת הספורט, השופטים ממשיכים בתפקידם עד סביבות גיל 50 ורובם עובדים בעבודות נוספות כדי להתקיים. "הרצון שלנו בחטיבת הספורט הוא לתת להם תנאים כדי שיוכלו להיות מקצוענים".

מושיקו מישאלוף, מנכ"ל ארגון השחקנים: ״אנחנו שמחים על הבחירה הראויה של השופטים להצטרף לחטיבת הספורט ומצפים לשיתוף פעולה פורה, למען החברים ולמען הספורט בישראל״.

״ההסתדרות מייצגת כל שופטי ושופטות הכדורגל, מהשופט הכי בכיר בליגת העל ועד הליגות הנמוכות״, אומר חי גוזלן (37), שיזם את המעבר מההסתדרות הלאומית להסתדרות. הוא מספר שמהלך ההתארגנות החל ביום חמישי ובשלושה ימים הצליחו השופטים להשיג 400 חתימות, שהם כמחצית משופטי הכדורגל המועסקים באיגוד השופטים.

חי גוזלן, מקים ועד שופטי הכדורגל בהסתדרות הכללית (צילום: אלבום פרטי)
חי גוזלן, מקים ועד שופטי הכדורגל בהסתדרות הכללית (צילום: אלבום פרטי)

גוזלן, שופט פעיל משנת 2010 וחבר גם בוועד העובדים של כלל ביטוח, מדגיש שמטרה של הוועד: "לדאוג שלשופט יהיה ייצוג הולם ותנאים הולמים, לתת להם את התנאים להיות יותר מקצוענים ולספק מענה לכל הצרכים שלהם. בסופו של דבר זה לטובתם וגם לטובת הכדורגל הישראלי".

"ההסתדרות היא הבית של העובדים במדינת ישראל, אין סיבה שלא נהיה בבית" הוא מדגיש ומסביר את סיבת המעבר. "ארנון בר-דוד וניר אלון פתחו לנו את הדלת וחיבקו אותנו, זאת הסיבה שחזרנו. חשוב לי לציין את שלומי נמירובסקי מהאגף להתאגדות עובדים שהוביל איתנו את המהלך ואת חבריי לוועד: יניב אבידן, חיים בננו, דרור צימרמן, דאוד ויסאם, שי אלפסי, עבאס עז, ארז מיטרני ובני בן אוליאל. מודה לכל שופטי הכדורגל, על התמיכה הרבה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!