דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בחירות 2021 / איציק שמולי הודיע שלא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה

שר העבודה והרווחה: "קיומם של הליכים פנימיים שיארכו עד ראשית פברואר מקטינים את הסיכוי להישרדותה של המפלגה ולהחלפת נתניהו" | פעיל ארגון ׳שולמן׳, אביר קארה, יתמודד במפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90).
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיע הערב (שלישי) כי לא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. אביר קארה, ממייסדי תנועת 'אני שולמן' שמאגדת עצמאים, הודיע שיתמודד בבחירות בסיעת 'ימינה' בראשות נפתלי בנט.

שמולי כתב בדף הפייסבוק שלו: "זו החלטה שאני מקבל בלב כבד אך שלם. למרות האפשרות להגשים חלום, שמצויה ממש בהישג יד".

שמולי הוסיף כי "אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות שיוכלו לרכז מאמץ, כדי שבסופן תושג מטרה אחת ויחידה: שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה".

לטענתו, "מפלגת 'העבודה' חייבת להיות חלק ממהלך רחב שכזה, הן כחלק מאותו המאמץ והן עבור הישרדותה שלה. לכן גם נֵאֹתִּי והייתי שותף פעיל ליוזמה, שלצערי כשלה אמש, להביא להסכמה רחבה במפלגה תוך נכונות לשים בצד כל אמביציה ושיקול אישיים. קיומם של הליכים פנימיים שיארכו עד ראשית פברואר (יומיים לפני הגשת הרשימות לכנסת) מקטינים את הסיכוי לכך ועלולים, לפי מיטב הערכתי, להפוך התמודדות דמוקרטית לגיטימית לחסרת תוחלת; מניצחון מוחץ- לניצחון פירוס".

"ההחלטה הזו אינה קלה לי", סיכם, "המפלגה הזו היא בית עבורי. כולכם יודעים גם כמה חיכיתי לרגע שאוכל להנהיגה. דרכה- נצורה בלבי, חבריה וחברותיה- משפחה עבורי. ערכיה הבסיסיים והמחייבים ימשיכו ללוות אותי, אך את מימושם אוביל ממקום פוליטי אחר".

הודעתו של שמולי מגיעה אחרי שבשבוע שעבר הודיע השר עמיר פרץ כי לא יתמודד כלל בבחירות לכנסת הקרובה. הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-24 בינואר, אחרי שבית המשפט העליון קיבל את עתירתה של ח"כ מרב מיכאלי בנושא.

אביר קארה חובר לבנט

אביר קארה, פעיל ארגון ׳שולמן׳ שמאגד עצמאים, הודיע שיתמודד לכנסת ברשימת ימינה בראשות נפתלי בנט. קארה ישובץ בעשירייה הראשונה של הרשימה ושני חברים נוספים ישובצו בעשירייה השנייה.

הודעתו של קארה מגיעה לאחר משא ומתן שניהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקטעים ממנו הודלפו לתקשורת, בו נשמע נתניהו מתבטא בחריפות כנגד ועדי העובדים וההסתדרות וטוען כי הוא מעוניין בהחלשתם אך המפלגות שהיו שותפות לקואליציות שלו מנעו זאת.

בשיחה נוספת שהודלפה אמר קארה לחברים בארגוני עצמאים כי לא יקים מפלגה עצמאית. ״עם עצמאיים לא כדאי לעבוד. אני רואה כפיות טובה שלא ראיתם בחיים שלכם״. ההקלטה ששודרה בחדשות 12 חושפת את חיפושו של אביר קארה אחר שריון ברשימה לכנסת בבחירות הקרובות. ״אני הולך לקחת הצעה של חבירה בימים הקרובים״, נשמע קארה בהקלטה, ״יש 3 מפלגות אבל האופציות הן גדעון או ימינה…אני אלך עם מי שיחתום על ההסכם״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!