דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

חקיקה / אושר בקריאה שנייה ושלישית התיקון לחוק השידור הציבורי

זאת בהמשך להחלטת ועדת הכלכלה. במסגרת ההחלטה תידחה הפעלת תאגיד השידור הציבורי לאפריל 2017 תוך מתן אפשרות להקדים את המועד לינואר 2017. איך ישפיעו ההחלטות על עובדי רשות השידור ועובדי התאגיד?

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור כאן ומנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. צילום: יונתן זינדל  פלאש 90
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור כאן ומנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), הציג במליאה את הצעת החוק, לפיה יתוקן חוק השידור הציבורי הישראלי. מועד תחילת השידורים יידחה ל-30 באפריל 2017, תוך מתן אפשרות לשר התקשורת ושר האוצר להקדים זאת ל-1 בינואר 2017. בנוסף, מינואר 2017 תפעל הנהלת התאגיד מירושלים, ב-1 ביולי 2017 יהיה מעבר של רוב העובדים לבניין הקבע ועד 1 ביוני 2018 כל עובדי התאגיד, למעט יחידות שוליות, יעברו למשכנם הקבוע בירושלים.

שר האוצר, באישור ועדת הכלכלה, יהיה רשאי להורות על עיכוב תשלומים המועברים לתאגיד. הסכומים ששר האוצר יהיה ראשי להטיל בשל כל עיכוב בהליך המעבר לירושלים יהיה: בעד חודש ראשון של עיכוב 2 מיליון שקלים ובכל חודש נוסף של עיכוב במעבר לירושלים הסכום יעלה ב-2 מיליון שקלים נוספים עד למקסימום של 10 מיליון שקלים והסכומים יהיו מצטברים. עוד נקבע כי התאגיד ידווח לוועדת הכלכלה על ההתקדמות במעבר לירושלים אחת לחודשיים, החל מינואר 2017.

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), שהצעת החוק הפרטית שלו הוצמדה להצעת החוק הממשלתית אמר: "חייבים לבקש סליחה מאלפי עובדים שעבדו שם לאורך השנים, שפעלו מתוך אמונה ושליחות והם משלמים עכשיו מחיר כבד של שחיתות שפשתה בארגון הזה. אני מקווה שהממשיכים והנשארים יפיחו בו את הרוח הישראלית הישרה והאמינה. חבריי ואני בכנסת נמשיך לתמוך בהם".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי  הוא "מבקש סליחה ומחילה מהמאפרות, הצלמים והעורכים, נערת המים והמגישים שנשארו ברשות הישנה ואלה שהתקבלו לתאגיד החדש ולא התחילו עבודתם. סליחה מהיוצרים אחרי חמישה עיכובים. הייתה פה ציניות, חוסר התחשבות וחוסר כבוד. סליחה מהשידור הציבורי שלא יושלם עד שהתתערבויות הפוליטיות יסתיימו".

41 חברי כנסת תמכו בהצעה, 3 התנגדו, 6 נמנעו ונוכח אחד לא הצביע. הסתייגויות חברי הכנסת מהצעת החוק נדחו.

ההצבעה במליאה הגיעה לאחר דיון סוער שהתקיים אתמול (רביעי) בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הישיבה הפכה סוערת כאשר ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הציג את הצעתו לשלול מתקציב התאגיד 10 מיליון ש"ח עבור כל חודש של עיכוב במעבר לירושלים. ראש מטה שר התקשורת, עו"ד רן שטרית, הציג את ההצעה ואמר כי את הקנס יטיל שר התקשורת בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכלכלה, ושר התקשורת יוכל אף להפחית את הקנס. ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) טען כי מדובר בנושא חדש והיו"ר כבל החליט לסגור את הישיבה ולחדשה בצהריים.

מנכ"ל התאגיד "כאן", אלדד קובלנץ, אמר כי "החל מהראשון בינואר המועצה תשב בירושלים, חלק מישיבות ההנהלה יתקיימו בירושלים ויהיה אולפן טלוויזיה בירושלים. מה-1 ביולי 2017 רוב התאגיד והפלטפורמות ישבו בירושלים. בסוף יוני 2018 כל חטיבת החדשות תשב בירושלים, לפחות כמו הפעילות שיש לרשות השידור כיום בעיר".

היו"ר כבל ניסה להגיע להסכמות והציע כי שר האוצר, באישור ועדת הכלכלה, יהיה רשאי להורות על עיכוב תשלומים המועברים לתאגיד. בעד חודש ראשון של עיכוב במעבר לירושלים יהיה רשאי שר האוצר להטיל קנס של שני מיליון ש"ח ובכל חודש נוסף של עיכוב יעלה הסכום בשני מיליון נוספים עד למקסימום של 10 מיליון ש"ח וכי הסכומים יהיו מצטברים. עוד נקבע כי התאגיד ידווח לוועדת הכלכלה על ההתקדמות במעבר לירושלים אחת לחודשיים, החל מינואר 2017.

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) התייחס לסנקציות ואמר כי בסופו של דבר, ההחלטה תפגע בעובדים. גם ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) התייחס לטובתם של עובדי התאגיד ואמר: "אני לא ארים יד בעד סנקציות אם לא אשתכנע שענייני העובדים יסודרו עוד לפני שהתאגיד יחל לשדר". גם ח"כ פריג' זעם על ההצעה ואמר כי יצביע נגדה.

כמו כן דחתה הוועדה את הצעתו של ח"כ מיקי  רוזנטל (המחנה הציוני), לפיה מועד תחילת השידור יהיה ב-1 ינואר 2017 עם אפשרות לדחות זאת ל-30 באפריל 2017 (כלומר בניגוד להצעת החוק הממשלתית, תחילת שידורים באפריל עם אפשרות להקדמה), זאת לאחר שמנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, אמר כי בדק את ההצעה אך לא קיבל לגביה הסכמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!