דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

סגר שלישי / אכיפת הקורונה בחברה החרדית: שוטר נפצע בראשו בירושלים, תלמוד התורה נסגר

כח גדול של המשטרה סגר את תלמוד התורה של סאטמר בשכונת 'עזרת תורה' בירושלים לאחר שניידת שהגיע לאכוף את תקנות הסגר הותקפה באבנים | אירועים נוספים דווחו בשכונות חרדיות אחרות בירושלים ובבית שמש

חלון הניידת שהותקפה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
חלון הניידת שהותקפה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
יהל פרג'

כוחות משטרה גדולים בסיוע מכת"זיות סגרו את הבניין בו התקיים תלמוד תורה של סאטמר. מוקדם יותר הבוקר (רביעי) צוות של משטרת ישראל הגיע לשכונת 'עזרת תורה' בירושלים, בעקבות דיווח על הפרת התקנות, והותקף באבנים. האבנים שהושלכו בידי התושבים גרמו לפציעה של שוטר בראשו ושבירה של חלון של ניידת משטרה ששהתה במקום.

האירוע מצטרף לשורת אירועים שהתרחשו בימים האחרונים בהם המשטרה נתקלה בהתנגדות חריפה של חלק מהזרמים בחברה החרדית, ולקושי כללי של המשטרה לאכוף את הסגר במגזר החרדי. על פי דיווחים של המשטרה, תקנות הסגר נאכפות במגזר הערבי פי שלוש מהמתקיים במגזר החרדי.

היום אותר בלוד חניון מקורה בבניין מגורים בו התקיימה תפילה המונית של למעלה מ-100 משתתפים. עם הגעת המשטרה למקום החלו המשתתפים לעזוב את המקום. השוטרים רשמו דו"חות ופיזרו את האירוע.

אתמול בלילה בשכונת רמת שלמה בירושלים התקיימה חתונה בה השתתפו עשרות, וזאת בניגוד לתקנות הקורונה והנחיות הסגר בתקופה זו. שוטרים שהגיעו למקום ביצעו אכיפה ונרשמו דו"חות כנגד האורחים ואחראי המקום, ודאגו להפסקת האירוע.

מספר שעות קודם לכן נעצרו חמישה צעירים בישיבה שהייתה פעילה ברחוב נחמיה בבני ברק, לאחר ששוטרים הבחינו בהתקהלות בניגוד להנחיות. המעצרים בוצעו בעקבות התנגדות של הקהל אשר זרקו אבנים לעבר שוטרים וניידת משטרה. בהמשך התושבים חסמו את הציר תנועה.

מפגשים אלימים בין שוטרים ומתפללים חרדים התקיימו גם בשכונת סנהדריה בירושלים, כאשר המשטרה הגיעה לאכוף את תקנות הקורונה בישיבה של ברסלב בשכונה. התושבים שנכחו במקום והתנגדו לסגירת הישיבה, קראו לעבר השוטרים "נאצים" ו"כושים", ואף נתפסו אצל אחד המשתתפים סכין וגז פלפל.

בבית שמש, במהלך בדיקת מוסד חינוכי שפעל בניגוד להנחיות אתמול (שלישי) בבוקר, הבחינו בהפרת תקנות הקורונה. לדברי המשטרה תוך זמן קצר התגודדו במקום אנשים ואליהם הצטרפו גם תלמידי המוסד החינוכי יחד עם איש החינוך, וכל אלו החלו מפרים את הסדר תוך קריאות גנאי וניסיונות לפגוע בשוטרים. באירוע זה נעצר חשוד והועבר לחקירה במשטרה.

כמו כן, בהמשך היום עת ביצעו השוטרים פעילות נוספת לאכיפת תקנות הקורונה, נוקבו צמיגי ניידת המשטרה, ובמקרה אחר הותקפה שוטרת לאחר שביקשה לתת מסיכה לצעיר שהסתובב במרחב הציבורי ללא מסיכה כמתחייב בתקופה זאת. סביב השוטרים במקרה זה התקהלו מספר אנשים ואחד מהם דחף את השוטרת ומשך בשערה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!