דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבודה / לאחר 3 שנות כהונה: הממונה על זרוע העבודה מרדכי אלישע יסיים את תפקידו

אלישע יסיים את תפקידו בסוף חודש אפריל: "זרוע העבודה ערוכה למתן מענה למשבר הקורונה עם תכניות ותקציבים" | שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: ״תרומתו לזרוע העבודה לא תסולא בפז"

מרדכי אלישע הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה (צילום: ניצן צבי כהן)
מרדכי אלישע הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מרדכי (מוטי) אלישע יסיים את תפקידו בסוף חודש אפריל, לאחר תום 3 שנות כהונה.

אלישע נכנס לתפקידו באפריל 2018, בתקופת כהונתו של שר העבודה והרווחה הקודם חיים כץ. לאורך השנים הוביל שורה של רפורמות שכללו תהליכי חקיקה וגיוס תקציבים ומשאבים – בין היתר שורה של הליכי חקיקה בתחום הבטיחות ושינוי אופן פעולתו של מינהל הבטיחות תוך גיוס והכשרה של מפקחי בטיחות נוספים.

בנוסף, קיים רפורמה נרחבת במערכת ההשכלה הטכנולוגית המובילה לשיפור הפדגוגיה והתשתיות במכללות המכשירות הנדסאים ורפורמה בתחום מערך המענות שהסדירה בחוק את הפעלת המעונות פרטיים והגבירה את משאבי הפיקוח.

עם פרוץ משבר הקורונה וכמענה למשבר התעסוקתי, החל אלישע ביישום רפורמה משמעותית באגף הכשרה מקצועית המתבססת על המלצות דו"ח תעסוקה 2030 בראשות פרופסור צביקה אשקטיין – דו"ח שהיה שותף לכתיבתו ושאומץ בהמשך על ידי שר העבודה והרווחה הנוכחי ח"כ איציק שמולי.

הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מרדכי אלישע, עם ראשת העיר ירוחם, טל אוחנה (קרדיט: משרד העבודה והרווחה)
הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מרדכי אלישע, עם ראשת העיר ירוחם, טל אוחנה (קרדיט: משרד העבודה והרווחה)

קודם לתפקידו הנוכחי, מילא אלישע לאורך השנים שורה של תפקידים במגזר הציבורי, בהם מנהל אגף משאבי אנוש במשרד העבודה והרווחה, מנהל מינהלת הגמלאות באוצר, סגן בכיר לחשבת הכללית לנושאי שכר, גמלאות ותנאי שירות, וסגן בכיר לחשב הכללי לנושא משרדים כלכליים.

״אני מסכם כהונה של למעלה מ- 26 שנים בשירות המדינה בתחושת סיפוק וגאווה גדולים בשינויים אותם הובלתי במגוון התפקידים, במשרד האוצר ובתפקידי האחרון כממונה על זרוע העבודה" מסר אלישע. "זרוע העבודה ערוכה למתן מענה למשבר הקורונה עם תכניות ותקציבים, ועם המנהלים והעובדים מהטובים ביותר שאני מכיר״.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: ״תרומתו של מוטי לזרוע העבודה במהלך שלוש השנים האחרונות לא תסולא בפז. התהליכים והרפורמות שקידם מוכיחות את היותו איש ערכי, מסור ובעל חדוות עשייה. צר לי על החלטתו ואני מאחל הצלחה רבה בהמשך. אין ספק שיסב הצלחה לכל מקום אליו יגיע״. מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, ד"ר אביגדור קפלן הודה לאלישע על תרומתו לזרוע העבודה ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!