דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

האישה הטובה - סוף

אין הרבה סדרות שמצליחות להחזיק את הצופים במשך 7 עונות, ולא רק להחזיק אלא להגדיל את מספר הצופים.

'האישה הטובה' (the good wife) לאורך כל עונותיה, הצליחה לעמוד על מתח שהרבה סדרות לא מצליחות לדייק בו, ההתפתחות של הדמויות השונות, סיפורי בית משפט מרתקים ושילוב של דרמה עם רגעים קומיים מדויקים. התיקים שהתעסקו בהם ב'אישה הטובה' היו רלוונטים תמיד ליום-יום, בין שחיתות בפוליטיקה העירונית והמדינית בארה"ב, מצב השחורים בארצות הברית, זכויות יוצרים ומנועי חיפוש וכמובן יחסי ישראל-ארה"ב. בכלל, ישראל כיכבה בכמה וכמה פרקים בסדרה וזו אחת הסיבות שהיא כבשה את הקהל הישראלי.

ג'וליאנה מרגוליס., השחקנית הראשית צילום: iDominick, מתוך ויקיפדיה.
ג'וליאנה מרגוליס., השחקנית הראשית צילום: iDominick, מתוך ויקיפדיה.

הדמויות בסדרה תמיד שמרו על קרירות וריחוק מסוים (חוץ ממריסה, הבת המעלפת של איליי) ועדיין אי אפשר היה שלא להתאהב כמעט בכל אחת מהן. אפילו בדייויד לי רודף הבצע וחסר הרגשות. את פיטר פלוריק הבעל הבוגדני והמושחת של אלישיה היה קשה לחבב אבל בסופו של דבר מדובר במיסטר ביג כך שאין באמת דילמה.

כולם איכשהו נכנסו לי ללב, ובאמת היו חלק מחיי שבע שנים רצופות. קארי, קלינדה, דיאן, איליי וכמובן אלישיה. בשלב מסויים בסדרה כשאלישיה רצה לתפקיד התובע הכללי ממתגים אותה בתור סיינט אלישיה (אלישיה הקדושה), וזה קצת מתאר את מי שהיא. אילשיה היתה קורבן של כל-כך הרבה מצבים והתאכזבה מהרבה מדי אנשים. רשימה קצרה של מי שאכזב אותה: ג'וני אלפמן והפלינג הקצר שהיה בינהם שנגמר כשהוא עזב לטובת הקמפיין הבא, אמא שלה ורוניקה (שגילמה אותה סטוקרד צ'אנינג המדהימה), קולין סוויני ולמונד בישופ הלקוחות הבולטים שלה שהזכירו לה שוב ושוב כמה אנשים הם רעים ושקרנים, וכמובן האכזבה הגדולה, האהבה הגדולה שלא מומשה וויל גרדנר שאלישיה (וכל שאר הצופות) מעולם לא התגברה על המוות שלו .

המבקרת: סדרה על נשים חזקות בנות 60+ עם קריירה זה מעיף בעקרון

פרק הסיום – כולל ספוילר

רוב מבקרי הטלוויזיה באתרים המובילים התאכזבו מהפרק האחרון. לאף אחת מהדמויות ובעיקר לאלישיה אין בו קלוז'ר.

אבל, יש בו כמה רגעים חזקים ויוצרי הסדרה החליטו לשחזר בהרבה מובנים את הפרק הראשון בסדרה.

הפרק סובב סביב המשפט של פיטר בו הוא מואשם בשחיתות ושיבוש חקירה. מי שמייצג אותו בתיק הן אלישיה, לוקה ודיאן. במקביל למשפט, אלישיה זוכה לביקורים מוויל גרדנר ומנסה להשתחרר מרוח הרפאים שלו שלא נותנת לה להמשיך הלאה עם ג'ייסון. באחד מסבבי המו"מ על עסקת הטיעון, התובע של המדינה אומר לאלישיה שהם נפגשו פעם לפני הרבה שנים ושהיא היתה משעשעת אז. אלישיה עונה לו "אני מצטערת שאני כבר לא גורמת לך לצחוק". זו למעשה המהות של אלישיה היא תעשה הכל כדי קודם כל לשמור על הכבוד שלה אחרי שפיטר ריסק לה אותו ובמקביל – תעשה הכל כדי לנצח במשפט.

המבקרת: אילשיה היתה קורבן של כל-כך הרבה מצבים והתאכזבה מהרבה מדי אנשים

החלק השני מביא אותנו לדבר המרכזי שקורה בפרק – הבגידה של אלישיה בדיאן. אלישיה מחליטה להעלות לדוכן העדים את קורט, בעלה דיאן, מבחינת מהלך המשפט היא עושה את זה כדי לשבור את המילה שלו ולערער את האמינות שלו. דיאן מתנגדת לזה ובמהלך העדות שלו, לאחר שלוקה שואלת אותו אם זה נכון שהוא בגד בדיאן, דיאן יוצאת מבית המשפט. מבקרי הטלוויזיה לא התלהבו עם הסצנה הזו, מכמה סיבות – אחת מהן היא שהבגידה מעולם לא היתה חלק מהסדרה. בשום שלב לא ראינו את דיאן ואת קורט במצב שבו הנישואים שלהם בבעיה מסוימת, לא היה לזה כל רמז מטרים ולכן הבחירה להכניס את הנושא הזה לפרק האחרון נראית קצת תמוהה. סיבה שניה היא ההחלטה הזו של אלישיה. לדעתי אלישיה מעלה את קורט לדוכן העדים כי זאת הייתה הדרך היחידה לגרום לכך שפיטר לא ילך לכלא, וכך היא בעצם תוכל להשתחרר מהנישואים של סוף סוף.

האישה הטובה. קרדיט: סוכנות AP.
האישה הטובה. קרדיט: סוכנות AP.

בסצנה האחרונה בפרק, כמו בפרק הראשון רואים את אלישיה מתייצבת לצד בעלה הבוגד. להבדיל, פעם היא עוזבת לו את היד, והפעם היא זאת שחוטפת את הסטירה על הבגידה ולא נותנת אותה.

במובן הזה כן מתבהר העתיד של אלישיה, היא לא תוכל לחזור למשרד לעבוד עם דיאן, ולכן האפשרות היחידה שלה (ומה שאיליי תכנן עבורה) זה להתמודד על משרה ציבורית.

העתיד

דבר אחרון, כל מעריצי הסדרה ישמחו לראות ספין אוף של חלק מהדמויות. ולכן אני מציעה: איליי גולד מנהל הקמפיינים ובתו מריסה מקימים עסק משותף, לוקה וג'ייסון פותחים משרד קטן, דיאן פותחת דף חדש בלי קורט (סדרה על נשים חזקות בנות 60+ עם קריירה זה מעיף בעקרון) ואחרון, אומנם קצת קיטשי אבל סדרה על חייה של גרייס בקולג'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!