דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מערכת הבריאות / מנהלים ועובדים בבתי החולים הציבוריים יפגינו מול האוצר: "אין לנו יותר כסף"

שר הבריאות הביע תמיכה במאבק של שבעת בתי החולים הציבוריים, שמתמודדים עם גירעונות של מאות מיליוני שקלים: "מאבק צודק, לא רוצה לפתור אותו בפלסטר" | משרד האוצר: "דרישות בלתי סבירות"

מנהלי בתי החולים הציבוריים במחאה מול משרד האוצר (צילום: מאבק בתי החולים הציבוריים)
מנהלי בתי החולים הציבוריים במחאה מול משרד האוצר (צילום: מאבק בתי החולים הציבוריים)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנהלים ועובדים בבתי החולים הציבוריים יפגינו היום (חמישי) מול משרד ראש הממשלה בירושלים בדרישה לפתרון המצוקה התקציבית שלהם. לדבריהם, המשא ומתן עם משרד האוצר תקוע בימים האחרונים.

מנהלי שבעת בתי החולים – הדסה ושערי צדק בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, ושלושת בתי החולים בנצרת – מתמודדים עם גרעונות של מאות מיליוני שקלים, שמאיימים על המשך הפעלתם השוטפת. עקב הגרעונות צמצמו בתי החולים חלק מפעילותם והם מזהירים כי המצב עלול להחמיר והשירות לציבור ייפגע. החל מראשון השבוע נמצאים מנהלי בתי החולים במאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים בדרישה להשוואת התקצוב שהם מקבלים לבתי החולים הממשלתיים ואלו שבבעלות קופות החולים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר אתמול במאהל המחאה והביע תמיכה במאבק בתי החולים הציבוריים. לדבריו, מתקיים שיח בין משרד הבריאות למשרד האוצר שיכול להביא לפתרון המצוקות. "מבחינתי אין הבדל בין בתי חולים ציבוריים, ממשלתיים או של קופות החולים – צריך לטפל בכולם", אמר אדלשטיין, "אמרתי בתחילת תפקידי במשרד הבריאות שאני מניח שאם נשאל מאושפזים אם הגיעו לבית חולים ציבורי, ממשלתי או של קופת חולים, רובם לא יידעו את התשובה. אנחנו אותה מערכת."

אדלשטיין אמר כי יחתור לפתרון עומק של הבעיה: "״המאבק שלכם צודק וכולנו מזדהים איתו. אנחנו מבינים שאתם לא רוצה לפתור אותו בפלסטר, גם אם זה יהיה הפלסטר הכי טוב. אני אפעל בממשלה על מנת להגיע לפתרון הטוב ביותר״. לדבריו, "לא פשוט לי. לא בגלל שאני שר בממשלה, אלא כי אני רואה את הבעיה האמיתית שקיימת ונטפל בזה. כמו שאתם יודעים בחודשים האחרונים אנחנו פועלים כדי לפתור את הבעיות. אנחנו מדברים עם האוצר מתוך רצון להגיע לפתרונות. אנחנו במומנטום, אמשיך במאמצים שלי ומקווה שנביא גם לתוצאות".

פרופ׳ עופר מרין, מנכ"ל בית החולים שערי צדק, אמר לאדלשטיין: "כל דקה, כל שעה, כל יום, שבו יושבים פה באוהל 7 מנהלי בתי חולים, שאחראים לבריאותם של 2 מיליון אזרחים בשיא הקורונה, במקום להיות עם הצוותים והחולים – זו בושה למדינה. ארבעה ימים אנחנו פה, ואף אחד לא מנהל איתנו משא ומתן. שערי צדק לא שילם מיסים ב-15 לחודש, כי אין לנו יותר כסף. לא נקבל שום פתרון פלסטר ולא פחות מפתרון לשנתיים"

פרופ פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת: ״זו בושה למדינת ישראל שאתם שולחים אותנו לקושש תרומות כדי להציל חיים. אין לכם מערכת בריאות בירושלים או בנצרת בלעדינו. אני לא יכול להסתכל יותר בעיניים של העובדים שלי או של המטופלים שלנו. ייבשתם את מערכת הבריאות. אני מוכן להחזיר את המפתחות מחר בבוקר. שר האוצר צריך להתבייש שאנחנו צריכים לעמוד פה בחוץ, תחת ממטרי ברד, ב-4 מעלות, במקום לטפל במטופלים שלנו. אנחנו קוראים לראש הממשלה – בוא! בוא תפתור את המשבר. 2 מיליון אזרחים זקוקים לשירותי בריאות ראויים."

ארבעה מנהלי בתי חולים ממשלתיים הגיעו גם הם למאהל המחאה והביעו תמיכה במאבק. מנהל בית החולים רמב״ם ד״ר מיקי הלרברטל, מנהלת אסף הרופא ד״ר אסנת לבציון-קורח, מנהל הלל יפה ד״ר מיקי דודקביץ, ומנהל בית החולים פוריה ד״ר ארז און. בהודעה משותפת אמרו הארבעה: ״תומכים במאבק שלכם, אסור להפקיר את בתי החולים הציבוריים. אנו מתנגדים לניסיונות הפסולים לפלג בין בתי החולים״.

במשרד האוצר אמרו על המשא ומתן: "משרד האוצר קיים בימים האחרונים מספר ישיבות עם בתי החולים הציבוריים והציע פתרונות למצוקות המידיות עמן הם מתמודדים. מנהלי בתי החולים הציבוריים בחרו שלא לקבל את ההצעות ולהמשיך בדרישות לשינויים מבניים, שאינם ניתנים לביצוע בתקופת ממשלת מעבר וללא תקציב מדינה מאושר. אם לא די בכך, הציעו מנהלי בתי החולים הציבוריים דרישות בלתי סבירות דוגמת עצירת הבנייה באיכילוב ולקיחת תקציבים מבתי החולים אחרים במטרה לסייע להם. אנחנו קוראים לבתי החולים לפעול באחריות בעת הזו, לשוב ולדון במטרה למצוא מענה לצרכים המיידים של בתי החולים לאור משבר הקורונה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!