דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ועידת התעסוקה של ישראל / ארנון בר-דוד בוועידת התעסוקה: ״קו פרשת המים הוא בחודש יוני, צריך להחזיר את המשק לעבודה״

על אמירותיו של ראש הממשלה נגד העבודה המאורגנת אמר יו"ר ההסתדרות: ״זה לא סוד שאלה הדעות שלו, אבל הוא יודע לשים אותן בצד״ | דובי אמיתי: ״התפקיד של הממשלה זה לקחת 100 מיליארד שקלים ולייצר ביקושים״

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות | מתוך ויקימדיה)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות | מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

״זה לא סוד שראש הממשלה מחזיק בעמדות כאלה, אבל הוא יודע טוב מאוד שהוא לא יכול לעשות את הדברים שהוא חושב עליהם״, אמר היום (חמישי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ביחס לאמירותיו של נתניהו נגד העבודה המאורגנת.

בוועידת התעסוקה של ערוץ 12 אמר בר-דוד: ״ההסתדרות היא הגוף האחראי ביותר, שלקח את המשק הישראלי בתקופת הקורונה ממים סוערים לחוף מבטחים, ואני לא מתרגש מדבריו שהם תעמולת בחירות. אני יודע להיות אחראי וממלכתי אבל אם מישהו ירים יד על העובדים הוא ימצא אותי נחוש. ימצא ציבור עובדים של מיליון איש נאבקים״.

״יש תנאי בסיסי לנהל את המשק הישראלי והמגזר העסקי, זה משולש שווה שוקיים של מעסיקים, הסתדרות וממשלה – וגם ראש הממשלה יודע את זה״, הוסיף יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. ״ההסתדרות שינתה את פניה, בייחוד בתקופתו של ארנון שחרט על דגלו את הגדלת הפריון והשותפות עם המגזר העסקי. את השותפות ביננו אף אחד לא יפרק ושנינו מחפשים את הצלע הנעלמת – הממשלה שלקחה אותנו פעם נוספת לבחירות מיותרות. מערכת בחירות נוספת בתקופת המשבר הגדול ביותר בימיה של ישראל, משבר הקורונה״.

״אי אפשר לנהל משבר כלכלי ובריאותי שכזה, בתוך משבר פוליטי כשלוקחים אותנו פעם אחר פעם לבחירות. כשאין תקציב איך אפשר לנהל מדינה? גם עסק אי אפשר לנהל בלי תקציב״, אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שהדגיש כי המעסיקים וההסתדרות שילבו ידיים בתקופת המשבר במטרה לאפשר למשק לצלוח את התקופה. ״אין לנו שותף בממשלה. שר האוצר ׳התאדה׳, לא משתף פעולה. אין תוכנית״.

אמיתי ובר-דוד הדגישו את פרויקט מינהלת המעסיקים והעובדים המשותף שהוקם לאחרונה בשיתוף נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות, המיועד לסייע ולחבר את מאות אלפי המובטלים עם המשרות הרבות שהמגזר העסקי מייצר ומתקשה לאייש בעובדים. ״יוני 2021 זה קו פרשת המים מבחינתי״, אמר בר-דוד, ״תהיה מאסה קריטית של חיסונים וחייבים להחזיר את העובדים מהחל"ת. אני רואה המון עסקים שאומרים שחסרים עובדים, ואני מאמין גדול במשק הישראלי, בעובדים הישראלים״.

״אלה חיבורים שצריך לעשות״, אמר אמיתי, ״הסתובבו 3 מיליארד שקלים להכשרה ולהשמה שבפועל לא הגיעו למקומות הנכונים. אנחנו ניקח ביחד אחריות ונחזיר את העובדים לעבודה, גם אם הממשלה לא תצטרף אלינו״. לצד זאת, קרא לממשלה ליצור תוכנית האצה ליציאה מהמשבר: ״הצריכה הפרטית ירדה ב-18%. לא יעלו מחירים אבל צריך להוציא את המשק מהמשבר. התפקיד של הממשלה זה לקחת 100 מיליארד שקלים ולייצר ביקושים. ראש הממשלה קיבל את הדרישה שלנו להכין תוכנית״.

בר דוד התייחס גם להקמת פורום העצמאים בהסתדרות ואמר "ראיתי את העצמאים שלא צולחים את המשבר. מפגינים עם מגפונים ואוהלים בחוץ. זה נגע לליבי וחיפשנו את הדרך לעזור". לדבריו, בעוד נציגים אחרים של קבוצות עצמאיים פוזלים היום לפוליטיקה המפלגתית ומבקשים להתמודד במפלגות השונות, הפורום שהוקם בהסתדרות לא עוסק בפוליטיקה ותעמולת בחירות. ״אנחנו פועלים בכל המפלגות ונביא פתרונות״.

בר-דוד הדגיש שבמסגרת ההסתדרות פועלת קואליציה על-פוליטית רחבה ובה נציגי כלל המפלגות הפועלים ביחד לקידום המשק הישראלי וענייני העובדים בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!