דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תאונות עבודה / עובד נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה בערערה

ד"ר הדס תגרי, "בשנה שעברה נהרגו 7 עובדים במהלך עבודתם באתרי בנייה ביישובים ערבים, כמעט כפול ממספרם בשנת 2019"

אתר התאונה בערערה (צילום: מד"א)
אתר התאונה בערערה (צילום: מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 50, תושב ואדי ערה, נהרג היום (חמישי) בנפילה מגובה של 4 מטרים באתר בניה ביישוב ערערה.

“כשהגענו ל אתר הבניה שכב פועל בניין כשהוא ללא דופק וללא נשימה", ספרו פראמדיקים במד״א יובל זורע וסוהיב מחאג׳נה, "סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כ-4 מטרים. ביצענו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

זהו ההרוג השלישי בתאונות עבודה מאז תחילת השנה. המשטרה פתחה בחקירה וחוקרי משרד העבודה זומנו למקום.

"בשנה שעברה נהרגו 7 עובדים במהלך עבודתם באתרי בנייה ביישובים ערבים, כמעט כפול ממספרם בשנת 2019", מסרה ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. "הקבוצה חזרה והתריעה על כך שמספר ביקורי הפיקוח של מפקחי עבודה באתרי הבנייה ביישובים הערבים עומד על כשמינית ממספרם ביישובים יהודיים בהם מדווחים מספר אתרים דומה".

מפקח העבודה הראשי במשרד העבודה, חזי שוורצמן, דחה את הטענות וטען, "כמות הביקורים ורמת הקשב של המינהל דומה למגזר הערבי וליהודי ובכלל".

אתר התאונה בערערה (צילום: מחמוד מג'אדלה)
אתר התאונה בערערה (צילום: מחמוד מג'אדלה)

מוקדם יותר נפצע באתר בנייה באורנית עובד בן 26 באורח בינוני כשנפל מסולם על מוט ברזל שננעץ בגפיו. הוא פונה לבית החולים וולפסון.

אתמול נפצע עובד בן 58 באורח בינוני בנפילה במהלך עבודתו על גג מבנה חד קומתי בכפר תבור. הוא פונה לבית החולים העמק עם חבלת ראש. עובד נוסף כבן 40 נפצע באורח בינוני בנפילה מגובה באתר בנייה בקריית מלאכי ופונה לבית החולים אסותא אשדוד עם חבלות בראש ובזרועות.

ביום שלישי נפצעו ארבעה עובדים. עובד בן 37 נפצע באורח בינוני בנפילה מגובה במהלך עבודות שיפוצים בבית באשקלון, הוא פונה עם חבלות ברגליו לבית החולים ברזילי.

עובד בן 24 נפצע באורח בינוני מחפץ כבד שנפל עליו במהלך עבודתו במושב במועצה אזורית גזר, הוא פונה עם חבלות גב ורגליים לבית החולים שמיר אסף הרופא.

עובד בן 45 נפגע ממלגזה במהלך עבודתו במחסן במועצה אזורית חבל יבנה ונפצע באורח בינוני עם חבלה ברגליו, הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד.

עובד כבן 20 נפגע מחפץ כבד שנפל עליו במפעל ברחוב מאיר עזרא בקרית מלאכי, הוא פונה במצב בינוני לבית החולים קפלן עם חבלה בחזה.

ביום שני נפצע עובד בן 33 באורח קשה כשנפל באתר בנייה ברחוב בר אילן ברעננה. הוא פונה לבית החולים מאיר עם חבלה רב מערכתית. חובש רפואת חירום במד״א גבריאל בן משה סיפר: ״כשהגענו למקום ראינו את הפועל שוכב על הרצפה כשהוא מעורפל הכרה וסובל מחבלות קשות בגופו, סיפרו לנו שהוא נפל מפיגום מגובה של כ-2 מטרים. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מתקדם ומציל חיים שכלל חבישות, קיבועים ועצירת דימומים, העלינו אותו לאמבולנס ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה“.

ביום ראשון נפצע באורח קשה עובד כבן 30 שנפל מגובה באתר בניה בבאקה אל ג'רביה, הוא פונה לבית החולים בילינסון כשהוא מורדם ומונשם עם חבלת ראש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!