דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

סוגרים מושב

מושב הכנסת הנוכחי יוצא השבוע לפגרת הקיץ, והלחץ על העברות חוקים לפני סיום המושב יגיע לשיאו. בין הצעות החוק שיעלו להצבעה השבוע, שני חוקים חשובים שיעלו לקריאות שניה ושלישית: חוק המגדיל את שיעור ההעסקה של אנשים עם מוגבלויות בשירות הציבורי ל-5% לפחות, וכן חוק אשר יחייב את סגירתם של אתרי בניה בהם התרחשה תאונה חמורה ליומיים עד חמישה.

קהילה של פעילים חברתיים מתכנסת בכל ערב בכיכר הבימה החל מהשעה 19:00 למעגלי שיח, ומ-20:00 להרצאות בנושא חברה וכלכלה, אקטיוויזם, שינוי חברתי ושקיפות שלטונית. ניתן לעקוב אחרי הפעילות וההרצאות המתוכננות בדף של פרוייקט מאה ימים של שקיפות.

ג'רמי ארטיה ממשיך את צעדתו מקריית שמונה לירושלים במחאה על הגזענות הממוסדת כלפי העדה האתיופית. ימשיך את מסעו מנתניה. פרטים כאן.

30.7 מוצאי שבת

20:30 ערב זיכרון לציון 7 שנים לרצח בברנוער, מועדון נוער להט"בי אליו פרץ בליל ה-30 באוגוסט 2009 חמוש רעול פנים אשר ירה בבני הנוער והמדריכים שהיו במקום, פצע תשעה ורצח את הנערה ליז טרובישי ז"ל בת ה-16 ואת המדריך ניר כץ ז"ל בן ה-26. את הטקס עורכים בשנים האחרונות ארגוני הנוער הגאה, ותנועת הנוער בתל אביב. המרכז הגאה בגן מאיר ת"א. פרטים כאן.

31.7 יום ראשון

18:00 הפגנה מול ביתו של שר התיירות יריב לוין כנגד חוק המלונאות, שיאפשר בניית מלונות על חופים בישראל. החוק מבקש להגדיר מלונות כ"תשתית לאומית" ולאפשר להם הליך אישור מזורז בועדה לתשתיות לאומיות שיצמצם את הדיון הציבורי בנושא. מנחם בגין 124 מודיעין. פרטים כאן.

18:30-23:00 אירוע שירה פתוח של שירי נשמה ותפילה בכיכר הבימה, ת"א. פרטים כאן.

1.8 יום שני

8:30 דיון בועדת הפנים של הכנסת על הצעת החוק להבטחת דיור חלופי לתושבי גבעת עמל.

9:00 הצגת דו"ח ועדת ביטון בנושא יהדות המזרח וספרד לועדת החינוך והתרבות של הכנסת.

9:00 דיון משותף לועדת העבודה והרווחה והועדה לביקורת המדינה של הכנסת בנושא בטיחות עובדים.

10:00 דיון משותף של ועדות הפנים, והמדעה והטכנלולוגיה וחוק חוקה ומשפט של הכנסת הכללת פרטי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי והקמת מאגר מידע ביומטרי על אזרחי ישראל. דיון נוסף בנושא בזבוז כספים במערכת הפקת תעודות הזהות הביומטריות מהוות יתקיים בועדת הפנים ב-11:30.

11:00 ישיבת בכורה לועדה לשיוויון וצדק חלוקתי, בה ייבחר יו"ר הועדה וידונו על צעדת השיוויון במאבק לתקצוב דיפרנציאלי בחינוך ורווחה. פעילי תנועת הפריפריות יצטרפו לישיבה, וימשיכו להחתים את חברי הכנסת על ההתחייבות לפעול לתקציב שיבטיח התחלה שווה לילדי הפריפריה בישראל. פרטים כאן.

12:30 דיון בועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי של הכנסת בנושא אפליית שכר בקרב נשים חרדיות העובדות בהיי טק.

13:00 ועדת החינוך והתרבות של הכנסת תדון בציון רצח העם הארמני. כיום מדינת ישראל אינה מכירה ברצח העם הארמני שבוצע בשנים 1915-1918.

18:00 תושבי חדרה יוצאים להפגין לסגירת תחנות הכוח הפחמיות בעיר, ומעבר לאנרגיה מתחדשת או גז. כיכר החשמל מול ה-MIX, רחוב צה"ל בכניסה המזרחית לחדרה. פרטים כאן.

20:30  השקת המופע 'המקום' – סיפורים חברתיים מאת אבי דבוש, ממקימי תנועת הפריפריות, התנועה לעתיד הנגב המערבי, ומנהל תוכניות בשתי"ל בעבר, ושירה של עודד גדיר המקליט בימים אלו את האלבום "מעבר למרחק' עם אמנים שונים ושירים שכתב בעקבות מפגשים עם בני נוער בכלא. האנגר 22, נמל תל אביב. פרטים כאן.

21:00 ההצגה "סימנים חיוניים" בהשראת הרצח בברנוער ב-2009. "דקות ספורות אחרי אירוע ירי . בית החולים הופך לבמה שבמרכזה, חשופים לאור הזרקורים, נערים ונערות פצועים הנאבקים על חייהם ועל מקומם במשפחה; תחת עינו הבוחנת של הציבור". המרכז הגאה, גן מאיר ת"א. פרטים כאן.

2.8 שלישי

אירועי מחאה ברחבי הארץ של הפורום למאבק בעוני, כנגד התקציב הדו שנתי. בטופס הבא אפשר להירשם ולקבל פרטים על אירועי המחאה השונים ברחבי הארץ. פרטים נוספים גם כאן.

9:00 הועדה לביקורת המדינה של הכנסת תדון בנושא האלימות משטרתית כלפי בני העדה האתיופית בישראל ותבקש חוות דעת ממבקר המדינה בנושא זה.

10:00 ועדת עבודה והרווחה של הכנסת תדון בנושא אי יישומו של הסכם עובדי הקבלן שנחתם בין המדינה וההסתדרות, במסגרתו התחייבה המדינה לקלוט כ-15 אלף עובדי קבלן במקצועות ליבה במגזר הציבורי.

10:30 דיון בועדת הכספים על מצבו של מפעל המתכת שתולה (במושב שתולה) אשר נכנס בינואר השנה להקפאת הליכים. המפעל מעסיק כמאה עובדים.

14:00 ועדת העליה והקליטה של הכנסת תדון בתופעת הגזענות כלפי עולים מברית המועצות לשעבר בבתי העלמין בישראל.

17:30 המליאה החודשית של תנועת הפריפריות. במפגש ישתתף גם ד"ר אופיר עבו מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, שיציג את מחקרו על העמדות הפוליטיות בפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות בישראל. מרכז ביתא, יהושע הצורף 12, באר שבע. פרטים כאן.

4.8 יום חמישי

19:00 מיצ'ימאסה היראטה, ניצול הפצצת הגרעין על הירושימה ימסור עדות לציון 71 שנים להפצצה. מרכז מולתכא מפגש – שלמה המלך 7, באר שבע. פרטים כאן. היראטה ימסור עדויות נוספות בשבוע הבא בחיפה ותל אביב.

5.8 יום שישי

במהלך סוף השבוע יערך סמינרשת שמארגנת הרשת בבאר שבע. צעירים נפגשים, מכירים וחושבים ביחד שינוי חברתי. הסמינר יתקיים בחאן ארדון במצפה רמון. פרטים כאן, הרשמה כאן בעלות 100 ש"ח.

20:00 שכירות הוגנת – פגישה עם ועד שוכרי הדירות ברחובות. המרכז לצדק חברתי – הרצל 185 רחובות. פרטים כאן.

6.8 מוצאי שבת 

20:30 הרצאה – נקמתו של דור הקנגרו. על הדור שמתקשה לצאת מהכיס של ההורים, אבל רוצה לבעוט ולשנות. ההרצאה היא חלק מפרוייקט רוג'ום, במה לצעירים וצעירות מרחבי הארץ ללמידה ויצירה חברתית. הנסיך הקטן, קינג ג'ורג' 19 ת"א. פרטים כאן.
יש אירוע שצריך להכנס ללו"ז החברתי? מוזמנים ומוזמנות לעדכן במייל:luz@davar1.co.il

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!