דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיל בר-טל

ועידת התעסוקה של ישראל / יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "ההסתדרות והוועדים שכרגע מותקפים, הצילו חברות מסגירה"

בוועידת התעסוקה של ההסתדרות וחדשות 12 אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר טל: "מי שמנהל מערכת בחירות רביעית בשנתיים, שלא יבוא בטענות של האיש השמן והאיש הרזה" | הגר יהב, מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי: "העסקים זקוקים לכלים לצמיחה והאצה"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"ההסתדרות נכנסה פנימה יחד עם הוועדים, אותם הוועדים שכרגע תוקפים – והצילו חברות שהפסיקו פעילות באחת מסגירה", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בוועידת התעסוקה של ההסתדרות שנערכה היום (חמישי) בשיתוף חדשות 12. לדברי אדרי, בניגוד להתבטאויות התקשורתיות התוקפות את העבודה המאורגנת, ועדי העובדים הפגינו אחריות גבוהה ביותר בתקופת המשבר, ונרתמו לסייע להנהלות על מנת לצלוח אותו.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)

"נפרדנו מ-2000 עובדים באל על, 200 בארקיע. בישראייר הטייסים הפחיתו מיוזמתם 50% בשכר. הפחתנו עלויות. המתקפה הזו נובעת ממקום אחד – למצוא חן בעיני מישהו, ואין בה שום דבר נקי".

"מי שמנהל מערכת בחירות רביעית בשנתיים, שלא יבוא בטענות של האיש השמן והאיש הרזה", אמר בכנס עו"ד גיל בר טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, בהתייחסויות להתבטאויות ראש הממשלה נתניהו לפיהן ועדי העובדים מונעים את הצמיחה במשק. בדיון שעסק במגזר הציבורי בתקופת הקורונה אמר בר טל כי משרד האוצר התנהל במו"מ מול ההסתדרות בשליפה מהמותן, ומתוך אגו. "הם לא היו מוכנים ולא יצרו תכנית, ולכן השיחות לא צלחו".

בר טל דחה את הטענות שעובדי השירות הציבורי לא נשאו בנטל בתקופת הקורונה, והזכיר כי חלקם הגדול של עובדי המגזר הציבורי יצא לחופשות כפויות על חשבונם, ורבים מהם נכנסו להסדר במסגרתו הם מקבלים 70% שכר, בדומה לדמי האבטלה. "השירות הציבורי הוא זה שעמד בחזית במשבר, ועשה את כל העבודות שלאחרים לא השתלם לעשות – אלה שהזריקו חיסונים, עשו בדיקות קורונה והמשיכו לפנות את האשפה בתקופה של מגיפה. זה מי שדואג לביטחון התזונתי והכלכלי של אזרחי ישראל בעת משבר".

מזל גולן, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה, סיפרה על האתגרים עמם מתמודדים 3,600 עובדי המשרד, מתוכם 1,600 עובדות סוציאליות, בתקופת הקורונה. "אנחנו עובדים השנה מסביב לשעון, בחוסר מטורף של תקנים, עם 450 משרות שאינן מאוישות. למרות הכול עבדנו בחירוף נפש כדי לתת את המענה הטוב ביותר לאוכלוסייה. כשאישה צעירה עם שישה ילדים נמצאת באמצע הלילה בתחנת משטרה בעקבות אלימות במשפחה, היא צריכה מענה מידי, ואת המענה הזה אנחנו אלו שנותנות".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "כדי לצאת מהמשבר צריך להשאיר את הכסף של הישראלים בארץ"

"הישראלים צמאים לנופשים, לחו"ל. אני חושב שברגע שנשתלט על המגפה, תהיה פריחה", אמר אבי אדרי במושב שעסק בתהליכי היציאה של המשק הישראלי מהמשבר. "מה שצריך זה להשאיר את הכסף של הישראלים בארץ – לקנות כחול לבן, לטוס באל על, ארקיע וישראייר. לנפוש גם בארץ". לדבריו, כדי לעשות זאת נדרשים העסקים המקומיים נדרשים להפגין תחרותיות ולהיות אטרקטיביים, "שלא יהיה מצב שישתלם יותר לנסוע ליוון כדי לנפוש".

אדרי קרא לממשלה להאיץ את תהליכי ההכשרה המקצועית, ולהסב את המובטלים למקצועות חדשים. "אני קורא מכאן לאנשים ללמוד נהיגה על אוטובוס. חסרים נהגים באגד, בדן, במטרופולין ובכל חברות התחבורה הציבורית".

מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי: "העסקים זקוקים לכלים לצמיחה והאצה"

"החל"ת הפך לאחד המעסיקים הגדולים במשק, ועד שלא יהיה לו מועד לסיום אנשים לא יצאו ממנו, ולא יחפשו לעשות לעצמם הסבות מקצועיות" אמרה הגר יהב, מנכ"לית נשיאות המגזר העיסקי. יהב ציינה כי הנשיאות הקימה את מנהלת המעסיקים, שנועדה למפות את צרכי שוק התעסוקה הן מבחינת ביקושים לעבודה, והן מבחינת רצונות והכשרת העובדים.

"מה שחסר לנו כרגע זה כלים שיעזרו לעסקים לעבור משלב של הישרדות לצמיחה והאצה" הוסיפה יהב. היא התייחסה למתווה שמגבש האוצר וטרם אושר, לפיו עובדים שחוזרים לעבודתם יוכלו להמשיך לקבל קצבת אבטלה למשך חודשיים. אך לדבריה, עד כה לא גובש מתווה אפקטיבי שיעודד מעסיקים להרחיב את מצבת כוח האדם שלהם, או לשוב ולקלוט מחדש עובדים שהוצאו לחל"ת.

בנוסף ציינה יהב כי הממשלה תצטרך להמשיך לתת מענה לענפים כמו התרבות, המסעדנות והמלונאות שהתרסקו לגמרי. היא קראה לממשלה לסייע גם לעסקים עצמם להעמיק את הרכש המקומי באמצעות תמריצים לקניית כחול לבן. עוד הדגישה, כי מדיניות הרכש הממשלתי המתעדפת רכישת מוצרים כחול לבן אינה מספיקה, ונדרשת גם מדיניות המעדיפה רכישת שירותים מקומיים. "אם קבלנים בינלאומיים מועדפים מול קבלנים ישראלים בפרויקטים זה חלם. צריך לדעת להשאיר את הכסף פה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!