דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני ברק

נאבקים בקורונה / עימותים בין שוטרים לתושבים בבני ברק בעקבות תקיפת ניידת משטרה, 6 נעצרו

כוחות משטרה גדולים נכנסו לעיר בשעות הלילה, ופיזרו הפגנות מחאה שכללו הבערת צמיגים | 7 שוטרים נפצעו | השר לבטחון פנים אמיר אוחנה: "האלימות לא תעבור בשקט" | שר הפנים אריה דרעי: "לתפוס את הפורעים"

שוטרים פושטים על בני ברק בעקבות אירוע תקיפת שוטרים בניידת, 21 בינואר 2021 (צילום: א. כהן, קבוצת הבני ברקים 3)
שוטרים פושטים על בני ברק בעקבות אירוע תקיפת שוטרים בניידת, 21 בינואר 2021 (צילום: א. כהן, קבוצת הבני ברקים 3)
יהל פרג'

עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בבני ברק הלילה (שישי) בהם נעצרו שישה אזרחים ונפצעו 7 שוטרים בתפקיד. השוטרים, עם אפודים וקסדות, נפרשו ברחובות העיר בשעות הלילה המאוחרות, בעקבות תקיפת ניידת משטרה בידי עשרות תושבים מוקדם יותר. הם פיזרו תושבים ששהו ברחובות לבתיהם, ובמקום התפתחו מחאות של תושבים שחסמו צירי תנועה, הבעירו צמיגים והשליכו פחי אשפה.

בהודעת המשטרה נכתב כי "המשטרה רואה בחומרה את תקיפת השוטרים הערב בבני ברק ותפעל למיצוי הדין עם פורעי החוק. בשעה זו פועלת המשטרה בכוחות מתוגברים לפיזור התקהלויות בלתי חוקיות בבני ברק ומטפלת בהפרות סדר קשות בעיר".

הפשיטה מגיעה לאחר תקיפת ניידת משטרה בידי עשרות חרדים, שהסתיימה בחילוץ השוטרים ובפציעת שוטרת באורח קל. האירוע זכה לגינויים חריפים מחברי כנסת ושרים חרדים ומעיריית בני ברק. במשטרה נמסר כי נערכת חקירה לאיתור מפירי הסדר.

לפי הודעת המשטרה, במהלך פעילות של בקרי רישוי בעיר החלה התקהלות בלתי חוקית, במהלכה הבחינו המתקהלים ברכב ובו שוטרים שהיו בתפקיד. הם השליכו אבנים לעבר הרכב, ניפצו שמשות וניקרו צמיגים. ניפצו שמשות וניקרו צמיגים. באירוע נפצעה שוטרת באורח קל. המתקהלים אף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד שוטרים שישבו ברכב נאלצו להזעיק עזרה וחילוץ. אחת השוטרות נפגעה באורח קל.

עימות בין חרדים למשטרה בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
עימות בין חרדים למשטרה בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

 

 

בהודעה נאמר כי "המשטרה לא תשלים עם הפרות סדר בוטות ופגיעה בסדר הציבורי, תוך סיכון ממשי לשוטרים ותפעל למיצוי הדין עם העבריינים."

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי: "האלימות הקשה הערב בבני ברק של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר – חמורה ומקוממת. צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים. זה בנפשנו".

כוחות משטרה בבני ברק (צילום: קבוצת הבני ברקים 3)
כוחות משטרה בבני ברק (צילום: קבוצת הבני ברקים 3)
כוחות משטרה בבני ברק (צילום: קבוצת הבני ברקים 3)
כוחות משטרה בבני ברק (צילום: קבוצת הבני ברקים 3)

עיריית בני ברק: "העירייה מגנה בכל תוקף את התקרית האלימה הערב כנגד שוטרי משטרת ישראל. אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה. מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך.
"לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים."

חברת קבינט הקורונה, השרה עומר ינקלביץ': "תמונות האלימות הקשות כנגד שוטרים הערב בבני ברק מזעזעות. השוטרים הללו עושים עבודת קודש באכיפת הנחיות מצילות חיים, ומגיעה להם הוקרה על פעילותם. חובה למצות את מלוא חומרת הדין עם הפושעים שהרימו יד על שוטרים."

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: ‏״האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה. ‏היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר. ‏מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה״.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "הלינץ' הערב בבני ברק הוא חציית כל הקווים האדומים. לא מדובר בסתם התפרעות אלא מדובר בטרור מן הסוג החדש והטיפול חייב להיות בהתאם."

השבוע: הגברת אכיפה של נהלי הקורונה ביישובים החרדיים

המשטרה פועלת בימים האחרונים בעוצמה בשכונות ובישובים החרדיים לאור הנתונים המעידים על הדבקה נרחבת בקרב הציבור החרדי. זאת נוכח הביקורת הציבורית הנרחבת על מה שנראה כהפרה רבתי של ההנחיות הנוגעות לסגירת מוסדות לימוד וצמצום מפגשים המוניים.

פוליטיקאים מתנועת ש"ס משמיעים גינויים לקיום חתונות המוניות, אך אינם מגנים את מוסדות הלימוד המקיימים לימודים בניגוד לחוק. מהמפלגות האשכנזיות ביהדות התורה לא נשמעו באופן פומבי גינויים אפילו לחתונות ההמוניות.

היום (חמישי) בצהריים סגרה המשטרה ישיבה שפעלה בניגוד להנחיות ברחוב בני עקיבא בבני ברק, ועצרה שני אנשים בחשד להפרת סדר במקום. במהלך המעצר נפצעו שני שוטרים באורח קל. הפרת ההנחיות התגלתה במהלך סיור שגרתי באזור, כשהישיבה לכאורה הייתה סגורה, אולם בדיקה שנערכה במקום העלתה כי עשרות אנשים מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם. השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות ובתגובה המתקהלים התבצרו במקום זרקו אבנים לעבר שוטרים וניידת המשטרה ובהמשך חסמו את ציר תנועה.

לא רחוק משם, ברחוב אברמסקי, נמצא אתמול בית כנסת שהיה סגור לכאורה, אולם בבדיקה שערכה המשטרה במקום נמצאו עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם. השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות ורשמו דו"ח לגבאי בית הכנסת על סך 5,000 שקלים. בהמשך, התקבלו דיווחים על 3 תלמודי תורה פעילים בניגוד להנחיות. השוטרים הגיעו למקום והורו על פיזורם לצד רישום דו"ח למנהלי בתי הספר.

המשטרה פשטה אתמול (רביעי) בשעות הערב על אוהל שהוצב בחצר בית ספר ובתוכו תוכננה להתקיים חתונה. השוטרים הנחו את בעלי השמחה בדבר השמירה על הנחיות משרד הבריאות, לרבות צמצום כמות המשתתפים בהתאם להנחיות, ריחוק נדרש וחובת עטיית מסיכות.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!