דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / דיווחים סותרים: אולימפיאדת טוקיו בדרך לביטול בעקבות מצב התחלואה

על פי פרסום ב"טיימס", ממשלת יפן הגיע לסיכום בשיחות סגורות כי המשחקים האולימפיים לא יתקיימו | תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, דחה את הדיווחים: "המשחקים יחלו ב-23 ביולי"

אנשים ביפן על רקע סמל אולימפיאדת טוקיו 2020, 13 במרץ 2020 (Photo by Carl Court/Getty Images)
אנשים ביפן על רקע סמל אולימפיאדת טוקיו 2020, 13 במרץ 2020 (Photo by Carl Court/Getty Images)
יאיר צוקר

ממשלת יפן קיבלה החלטה חד צדדית לבטל את אולימפיאדת טוקיו בגלל מצב התחלואה במדינה, כך דיווח העיתון הבריטי 'טיימס'. בדיווח נאמר שלדברי בכיר בקואליציה היפנית, יש הסכמה שהמשחקים האולימפיים, המיועדים להיפתח ב -23 ביולי לאחר שנדחו לפני 10 חודשים, יבוטלו.

ב'טיימס' טוענים כי המטרה של ממשלת יפן היא למצוא דרך להודיע על הביטול בצורה כזאת שתאפשר להם להתחרות על אירוח המשחקים ב-2032. "אף אחד לא רוצה להיות הראשון שיגיד את זה", אמר המקור של מפרסם הידיעה. "אבל כולם מסכימים שזה קשה מדי. באופן אישי, אני לא חושב שזה יקרה".

מנגד, הבוקר (שישי) החלו להגיע דיווחים הסותרים את הטענות. בסוכנות AP פורסם כי תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, דחה את הדיווחים המדוברים. "אין לנו בשלב זה שום סיבה להאמין שהמשחקים האולימפיים בטוקיו לא ייפתחו ב-23 ביולי באצטדיון האולימפי בטוקיו", הוא אמר לתקשורת היפנית והוסיף: "אין תכנית ב".

בהודעה רשמית של הוועדה המארגנת המקומית בטוקיו נכתב: "אנחנו וכל הארגונים המשתפים איתנו פעולה מתרכזים אך ורק באירוח המשחקים בקיץ הקרוב. אנחנו מקווים שחיי היום-יום שלנו יוכלו לחזור למצב רגיל בקרוב ככל הניתן, ואנחנו נמשיך להשקיע את כל המאמצים כדי להבטיח שהמשחקים יהיו בטיחותיים לכולם".

יו"ר הוועד האולמיפי הבינלאומי, תומאס באך (צילום: AP Photo/Francois Mori)
יו"ר הוועד האולמיפי הבינלאומי, תומאס באך (צילום: AP Photo/Francois Mori)

יפן דיווחה על פחות מ-5,000 מקרי מוות כתוצאה מנגיף הקורונה וטיפלה בנגיף טוב יותר מרוב המדינות. דעת הקהל ביפן פנתה גם כנגד המשחקים עם 80% בכמה סקרים שאמרו שיש לדחות את המשחקים או לבטלם.

באך אמר כי המארגנים נמצאים במצב טוב יותר לקיים את האולימפיאדה כעת מאשר לפני 10 חודשים כאשר המשחקים נדחו. "כמובן שיהיה צורך בהקרבות מסוימות. בגלל זה אנחנו תמיד אומרים שהבטיחות קודמת לכל. נבהיר רק משהו אחד – יש הבדל עצום בין מרץ 2020 למרץ 2021. יש התקדמות אדירה במדע בשנה האחרונה. אנחנו יודעים הרבה יותר כיום על המגפה".

הלוגו האולימפי בטוקיו, יפן (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
הלוגו האולימפי בטוקיו, יפן (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)

באך הוסיף כי צעדיו כנגד הנגיף יתמקדו בבדיקות, בהסגר, בהתרחקות חברתית ובשמירה על ספורטאים במידה רבה. בנוסף, הוועד האולימפי הבינלאומי יעודד אתלטים להתחסן אך לא ידרוש זאת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!