דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קורונה בעולם / הנשיא ביידן יחתום על צו המקל על עובדים להתפטר ממקום עבודה המסכן את בריאותם

הצו האחרון הוא חלק משורה של צווים נשיאותיים שמטרתם להגביר את המאבק במגפה הקורונה במדינה, בין היתר על ידי חובת בידוד ובדיקת קורונה לנכנסים לארה"ב, חובת עטית מסיכות במבנה פדרלי ובמעבר בין מדינות והגברת קצב החיסונים והבדיקות

הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, חותם על שורת צווים נשיאותיים בנושא המאבק במגפת הקורונה(צילום: אל דארגו, רויטרס)
הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, חותם על שורת צווים נשיאותיים בנושא המאבק במגפת הקורונה(צילום: אל דארגו, רויטרס)
אוריאל לוי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם אתמול (חמישי) על 10 צווים נשיאותיים כחלק מכוונתו להאיץ את המאבק במגפת הקורונה. המהלך נעשה בהמשך למספר צווים נוספים שנחתמו שלשום באותו נושא ולווה בהצהרה נשיאותית שמסמנת סטייה חדה ממדיניותו של הנשיא הקודם.

היום (שישי) הוא צפוי לחתום גם על צו שמאפשר לעובדים להתפטר מעבודה שיש בה תנאי עבודה החושפים אותם למחלה, מבלי לאבד את זכותם לדמי אבטלה. בכך יגן הנשיא על עובדים מוחלשים רבים החשופים לגלי הידבקות ברחבי ארה"ב. אחד הצווים שנחתמו אתמול מגדיר רגולציה חדשה הדורשת מהמעסיקים לספק לעובדיהם סביבת עבודה בטוחה. איגודים בארה"ב תקפו את ממשל טראמפ בטענה שהוא עשה מעט מאוד על מנת להגן על חייהם של עובדים חיוניים.

"האסטרטגיה הלאומית שלנו מקיפה ומבוססת על מדע – ולא על פוליטיקה", אמר הנשיא ה-46 של ארה"ב. ביידן כינה את הטיפול של הממשל החדש במגפת הקורונה "מאמץ מלחמתי רחב היקף". במסיבת העיתונאים שערך ביידן בבית הלבן הציג הנשיא את האסטרטגיה החדשה שלו למאבק במגפה שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-400,000 אמריקאים.

ביידן הציב יעד של 100 מיליון חיסונים ב-100 הימים הראשונים לכהונתו וסרב להשיב לעיתונאי ששאל אם היעד הזה לא נמוך מדי – נקודה שעלתה בימים האחרונים מכמה מומחים אמריקאים לבריאות הציבור. הוא הודיע גם כי בכוונתו להרחיב את היקפי הייצור של החיסונים במדינה.

אחד הצווים שנחתמו אתמול מחייב את כל מי שנכנס לארה"ב להציג תוצאות שליליות של בדיקת קורונה שנערכה לפני הטיסה, ולהיכנס לבידוד עם הגעתו. "לאור המוטציות החדשות של הקורונה שאתם שומעים עליהן אנחנו קובעים כעת נוהל חדש לאנשים שטסים לארה"ב ממדינות אחרות", אמר ביידן.

בהצהרה בבית הלבן קרא ביידן לאמריקאים לעטות מסכות במהלך מאה הימים הבאים, ואמר שעטיית מסכות תוכל להציל את חייהם של 50,000 אמריקאים. עוד הוסיף שבמסגרת ההנחיות החדשות האמריקאים יחויבו לעטות מסכות במבנים פדרליים ובמהלך מעבר בין מדינות בארה"ב – בין אם היא נעשית בטיסות פנים, באוטובוסים או ברכבות. הוא גם הורה להרחיב את היקפי בדיקות הקורונה המתקיימים בארה"ב.

בהצהרתו מתח ביידן ביקורת על כישלונו של קודמו בתפקיד בהפצת החיסונים של ממשל. "אנחנו רואים את המחיר הטרגי שהכישלון הזה גובה", הדגיש ביידן, וציין שמספר המתים היומי בארה"ב נע בין 3,000 ל-4,000 בשבועות האחרונים.

לאורך מגפת הקורונה האשים ביידן את טראמפ בניהול כושל של המאבק בנגיף. בניגוד לטראמפ, שהעדיף שכל מדינה בארה"ב תקבע מדיניות עצמאית לטיפול במגפה, ותתמודד נגדה באמצעים שעומדים לרשותה, ביידן נוקט בהגבלות פדרליות שיחייבו את כלל הציבור. הוא הגביר, והתחייב להרחב נוספת, של את הסיוע הפדרלי לרשויות הבריאות השונות של המדינות במטרה להאיץ את מבצע החיסונים. "בשנה האחרונה לא יכולנו לסמוך על הממשל הפדרלי שיפעל בדחיפות, במיקוד ובתיאום שלהם היינו זקוקים", אמר ביידן.

המצב הולך להחמיר לפני שהוא ישתפר", אמר ביידן, שערב השבעתו השתתף עם סגניתו קמלה האריס בטקס לזכרם של קורבנות המגפה. "לצערנו טקס הזיכרון שהיה לנו שלשום לא יהיה האחרון שלנו. מספר המתים ככל הנראה יגיע בחודש הבא ליותר מחצי מיליון. מספר הנדבקים ימשיך לעלות. לא נכנסנו לבלאגן הזה בין לילה, וייקח לנו חודשים לשנות את התמונה. אבל תנו לי להיות ברור: אנחנו נעבור את זה, אנחנו ננצח את המגפה".

ד"ר אנתוני פאוצ'י ימשיך לכהן כיועץ הרפואי הראשי של הנשיא למאבק בקורונה. פאוצ'י התעמת פעמים רבות עם הנשיא היוצא טראמפ על ניהול המשבר, אולם בשונה ממדינות רבות טראמפ לא פיטר את פאוצ'י למרות המחלוקות ביניהם. אמש, אחרי הצהרת ביידן, הופיע גם פאוצ'י במסיבת העיתונאים.

פאוצ'י לא הסתיר את ההקלה שהוא מרגיש מהחלפת הממשל ומהעבודה המשותפת עם ביידן. פאוצ'י אמר שבכהונת טראמפ היו רגעים שבהם הוא חש אי נוחות מהצהרות "שלא היו מבוססות על עובדות מדעיות", ומכך שלעיתים הוא נדרש לסתור את דבריו של הנשיא.

פאוצ'י הוסיף שלמרות שמבצע החיסונים לא עומד ביעדים הוא עדיין מאמין שרוב האמריקאים יחוסנו עד אמצע 2021. על פי הערכתו אם 70%-80% מהאמריקאים יחוסנו עד סוף הקיץ, בסתיו הבא תוכל ארה"ב לחזור למידה מסוימת של שגרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!