דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

סגר שלישי / תגובות חריפות של חברי הכנסת החרדים לאירועים האלימים בבני ברק

חברי כנסת חרדים תקפו את המשטרה בשל אלימות שהופעלה לדבריהם "כנגד תושבים חפים מפשע" | מפכ"ל המשטרה החדש: "אני מצפה ממשרדי הממשלה הרלוונטיים להחמיר את הסנקציות כנגד אותן הפרות ממוסדות"

כוחות משטרה בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פוליטיקאים ממפלגות חרדיות תקפו היום את המשטרה על תגובתה החריפה לאירועים בבני ברק אמש (חמישי). שרים מיהדות התורה כינו את האירוע "מסע נקמה" וח"כ צחק פינדרוס (יהדות התורה) אף קרא להדיח את הקצינים "שנתנו את ההוראה לנקום בעיר ותושביה".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה) קרא לתגובת המשטרה: "מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע". השר אמנם סייג את דבריו ואמר כי "יודגש, אין כל הצדקה לשום מעשה אלימות מכל סוג, כולל כמובן כלפי אנשי משטרה העושים מלאכתם" אך דרש מהשר לבטחון פנים אמיר אוחנה לפעול בנושא.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) הפנה שאלות לשר לבטחון פנים לגבי אירועי היום וביקש לדעת האם "האלימות שהופעלה הלילה בבני ברק הביא למעצר חשודים" וביקש לדעת האם השוטרים היו מצוידים במצלמות גוף.

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה): "גם אם המחזה של פגיעה ברכבי המשטרה אינו מוצדק כלל, אסור למשטרה להתנהג כאילו שמדובר במסע נקמה אלים שאינו תורם להשבת השקט לעיר, הדברים היו צריכים להתנהל בצורה חכמה ולא כוחנית".

משטרת ישראל: "המשטרה התמודדה אמש בבני ברק עם רצף הפרות סדר קשות ואלימות מצד המון פורע חוק, שתקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את כוחות המשטרה וגרם לפציעתם של 7 שוטרים בתפקיד. אנו דוחים על הסף טענות וציוצים חסרי תוכן והגיון, הטוענים לאכיפה "מחמירה מדי", שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים".

"לצערנו פורעי חוק אלו פוגעים ומכתימים ציבור שלם שנפגע בריאותית לא רק כתוצאה מהפרה המונית של התקנות אלא גם מאלימות פסולה המופנית כלפי מי שאוכף את החוק ופועל לשמירת שלומם ובריאותם".

מפכ״ל המשטרה החדש רנ״צ יעקב שבתאי: "האלימות אותה חווים השוטרים בפעילויות האכיפה השונות בימים האחרונים ראויה לכל גנאי ומייצרת מראות שלא נקבל ולא נשלים איתם. תקיפת הצוות המשטרתי אשר ביצע אכיפה אמש בעיר בני ברק והפגיעה הקשה בשוטרים בכלל. כל אלה, ימשיכו ויטופלו ביד קשה ובנחישות בכל מקום ובכל מגזר תוך הקפדה על אכיפה שוויונית. נמשיך לאכוף את תקנות הקורונה בכל מקום שידרש, ועוצמת האכיפה תיקבע אל מול היקף ההפרות והתנהגות המפרים ובהתאם לחוק".

המפכ"ל, שזהו אירוע ראשון ציבורי איתו הוא נאלץ להתמודד, ביקש גם כלים נוספים שיאפשרו לו לאכוף את הסגר. "אני מצפה מהרשויות, מנהיגי הציבור ומשרדי הממשלה הרלוונטיים להחמיר את הסנקציות כנגד אותן הפרות ממוסדות שאנו נתקלים בהן. כמו כן , אני מצפה מכל אדם השומר חוק במדינה לגנות את אותם פורעי החוק, להוקיע אותם ולסייע בידנו לעקור מהשורש את התופעות הפסולות והמסוכנות הללו".

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה כתב בטוויטר: "אוהבים את הנחיות הקורונה או לא – תפקידה של המשטרה לאכוף. תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט. רוב הציבור החרדי ובני ברק בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה על לא עוול בכפו. אנו במאבק משותף להצלת חיים. האויב הוא הנגיף, לא אחר. אפשר לנצח – יחד"

לאחר שקבוצת חסידי ויז'ניץ מרכז תקפו רכב בו היו שוטרים בפעילות לאכיפת מגבלות הסגר, הגיבה המשטרה בכח רב. כוחות משטרה רבים נכנסו לבני ברק ועצרו 6 מתפרעים. האירוע היה שיא של עימותים בין שוטרים לחרדים בערים רבות סביב קיום חתונות וכינוסים המוניים, ואחרי ביקורת ציבורית רבה על היעדר אכיפה מצד המשטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!