דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / מנהיג הרוב בסנאט: משפט ההדחה של טראמפ יתחיל ב-8 בפברואר

כתב האישום בעקבות פריצת מאות מפגינים תומכי טראמפ לגבעת הקפיטול יוגש בשני הקרוב | אם יורשע הנשיא לשעבר באישומי המרדה והסתה, לא יוכל להתמודד לנשיאות ב-2024

המהומות בגבעת הקפיטול. "פייסבוק נוצרה כדי לקרב בין אנשים, אבל יוצרת קיטוב" (צילום: Lev Radin/Pacific Press/LightRocket via Getty Images)
המהומות בגבעת הקפיטול. "פייסבוק נוצרה כדי לקרב בין אנשים, אבל יוצרת קיטוב" (צילום: Lev Radin/Pacific Press/LightRocket via Getty Images)

משפט ההדחה של נשיא ארה"ב היוצא, דונאלד טראמפ, ייפתח ב-8 בפברואר – כך הודיע אתמול (שישי) מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר. לוח הזמנים נקבע בהסכמה עם נציגי הרפובליקאים בסנאט, שקראו לדחיית תחילת המשפט, כדי לאפשר לטראמפ  לארגן את צוותו המשפטי, ולהכין את ההגנה שלו כנגד אישומים של הסתה להתקוממות. אישומים אלו נובעים מפריצת מאות מפגינים תומכי טראמפ לגבעת הקפיטול בעת אישור בחירתו של ביידן לנשיאות, במהלכה נהרגו ארבעה בני אדם.

דחיית המשפט, שתוכנן במקור להתחיל בשלישי הקרוב, תאפשר לסנאט זמן לאשר את המינויים שלו לתפקידים בקבינט, ולדון בחבילת הסיוע המתוכננת שלו למשבר הקורונה בסך 1.9 טריליון דולר, עניינים שנמצאים בראש סדר היום של הבית הלבן והיו עלולים להתעכב עקב המשפט.

"אנחנו רוצים להניח מאחורינו את הפרק הנורא הזה בהיסטוריה של האומה שלנו", אמר שומר, "אך ריפוי ואיחוד יבואו אך ורק באמצעות האמת ומתן דין וחשבון, וזה מה שיושג באמצעות המשפט".

הסנאט האמריקאי יקבל לידיו את כתבי האישום כנגד הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ כבר בשני הקרוב. כתב האישום כולל סעיפים כגון "הסתה לאלימות נגד הממשלה", "עידוד אלימות" ו"הסתה למרד", כל זאת על רקע הסתערות תומכיו על הקפיטול . אם יורשע בסעיפים אלו, מעבר למשפט הפלילי שעשוי להיפתח בנושא, כל מינוי פדרלי יהיה חסום בפני טראמפ בעתיד.

שומר אמר אתמול (שישי) שישנה הסכמה רחבה בקרב מומחים בתחום המשפט שלקונגרס האמריקאי ישנה סמכות לשפוט את הנשיא גם לאחר סיום תפקידו, ובכך למנוע ממנו את האפשרות להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות, ב-2024.

נוהל ההדחה האמריקאי, ה"אימפיצ'מנט", כולל שני שלבים. בראשון, "מדיח" בית הנבחרים את הנשיא, מה שהתרחש עם טראמפ פעמיים, באופן תקדימי (הפעם הראשונה היתה ב-2017). על מנת להעביר נשיא מתפקידו, או למנוע ממנו להתמודד בעתיד לתפקיד, נדרש הסנאט לקיים שימוע ולהרשיע את הנשיא בסעיפי האישום שגיבש בית הנבחרים.

על מנת להצליח לסיים את הליך ההדחה בהרשעתו של טראמפ על הדמוקרטים לגייס 17 סנאטורים רפובליקנים שיהיו מוכנים להצביע כנגד הנשיא הקודם. מנהיג הרפובליקנים בסנאט כבר הודיע שלא יכפה הצבעה מפלגתית בנושא ויאפשר לכל סנאטור להצביע על פי מצפונו, אך הליך ההדחה יציב צומת הכרעה קשה לסנאטורים רבים שיצטרכו לנווט בין רצונם לראות את טראמפ מחוץ למערכת הפוליטית לבין חששם מבסיס הבוחרים הנאמן לו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!