דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ההשתלטות על הקפיטול / חברי מיליציה בארה"ב מואשמים בנסיון לרצוח מחוקקים במהלך ההשתלטות על הקפיטול

לפי כתב האישום כנגד שלושה ממנהיגי מיליציית 'שומרי הסדר', כולם בעלי רקע צבאי, הם תכננו לערוך 'מעצרים אזרחיים' לחברי הסנאט | בהקלטות שנחשפו הם נשמעו אומרים אחד לשני במכשירי קשר: "כל החברים בתעלות שמתחת לקפיטול, תדחפו אותם פנימה ותפתחו את הגז"

תומכי הנשיא דונלד טראמפ מתכנסים מחוץ הבנין הקפיטול בוושינגטון. (צילום: AP/John Minchillo)
תומכי הנשיא דונלד טראמפ מתכנסים מחוץ הבנין הקפיטול בוושינגטון. (צילום: AP/John Minchillo)
אוריאל לוי

ראיות חדשות על מיליציה פרטית של תומכי הנשיא טראמפ, שניסתה לחטוף ולרצוח מחוקקים בעת ההשתלטות על גבעת הקפיטול בוושינגטון – כך דיווח הוושינגטון פוסט. לפי כתב אישום שהוגש בשלישי השבוע לבית המשפט של מחוז קולומביה, חברי המיליציה תכננו לרצוח ולחטוף מחוקקים כבר לפני אירועי ה-6 בינואר, ובמהלך הפריצה לקפיטול הם ניסו לממש את תכניותיהם ו"לצוד" מחוקקים, כשהם מתקשרים זה עם זה במכשירי קשר.

חברי המיליציה לקחו חלק במהומות אלימות בבניין הסנאט בוושינגטון, בעת הדיון על אישור נצחונו של ביידן בבחירות לנשיאות. מאות מפגינים תומכי הנשיא טראמפ, שהפסיד בבחירות, הגיעו למקום לאחר הצהרות רבות של טראמפ כי הבחירות זויפו והחלו להתעמת עם אנשי הביטחון ולפרוץ למשרדי הסנאטורים ולאולם הדיונים. דיוני הסנאט הופסקו לשעות ארוכות, והסנאטורים הועברו למקומות מילוט בבניין. בעימותים נהרגו ארבעה בני אדם, שלושה מפגינים ושוטר.

כתב האישום הוגש נגד שלושה ממנהיגי המיליציה ששמה 'שומרי הסדר', שלושתם בעלי עבר צבאי בכוחות הבטחון של ארה"ב. הם מואשמים כי הכינו תכניות לפגיעה במחוקקים, התאמנו, ואז הגיעו לוושינגטון ממקומות שונים בארה"ב כדי לבצע את תכניתם. התכנית הייתה "לערוך מעצרים אזרחיים" למחוקקים, ו"להרשיע אותם בבגידה ובזיוף הבחירות". בנוסף הם ניסו לפגוע במחוקקים בדרכים שונות – אחת מהן היא להרעיל באמצעות גז את תעלות המילוט למקלטים של הקפיטול.

לפי האישומים, מעגל הפעילים שסייעו למיליציה הוא כ-30 עד 40 בני אדם – מרביתם מהמדינות אוהיו ווירג'יניה. ה-FBI פענח את התקשורת ביניהם בזמן הפשיטה והגיש לבית המשפט את תמלול דבריהם שנאמרו במכשירי קשר, ובאמצעות אפליקציה שמאפשרת לטלפון חכם לשמש כמכשיר קשר.

"כל החברים בתעלות שמתחת לקפיטול", נשמע באחת ההקלטות שה-FBI פרסם, "תדחפו אותם פנימה ותפתחו את הגז". בהקלטה אחרת שתמלילה פורסם נשמע גבר צועק: "אם למישהו כאן יש אקדח תנו לי אותו ואני ארצח אותם בעצמי".

המסמכים המפלילים שהגיש ה-FBI לבית המשפט כוללים תמלילי שיחות שנערכו בין חברי המיליציה. "אנחנו כאן 30-40 מבינינו. נשאר ביחד ונהיה דבקים במטרה", אמרה לחברי המיליציה הנאשמת ג'סיקה ווטקינס (38), ששירתה בעבר בצבא ארה"ב, העת הפשיטה על הקפיטול. "אתם הולכים לבצע מעצרים אזרחיים. לעצור את הוועידה הזו. קרוב לוודאי שיש לנו כאן עילה לפשעי בגידה וזיוף בחירות". בסרטונים שפורסמו לאחר הפשיטה על הקפיטול נראים חלק מהפורצים עם חבילות אזיקונים בידיהם – כשהם תרים אחר מחוקקים במטרה לחטוף אותם. כמו כן אותרו מטעני חבלה ליד המטות של שתי המפלגות השוכנים בסמוך לגבעת הקפיטול.

שני הנאשמים הנוספים הם תומס אדוארד קאלדוול (66) מווירג'יניה ששרת בחיל הים, ודונובן ריי קרוול (50) ששרת במארינס בצעירותו. השלושה מואשמים במזימה נגד ארצות הברית, שיבוש הליך ממשל רשמי, פגיעה או פציעה של שוטרים, השמדת רכוש המדינה, כניסה לאזור מוגבל והתפרעות בקפיטול.

בהקלטה נוספת, שלפי ה-FBI מיוחסת בסבירות גבוהה לווטקינס, היא נשמעת אומרת: "אנחנו בתוך האולם המרכזי עכשיו. הם זורקים עלינו רימונים. הם יורים באנשים כדורי צבע. אבל אנחנו כאן". קול של גבר משיב לה: "תביאי את זה ג'ס… זה כל מה שהתאמנו לקראתו".

הרשויות בארצות הברית פתחו יותר מ-200 תיקים נגד אזרחים השתתפו בפרעות והגישו כבר יותר מ-100 כתבי אישום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!