דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לארי רינג

פרידה / מגיש הטלוויזיה היהודי-אמריקאי לארי קינג נפטר בגיל 87

קינג הגיש במשך 25 שנים את תכנית האירוח הפופולרית ב-CNN 'לארי קינג בשידור חי', בה ראיין בסגנונו הייחודי את נשיאי ארה"ב, שחקנים וזמרים, וגם את רבין ועראפת

לארי קינג (צילום: Andy Kropa/Invision/AP)
לארי קינג (צילום: Andy Kropa/Invision/AP)

לארי קינג, שדרן רדיו וטלוויזיה יהודי-אמריקאי, נפטר היום (שבת) בגיל 87. קינג נפטר במרכז הרפואי סידרס-סיני בלוס אנג'לס, לפי הודעת חברת התקשורת שבבעלותו בציוץ בטוויטר. סיבת המוות לא נמסרה, אך ב-CNN דווח מוקדם יותר כי הוא אושפז בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה.

קינג נולד בשם הגיש תכניות אירוח בתחנות רדיו של כלל ארה"ב, ומ-1985 עד 2020 הגיש ב-CNN את תכנית האירוח לילית 'לארי קינג בשידור חי', שזיכתה אותו בפרסים רבים, ביניהם שני פרסי פיבודי – פרסי הטלוויזיה של ארצות הברית.

בראיונות שערך עם אנשי מפורסמים, עימותים פוליטיים או דיונים על נושאים מסוימים, קינג לא היה רק משתתף סביל בשידור. הוא מיקם את עצמו במרכז, עם הסקרנות שהביא לכל ראיון, בין אם היה מדובר בקורבן התקיפה שנודע כ'הרץ מהסנטרל פארק' או בראיון עם התעשיין המיליארדר רוס פרו, שנכנס בסערה למירוץ לנשיאות ארה"ב ב-1992 כשהודיע על כך בתכניתו של קינג.

במהלך הקריירה שלו ביצע קינג כ-50,000 ראיונות בשידור חי. ב-1995 הוא ניהל בשידור פסגת שלום במזרח התיכון עם ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, יו"ר הרשות הפלסטינית ערפאת וחוסיין מלך ירדן. הוא אירח את כולם – מהדלאיי למה עד אליזבת טיילור, ממיכאיל גורבצ'וב עד ברק אובמה, מביל גייטס עד ליידי גאגא.

בתחילת דרכה של התכנית היא שודרה מוושינגטון הבירה, מה שהפך אותה ליעד לנבחרי ציבור שרצו דרך להגיע לקהל שלהם והעניקו לה מוניטין של אחת הזירות בהן החדשות קורות. בהמשך עבר שידור התכנית ללוס אנג'לס, שם היא התמקדה בראיונות בלעדיים ובחייהם של מפורסמים, ביניהם פאריס הילטו ןשדיברה על תקופתה בכלא ב-2007, וחבריו ובני משפחתו של מייקל ג'קסון לאחר מותו ב-2009.

קינג התגאה בכך שאינו עורך הכנות רבות מדי לקראת ראיונות. סגנונו הלא-מתעמת הרגיע את אורחיו ואפשר לקהל שלו להיקשר אליו בקלות.

"אני לא מתיימר לדעת הכל", אמר בראיון ל-AP ב-1995, "אני לא שואל 'מה עם ז'נווה או קובה', אלא 'אדוני הנשיא, מה אתה לא אוהב בעבודה שלך?, או 'מה הטעות הגדולה ביותר שעשית?'. זה מרתק".

הוא נולד בשם לורנס הארווי זיגר ב-1933, בן למשפחת מהגרים יהודים ממזרח אירופה שהפעילו בר ומסעדה בברוקלין. כשהיה ילד נפטר אביו, ובנעוריו התמודד עם קשיים רבים ולעיתים מצא את עצמו חסר כל.

כמעריץ של כוכבי רדיו, הוא מיקד את שאיפותיו כקריירה של שדרן. כששמע שמיאמי היא מקום טוב לפרוץ בו, עבר דרומה ב-1957 והחל לעבוד בתחנה מקומית כעובד נקיון. כשאחד השדרנים עזב את עבודתו, לארי הצעיר החליף אותו, ושינה את שם משפחתו לקינג, בעצת מנהל התחנה שאמר לו כי השם זיגר נשמע 'יהודי מדי'.

שנה לאחר מכן הוא עבר לתחנה גדולה יותר, שם התרחבה נוכחותו התקשורתית להגשת תכנית אירוח יומית ששודרה ממסעדה מקומית. הוא הוכיח במהרה יחס שווה לחלוטין כשדיבר אל מלצרי המסעדה ולמפורסמים שהחלו להגיע ולהתארח בתכניתו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!