אין הפתעות בצמרת: 91% מהציבור קונים עגבניות בתדירות גבוהה, 88% מלפפון, ובצל קונים 73% בתדירות גבוהה, כך לפי סקר סקר חדש שנערך על ידי תאגיד גרנות, תשלובת החברות החקלאיות הגדולה בישראל, לקראת ט"ו בשבט. מהצד השני רק 29% קונים פטריות ואבוקדו בתדירות גבוהה, וכרוב רק 30%.

תדירות רכישת פירות וירקות (צילום: מכון שריד)

במצעד הפירות מובילה הבננה, עם 67% שרוכשים אותה בתדירות גבוהה. אחריה הפופולריים ביותר הם התפוח (62%) והאבטיח (52%). את האגס קונים בתדירות גבוהה 22% מהאנשים בלבד, ואת השזיף 18%.

תדירות רכישת פירות (צילום: מכון שריד)

עוד עולה מהסקר כי הציבור מעדיףתפזורת, ובגדול: 70% מהמשיבים העידו יעדיפו לקנות ירקות ופירות בתפזורת, ורק 3% מעדיפים באריזה. בעבור 4% מהמשיבים מעדיפים לבחון כל מקרה לגופו.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הקריטריון החשוב ביותר ברכישת ירק הוא הטריות עם 77%. מיד אחריו חשובים המחיר (66%), הבשלות (44%) והעסיסיות (24%).12% ציינו את העובדה כי מדובר במוצר ישראלי כאחד הקריטריונים החשובים ביותר. השאלה היא מדובר בגידול אורגני ללא חומרי הדברה חשובה רק ל-5% מהמשיבים.

העדפה לאריזה או תפזורת (צילום: מכון שריד)

לפי הסקר הקריטריון 85% בוחרים את סל הירקות והפירות שלהם מכוח ההרגל. 37% מתייחסים למתכונים שהם רוצים להכין ו-3% מתייעצים עם מישהו אחר מה לקנות.

קריטריונים מרכזיים להחלטת קנייה (צילום: מכון שריד)

הסקר נערך באופן אינטרנטי ומתבסס על תשובות של 500 משיבים, ערבים ויהודים, מעל גיל 18 החיים בישראל.