דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

אלימות בחברה הערבית / ראש עיריית אום אל פחם: אם התכנית למיגור הפשיעה לא תקודם בחודש הקרוב - אתפטר

ראשי הרשויות הערביות ייפגשו הערב (א') פעם נוספת עם ראש הממשלה כדי לדון בתכנית למיגור האלימות בחברה הערבית | מודר יונס, ראש עיריית ערערה וראש ועד ראשי הרשויות הערביות: "אם אין לי משילות אני לא ארמה את הציבור"

סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פאחם (קרדיט: דוברות)
סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פאחם (קרדיט: דוברות)
יניב שרון

ראשי הרשויות הערביות ייפגשו הערב (ראשון) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי לדון פעם נוספת בתכנית למיגור האלימות בחברה הערבית, זאת בהמשך לפגישתו של ראש הממשלה עם 20 ראשי רשויות ערביות בשבוע שעבר, איתם דן בתכנית שיציג "בימים הקרובים". ראש עיריית אום אל פחם, סמיר מחאמיד, איים מוקדם יותר כי במידה ולא תהיה התקדמות בנושא בחודש הקרוב הוא יתפטר מתפקידו.

"זה כבר לא מאבק רק של הרשויות הערביות אלא של החברה הישראלית", אומר מודר יונס, ראש עיריית ערערה וראש ועד ראשי הרשויות הערביות. "תפקידה של ממשלה לטפל באלימות".

מודר יונס, ראש מועצת ערערה (תמונה באדיבות המצולם)
מודר יונס, ראש מועצת ערערה (תמונה באדיבות המצולם)

הוא מהסביר את האיום בהתפטרות של ראש עיריית אום אל פחם: "הבעיה שלנו היא המשילות. המדינה לא מקיימת את חובותיה בלחימה בפשע. אם הגענו למצב הזה מה ניתן לעשות? המדינה צריכה לקחת אחריות. אף ראש רשות לא באמת רוצה לעזוב. הרעיון הוא שאם אין לי משילות אני לא ארמה את הציבור. זהו צעד הפגנתי. הממשלה תעשה את חלקה בלחימה בפשע, בהשקעה בחינוך וברווחה, והחברה שלנו תעשה את חלקה".​

פגישת נתניהו וראשי הרשויות מתקיימת על רקע אירועי החודש האחרון באום אל פחם. ביום שישי האחרון נרצח מחמד נאצר אגבאריה, הנרצח הרביעי מקרב בני משפחתו בשנה וחצי האחרונות. בעקבות אירוע האלימות התקיימה ביום הרצח הפגנה מול תחנת המשטרה בה נעצרו מספר מפגינים. בתחילת ינואר נפצע ראש עיריית אום אל פחם לשעבר, ד"ר סלימאן אגבאריה, באורח קשה בעקבות ירי לעבר מכוניתו בשכונת עין אלנבי בעיר. הוא נורה לאחר ביקור ניחומים בבית משפחתו של סלימאן נזיה מסראווה, שנרצח שלושה ימים קודם לכן בכפר קרע.

בעקבות הפגנות המחאה נגד אלימות שהתקיימו ברחבי הצפון בעקבות רציחתם של שלושה בני אדם במג'ד אל כרום באוקטובר 2019, הקים ראש הממשלה צוות מנכ"לים שמטרתו להציג תכנית לטיפול בבעיית האלימות. הצוות, שהיה אמור להגיש מסמך מדיניות שלושה חודשים לאחר הקמתו, הגיש אותו לבסוף כעבור יותר משנה.

יונס אומר כי בעקבות האירועים בכפר קרע ובאום אל פחם, העירו ראשי הרשויות על מסמך המדיניות ועל הצעת המחליטים, נפגשו עם חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ודרשו את התערבותו, דבר שהוביל לדבריו למפגש עם ראש הממשלה בשבוע שעבר. "אנו ממתינים לשמוע מביבי מה הוא מתכנן לעשות. אם יהיה משהו מיידי, נוכל לצאת לדרך".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!