דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת החשמל

מחשבים / חברת החשמל תתרום ציוד מחשוב המיועד למחזור

עד כה היו חברות ממשלתיות מנועות מתרומת מחשבים ישנים | המשרד להגנת הסביבה הקצה 7.5 מיליון שקלים לרכישת מחשבים משומשים לאוכלוסיות שלא מטופלות בתכניות מקבילות

תלמידים משתמשים במחשב ככלי למידה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
תלמידים משתמשים במחשב ככלי למידה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת החשמל פרסמה בשבוע שעבר קריאה לארגונים, עמותות וגורמים המעוניינים בכך לפנות אליה לקבלת ציוד מחשוב המיועד למיחזור או לגריטה. המשרד להגנת הסביבה הקצה 7.5 מיליון שקלים לרכישת מחשבים משומשים לאוכלוסיות שלא מטופלות בתכניות מקבילות.

בחברת החשמל ציינו כי כחלק מהמחויבות שלה לאחריות תאגידית-חברתית ופעילות למען הקהילה היא  ערוכה לספק כמה מאות מחשבים שעתידים לצאת משימוש בה עד סוף 2021. התרומה התאפשרה בעזרת אישור חריג מרשות החברות הממשלתיות. מדובר בפריצת דרך, משום שעד היום האפשרות לתרום מחשבים משומשים הייתה חסומה בפני חברות ממשלתיות.

אורן הלמן, סמנכ"ל חברת החשמל ל'דבר': "היוזמה למהלך הזה מגיעה אישית מיו"ר החברה יפתח רון-טל. אנחנו בשנים מיוחדות, של עבודה אינטנסיבית מהבית. זה חייב אותנו לרכוש הרבה מחשבים בעבור העובדים. לכן גם נצטרף להחליף הרבה מאוד מחשבים, והישנים יוכלו לשמש לשיפוץ והשמשה מחדש למשפחות נזקקות. את המחשבים נחלק לקראת אמצע השנה. אני מקווה שזה יגרום לעוד חברות ממשלתיות לפתוח את הדלת לכיוון הזה".

למה חברות ממשלתיות מנועות מתרומה?
"יש בעיה רגולטורית כי זה כספי ציבור. אבל זה לא שקנינו משהו ואז תרמנו אותו כפי שהוא. אשפה בשביל אדם אחד, זה אוצר בלום בשביל אחר. אנחנו לא נחליט מי יקבל מחשב, אלא באופן שקוף, דרך עמותות שעוסקות בכך ויגישו הצעות ואנחנו נבחן את הגורמים הכי אפקטיביים לדעתנו. תרמנו גם אלפי תופי כבלים משומשים לרשויות מקומיות שהפכו את זה לשולחנות פיקניק. זה הוגדר כ'נכס מכביד' ולכן אפשר לתרום אותו. צריך לחשוב באופן יצירתי. "

החברה כבר תרמה עשרות מחשבים לחלוקה דרך מיזם 'מתחשבים' המאפשר לכל אדם, עסק או חברה לתרום מחשבים משומשים בכל מצב, שיועברו לנזקקים או ישמשו כחלקי חילוף למחשבים אחרים.

להגשת בקשות למחשבים מחברת החשמל יש לשלוח דוא"ל אל הגב' יסמין סלע-שגיא בכתובת yasmin.sela-sagi@iec.co.il עד ל-25 במרץ.

המשרד להגנת הסביבה יסייע ברכש מחשבים משומשים

הקרן לשמירת הניקיון של המשרד להגנת הסביבה אישרה לאחרונה תקציב בגובה 7.5 מיליון שקל לקידום מיזם, בשיתוף משרד ראש הממשלה, תחת הכותרת "מחשב ממוחזר לכל ילדה וילד".

התקציב מיועד לעמותות שכבר מאושרות לעבודה בפרויקט "מחשב לכל ילד" במשרד ראש הממשלה, אלא שבמקרה הזה, מדובר ברכש ייעודי למחשבים משומשים שיתבצע אצל תאגידים שמחדשים מחשבים בהיקף גדול.

לפי תנאי המיזם הלאומי, במסלול זה על העמותה לגייס משאבים כספיים של "שקל מול שקל". כך, 7.5 מיליון שקלים שאושרו בקרן לשמירת הניקיון, יהפכו לתקציב בסך 15 מיליון שקלים לטובת צמצום הפערים בחברה באמצעות העברת מחשבים לילדים.

מרבית המחשבים ביוזמה זו מיועדים לילדי פנימיות, ש'נפלו בין הכיסאות' עד כה, ולא זכו לתכניות הצטיידות מספקות. בשונה ממיזם 'מתחשבים', בפרויקט זה מקבלי המחשבים נדרשים לתשלום סמלי.

על פי הערכת משרד החינוך, המתבססת על נתוני ה-OECD, המחסור במחשבים מקיף כ9% מתלמידי ישראל. על פי הכלכלן הראשי באוצר, המחסור במחשבים גדול בהרבה ומקיף כ-350 אלף תלמידים, ברובם ערבים וחרדים.

גם הערכות משרד החינוך וגם הערכות האוצר נוגעות למשקי בית ולא מתחשבות במספר התלמידים הגרים בבית וזקוקים לציוד ללמידה מרחוק במקביל, כך שהמספר עלול להיות גבוה יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!