דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אכיפה / אושר בקריאה ראשונה: העלאת קנסות על הפרת הגבלות הקורונה

החוק מציע להגדיל את הסכום המירבי של הקנסות מ-5,000 ל-10,000 שקלים, ולקבוע קנסות למוסד חינוך שייפתח בהתאם למספר התלמידים | ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "עשו קנס מיוחד לחרדים, זה לא מאבק בתחלואה"

מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה תיקון לחוק סמכויות הקורונה שיאפשר להגדיל קנסות על הפרות הקורונה ולהרחיב את אמצעי האכיפה לקיום התקנות. התיקון עבר בתמיכת 52 חברי כנסת, לעומת 23 שהתנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת, שתכריע איזו ועדה תכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

החוק מציע להחמיר את הענישה המוטלת על מי שמפר הגבלות מסוימות שנקבעו לפי חוק סמכויות מיוחדות או לפי פקודת בריאות העם. כמו כן מוצע להרחיב את סל האמצעים העומדים לרשות גורמי אכיפת החוק בפעולת האכיפה של ההגבלות לפי חוק סמכויות מיוחדות.

הצעת החוק להעלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה אושרה בקריאה ראשונה (צליום: דוברות הכנסת)
הצעת החוק להעלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה אושרה בקריאה ראשונה (צליום: דוברות הכנסת)

עוד מוצע בחוק להעלות את הסכומים המרביים של הקנסות המנהליים שניתן לקבוע לגבי עבירות מנהליות מ-5,000 שקלים ל–10,000 שקלים. מוצע להעלות את גובה הקנסות על הפעלת מקום הפתוח לציבור או בית עסק, בדרך של פתיחתו לציבור, בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות, ועל הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אומנות.

כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד המקיים פעילות חינוך, בדרך של פתיחתו ללומדים, לחניכים או למטופלים בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות. יצוין כי הכוונה היא לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה, כך שמוסד שפותח את שעריו ומקיים פעילות לימוד למספר גדול יותר של תלמידים, יקבל קנס גבוה יותר ממוסדות שמקיימים פעילות חינוך למספר נמוך יחסית של תלמידים.

"עשו קנס מיוחד לחרדים ומתייגים אוכלוסיה שלימה". חבר הכנסת יעקב אשר (צילום: דוברות הוועדה)
"עשו קנס מיוחד לחרדים ומתייגים אוכלוסיה שלימה". חבר הכנסת יעקב אשר (צילום: דוברות הוועדה)

"מן הראוי שתהיה תמיכה גורפת להצעת החוק", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כשהציג את החוק, "|אם בוועדה ירצו לשנות איזה דבר קטן זה או אחר ודאי שזה לגיטימי ובסמכותה של הכנסת".

ראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ אמר: "אני לא דורש אכיפה שוויונית כי אני נגד חרדים, אלא כי אני בעדם. בואו נהיה ישרים עם עצמנו, אפס מוסדות שנשללו מהם תקציבים, אפס מוסדות שנסגרו בגלל שהפרו את הנחיות הממשלה. זו עצימת עיניים שהורגת. הורגת אנשים, הורגת עסקים, הורגת את החברה שלנו".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר במליאה: "פה עשו קנס מיוחד לחרדים ומתייגים אוכלוסייה שלמה. זה לא מאבק בתחלואה, זו פוליטיקה", והוסיף, "כל בוקר הכבישים עמוסים, כולם עובדים חיוניים?, בדקתם מה קורה בפארקים ובחופי הים המפוצצים, בהפגנות שנמשכות כרגיל, במשרדים ומקומות העבודה שמתפקדים כרגיל, מישהו חשב לשים שם מצלמה לבדוק את ההפרות, לייצר להם קנס מיוחד, שמעתם מישהו מדבר על זה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!