דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ליגת האלופות / הפועל באר שבע העפילה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות

אלופת ישראל גברה אתמול במגרשה הביתי על אולימפיאקוס היוונית והיא נמצאת במרחק שני משחקים בלבד מהעפלה היסטורית לשלב הבתים. את שער הניצחון כבש שיר צדק בדקה ה-79.

הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.
הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.

אלופת המדינה, הפועל באר שבע, גברה אמש (רביעי) 0:1 על אלופת יוון, אולימפיאקוס, במשחק גומלין ביתי במסגרת הסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות. המשחק הראשון בין השתיים שנערך ביוון, הסתיים בתוצאה 0:0, כך שהתוצאה סופית במפגש הכפול בין השתיים – 0:1 – העלה את האלופה הישראלית לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות.

כעת רחוקה באר שבע שני משחקים בלבד מהעפלה היסטורית לשלב הבתים של המפעל היוקרתי. אך גם אם לא תצליח להעפיל לשלב הבתים, לא תסתיים העונה האירופית של האלופה, והיא תשתתף בשלב הבתים של הליגה האירופית.

לפני מספר שבועות, אחרי שהוגרלה לשחק נגד אולימפיאקוס – אלופת יוון בשש השנים האחרונות ומי שרשמה הופעה מוצלחת בליגת האלופות בשנה שעברה – היה נראה שסיכוייה של הפועל באר שבע להגיע לשלב הפלייאוף נמוכים. אולם בסיכום שני המשחקים, אין ספק שקבוצתו של ברק בכר הייתה ראויה לניצחון והשיגה אותו בזכות ולא בחסד.

הניצחון אתמול הוא לא רק הישג יוקרתי במישור הספורטיבי, אלא נושא עמו גם משמעויות כלכליות. בשלב הראשון, תקבל באר שבע מענק בגובה חמישה מיליון יורו, שצפוי לגדול בשלבים הבאים. בשלב הבא עשויה באר שבע לפגוש, נכון לעכשיו, את אחת מהמדורגות הבאות: ויקטוריה פלזן, זלצבורג, סלטיק, אפואל ניקוסיה ולגיה וארשה. ההגרלה תיערך בשווייץ ביום שישי בשעה 12:00.

מהלך המשחק:

באר שבע הפגינה יכולת משכנעת, אך חסרה רגל מסיימת. הבמחצית השנייה נרשם שיפור במשחקה.

בדקה ה־56 הצליח טוני וואקמה לעבור את ההגנה היוונית, אך כשניצב לבדו מול השוער, שחרר בעיטה לא מוצלחת.

בדקה ה-79, כדור רוחב של מהראן ראדי מצא את שיר צדק בקצה הרחבה של הקבוצה האורחת. בלם באר שבע שלח כדור חזק וקבע את תוצאת המשחק 0:1.

בדקה ה-89, היה הזר החדש של באר שבע, לוסיו, קרוב להכפלת התוצאה. אך הוא התמהמה מול שוער אולימפיאקוס, וזה לא התקשה להדוף את הבעיטה של הברזילאי.

היוונים, מצידם, לחצו על שערה של באר שבע לאורך כל המחצית, אך לא הצליחו לסכן באמת את שערו של גורש.

הרכבים

הפועל באר שבע: דודו גורש; בן ביטון, שיר צדק, מיגל ויטור, אופיר דודזאדה; אובידיו הובאן, ג'ון אוגו, וובה בראון (מהראן ראדי, 66), מאור מליקסון (לואי טאהא, 83), אנתוני ווקאמה; אליניב ברדה (לוסיו, 60).

אולימפיאקוס: סטפנוס קאפינו; דיוגו פיגייראש (יאניס מניאטיס, 51), אלברטו בוטיה, מנואל דה קוסטה, אלברטו דה לה בייה; אסטבן קמביאסו, לוקה מיליבוייביץ', אלחנדרו דומינגס (ארתור מסואקו, 60), קוסטאס פורטוניס, אנדראס בוחאלאקיס; בראון אידייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!