דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

עולם ההתאגדויות / ניו יורק: עובדי זארה החליטו להתאגד

העובדים אורגנו על ידי איגוד עובדי הקמעונאות, הסיטונאות וחנויות הכלבו האמריקני. חברת האם הספרדית של זארה, קמעונאית הביגוד הגדולה בעולם, כבר הכירה בהתאגדות.

Photo: Bidgee (From Wikimedia commons)
Photo: Bidgee (From Wikimedia commons)

עובדי רשת האופנה הספרדית זארה, בעיר ניו יורק הצביעו בעד התאגדות באיגוד עובדי הקמעונאות, הסיטונאות וחנויות הכלבו האמריקני (RWDSU), כך דיווח מוקדם יותר השבוע אתר BuzzFeed. רשת זארה, מותג הדגל של תאגיד האפנה הספרדי אינדיטקס, היא קמעונאית הביגוד הגדולה בעולם.

יותר מ-1,000 עובדי זארה ייוצגו על ידי ה-RWDSU. מדובר בעובדים העוסקים בטיפול בלקוחות, סידור מדפים, ניהול חדרי המדידות ומכירות בכל חנויות הרשת במנהטן. מלבד עובדי זארה, מייצג האיגוד עובדים בבתי כלבו בניו יורק כמו מייסי'ס ובלומינגדיילס, כמו גם עובדים ברשתות שיווק, רשתות הפארם ומתקני שטיפת מכוניות. לפי נתוני משרד העבודה האמריקני, בשנת 2015 עמדה החברות באיגוד על 60,522 עובדים.

שרוב העובדים בשמונה חניות הרשת בניו יורק חתמו על טפסי הצטרפות המביעים את רצונם להיות מיוצגים על ידי סניף מקומי מס. 1102 של האיגוד. סניף זה מייצג גם את עובדי חנויות ציוד הספורט מודל'ס, ורשתות האופנה סאקס פיפת' אווניו וקול האאן.

תוצאות ההצבעה עשויות להקל על מהלך ההתאגדות בחנויות אחרות של הרשת ברחבי ארה"ב. חברת האם הספרדית, אינדיטקס, לא הביעה התנגדות למהלך. "זו תוצאה טבעית של המחויבות שלנו לחופש ההתאגדות בכל רחבי העולם", מסרה החברה לאתר BuzzFeed.

אינדיטקס, שנוסדה בשנת 1975, מפעילה כיום למעלה מ-7,000 חנויות ברחבי העולם, כולל בישראל. חנות זארה הראשונה בניו יורק נפתחה ב-1989.

ג'נה פי, דוברת מטעם ה-RWDSU כינתה את עמדת החברה "צעד אחרון לקראת הסכם ניטרליות (הסכם המבטיח אי-התערבות של המעסיק במהלך ההתאגדות, ד.ר.) עם זארה בארה"ב", וכי זהו חלק מ"הסכם מסגרת גלובלי (הסכם עקרונות הנחתם עם חברות רב-לאומיות ומבטיח תנאי עבודה בכל מוקד פעילות שלהן, ד.ר.) עם החברה".

"היינו רוצים שיותר מעסיקים אמריקנים יאמצו את המודל האירופי של זארה ורשת האפנה H&M, שמאפשר ומכבד את 'הזכות לאגד' של האיגודים המקצועיים". בשנת 2009 איגוד סניף 1102 של ה-RWDSU כ-1,200 עובדים ב- H&M, קמעונאית ביגוד רב-לאומית נוספת.

בהודעה שהוציא לעיתונות, שיבח נשיא ה-RWDSU, סטיוארט אפלבאום, את הנהלת החברה על שהכירה בזכותם של העובדים להתאגד ללא הפרעה. "זארה, קמעונאית הביגוד הגדולה בעולם, שולחת מסר חשוב לפיו ניתן לשמור על רווחיות ועדיין להכיר בזכותם של העובדים שלך לכבוד וצדק במקום העבודה", אמר אפלבאום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!