דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארצות הברית

 ארה"ב / הנשיא ביידן הורה להפסיק את הכליאה הפדרלית בבתי סוהר פרטיים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם על שורה של צווים, בהם סיום ההתקשרות עם חברות בתי סוהר פרטיות וצעדים נגד מדיניות מפלה בנושא דיור

מפגיני תנועת Black Lives Matter בניו יורק (AP Photo/Craig Ruttle)
מפגיני תנועת Black Lives Matter בניו יורק (AP Photo/Craig Ruttle)
אוריאל לוי

אסירים פדרליים לא ייכלאו בבתי סוהר פרטיים, כך הורה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בצו נשיאותי עליו חתם הלילה (רביעי). בצו נוסף הורה למשרד המשפטים לפעול נגד מדיניות מפלה בנושאי דיור.

לדברי הנשיא, הממשלה נדרשת "לשנות את כל גישתה" בנוגע לשוויון גזעי. "עלינו להשתנות עכשיו", אמר, "אני יודע שזה ייקח הרבה זמן, אבל אנחנו יכולים לעשות זאת. אני מאמין שהאומה הזאת מוכנה לשינוי, אך גם הממשלה צריכה להשתנות".

לפי ההוראה החדשה, משרד המשפטים לא יחדש חוזים עם חברות פרטיות שמנהלות מתקני מאסר פדרליים. לדברי הנשיא, "זהו צעד ראשון בדרך למנוע מתאגידים לעשות רווח מכליאה".

בית כלא פרטי באיידהו (צילום: AP)
בית כלא פרטי באיידהו (צילום: AP)

כ-14 אלף מבין כ-152 אלף אסירים פדרליים בארצות הברית כלואים במתקנים שמנוהלים על ידי חברות פרטיות. חברת GEO, שבבעלותה כמה מתקני כליאה, קראה למהלך של ביידן "פתרון שמחפש בעיה". לפי החברה, "מדובר בהצהרה פוליטית גרידא, שעשויה להיות בעלת השלכות שליליות לא מכוונות, בהן אובדן של מאות מקומות עבודה ופגיעה כלכלית בקהילות שבהן המתקנים ממוקמים".

מדיניות דיור שוויונית

ביידן הנחה את משרד הדיור והפיתוח העירוני לנקוט צעדים לקידום מדיניות דיור שוויונית. לפי תזכיר שעליו חתם הנשיא, על המשרד לבחון את הפגיעה האפשרית של מדיניות הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על שוויון בדיור.

כמה חודשים לפני הבחירות לנשיאות, ממשל טראמפ שינה את המדיניות מימי שלטונו של קודמו ברק אובמה, שחייבה קהילות שמעוניינות בתקציבים ממשלתיים לפקח ולדווח על אפליה על בסיס גזע.

בתדרוך לעיתונאים שערכה סוזן רייס, יועצתו של ביידן לענייני מדיניות פנים, הוצגו הצעדים החדשים של הבית הלבן למען שוויון גזעי. הצעדים כוללים גם את חיזוק הקשר עם שבטי ילידים אמריקאים לצד מאבק בקסנופוביה כלפי אמריקאים-אסיאתים וילידי איי האוקיינוס השקט.

ביידן הבטיח בקמפיין הבחירות שלו להילחם באפליה הגזעית. שבוע שעבר אושר מינויו של לויד אוסטין לשר ההגנה, מה שהפך אותו לשחור הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית שמכהן בתפקיד זה. ניצחונו של ביידן בכמה מדינות מפתח, בהן ג'ורג'יה, מישיגן, וינסקונסין ופנסילבניה, מיוחסת לעלייה בשיעורי ההצבעה בקרב הבוחרים השחורים.

לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד בעיר מיניאפוליס במאי, סחפה את ארה"ב והעולם תנועת מחאה למען צדק גזעי. עם ההפגנות, עלו מחדש הקריאות לרפורמות שיביאו לפתרון סוגיית הגזענות המערכתית במדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!