דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
21.0°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 21.0°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 30.9°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 17.9°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / אושרו התקנות שיאפשרו לעצמאים מובטלים למשוך כסף מהפנסיה ללא קנס

למרות הביקורת, שר האוצר ממשיך לכנות את התקנות "דמי אבטלה לעצמאים" | בעקבות הדיון בוועדת העבודה אושרו תקנות שמאפשרות גם לעצמאים שסגרו את העסק זמנית למשוך כסף

ח"כ חיים כץ, יושב ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. (צילום: דוברות הכנסת: דני שם טוב)
ח"כ חיים כץ, יושב ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. (צילום: דוברות הכנסת: דני שם טוב)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (רביעי) תקנות שיאפשרו לעצמאים למשוך כסף מקרן הפנסיה בפטור ממס. לתקנות הוסיפה הוועדה, בהובלת חיים כץ, חוק נוסף שמאפשר גם לעצמאים שסגרו את העסק שלהם זמנית למשוך כסף מתוך קרן הפנסיה.

בעקבות אישור התקנות פרסם שר האוצר ישראל כ"ץ פוסט בו כינה אותן שוב "דמי אבטלה לעצמאיים", וזאת למרות שהם משולמות מתוך חשבון הפנסיה. יש לציין שבדיון הקודם שהיה על התקנות בוועדה, אמרו כל המשתתפים בצורה ברורה שאין מדובר בדמי אבטלה.

דמי אבטלה לעצמאים. הסעיף הראשון מתוך התוכנית להזנקת המשק שהצגתי עם רה״מ, אושר כעת בכנסת. תודה לח״כ חיים כץ על האישור המהיר של הצעתי בועדת העבודה והרווחה. הם מדברים ואנחנו עושים וכך נמשיך לעשות.

Posted by ‎ישראל כ״ץ – Israel Katz‎ on Wednesday, January 27, 2021

לפי ההסדר שאושר עצמאים במצב אבטלה יוכלו למשוך בפטור ממס של 35% חלק ייעודי מהחיסכון הפנסיוני שיספק להם מקור הכנסה במצב של אבטלה או הפסקת עבודה באופן כללי.

הסדר זה מתיר לעצמאים למשוך בפטור ממס עד כשליש מהחיסכון אם הם עומדים בתנאים שנקבעו, כאשר התנאי המרכזי הינו הפסקה או סגירה של הפעילות העסקית.

התנאים המרכזיים שיאפשרו משיכה של החלק הייעודי מהחיסכון הם:

  1. עצמאי שסגר את העסק והוא אינו פעיל יותר
  2.  עצמאי הפקיד לחיסכון במשך שנתיים מתוך שלוש השנים האחרונות
  3.  עברו לפחות 3 שנים מהמשיכה הקודמת

בנוסף אושר הסדר מקל שנועד לסייע לעצמאים בהתמודדות עם משבר הקורונה שלפיו גם עצמאי שסגר את עסקו לציבור בשל הגבלות קורונה לפי החוק לתקופה של חודש 1 לפחות בשנת 2020 או בשנת 2021, יהיה זכאי למשוך בפטור ממס את הרכיב הייעודי מהחיסכון הפנסיוני, ובלבד שסך סכום המשיכה אינו עולה על 7500 ש"ח לכל חודש שבו סגר את עסקו בקורונה.

ההסדר המקל לקורונה וההסדר הכללי יהיו בתוקף עד סוף 2021.

שר האוצר, ישראל כ״ץ: ״התקנות החדשות יאפשרו משיכת כספים מהחיסכון הפנסיוני בפטור ממס, בדומה לציבור השכירים.  אני פועל להביא את התכנית כולה בהקדם לאישור הממשלה והכנסת, ומצפה לתמיכה מלאה של כל הסיעות".

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ: " המטרה שלנו להקל על עצמאים שצריכים את הכסף לצד שימור זכויותיהם ברצף הביטוחי, במינימום ביורוקרטיה. הוראת השעה תאפשר לכל עצמאי שעסקו נסגר לחודש במצטבר ויותר בעקבות הגבלות המדינה או שעסקו נסגר לצמיתות, למשוך את כספו בפשטות ללא כל מיסוי, ולבקשתי גם ללא דרישת אכשרה מחודשת לטובת ביטוח אישי או שארים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!