דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

סגר שלישי / מתיחות בממשלה סביב ההחלטה על המשך הסגר והעלאת הקנסות

נתניהו מעוניין לכנס את הממשלה לאישור הארכת הסגר בשבוע, בעוד גנץ מתעקש על העברת החוק להעלאת הקנסות | אחרי דיון סוער בוועדת החוקה על 'ריכוך' הענישה, הודיע יו"ר הקואליציה כי החוק יועבר בנוסחו המקורי

מליאת הכנסת אישרה סופית את החוקים המסדירים את תקציב המנגנון ההמשכי (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
מליאת הכנסת אישרה סופית את החוקים המסדירים את תקציב המנגנון ההמשכי (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
אסף צבי
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו שואף לכנס היום (חמישי) את הממשלה לדיון בהארכת הסגר בשבוע נוסף, בהתאם להמלצת משרד הבריאות. מנגד, שר הביטחון בני גנץ מסרב לכנס את הממשלה לדיון על אישור הסגר, בדרישה להעברת החוק להעלאת הקנסות על עבירות הקורונה, שכולל גם הטלת קנסות על פתיחת מוסדות חינוך בניגוד להנחיות. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) הודיע הבוקר כי החוק יעבור בנוסחו המקורי, ללא ריכוך סעיפים כפי שדרשו הסיעות החרדיות.

המתיחות התבטאה גם בהצבעה שקיימה המליאה אתמול על ההארכה הנוכחית של הסגר הנוכחי עד לראשון הקרוב. הארכת הסגר אושרה בממשלה בחמישי שעבר, אך ועדת החוקה, שהחלטות הממשלה בנושא מגבלות הקורונה דורשות את אישורה, לא הגיעה להכרעה בנושא ועל פי החוק במצב כזה עוברת ההכרעה למליאת הכנסת. ההצבעה נערכה אתמול (רביעי), וששת חברי הכנסת של כחול לבן שנכחו במליאה הצביעו נגד הארכת הסגר, במחאה על אי אישור החוק. בסופו של דבר ההארכה עברה.

החוק להעלאת הקנסות נדון אתמול (רביעי) בוועדת החוקה של הכנסת בראשות יעקב אשר (יהדות התורה). לפי החוק, לממשלה יותר להעלות את הקנסות על פתיחת עסק, אולם אירועים ומוסד חינוך ל-10,000 שקלים במקום 5,000 כיום, ובנוסף ניתן יהיה להטיל צו סגירה על מוסד שייפתח בניגוד להנחיות. בדברי ההסבר לחוק מצוין שהכוונה היא להטיל קנסות דיפרנציאליים בהתאם למספר הילדים במוסד החינוכי.

החוק הונח על שולחן הכנסת כבר בנובמבר, אך בלחץ הסיעות החרדיות חקיקתו לא קודמה. כעת סיכם נתניהו עם ראשי הסיעות החרדיות כי יתמכו בחוק, והוא עבר השבוע בקריאה ראשונה במליאה. דיון ועדת החוקה, שעסק בהכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית, הסתיים בלא הצבעה עקב מחלוקת על דרישת הסיעות החרדיות לריכוך סעיפים שונים בחוק, ביניהם דרישה למספר התראות למוסד חינוך עד סגירתו, או לכך שהסגירה תאושר על ידי קצין בדרגת רב-פקד בלבד.

במהלך הדיון אמרה ח״כ תהלה פרידמן (כחול לבן) לחברי הכנסת החרדים: "אתם כל הזמן אומרים על מפרי ההנחיות שמדובר בקומץ, שוליים, שהמיינסטרים שומר וכמעט הכל סגור. אבל בימים האחרונים אתם מתאבדים פה בהגנה על המוסדות המפרים. למה אתם מגנים על האנרכיסטים? אז למה אתם כל כך מתנגדים לסעיף סגירת המוסדות המפרים? המצאתם תורה חדשה שבה פיקוח נפש לא מעל הכל. התורה שלכם היא סם מוות.״

יו"ר הוועדה, יעקב אשר אמר בתום הדיון: "למרות שהסיעות החרדיות הסכימו לפשרות מרחיקות לכת בחוק הקנסות כדי לשדר מסר של אחריות, כחול לבן והאופוזיציה מתעקשים על תחרות קטנונית בתתי סעיפים וסייגים שהוכנסו לחוק בהמלצת הייעוץ המשפטי. במצב כזה אין טעם לחדש את דיון הוועדה".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר הבוקר כי הליכוד שואף להעביר את החוק בנוסחו המקורי, ללא ההקלות. ‏"חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי. נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות. ראש הממשלה, שר הבריאות והליכוד ממשיכים לפעול בכל דרך למען בריאות הציבור, הן באמצעות הבאת מיליוני חיסונים והן באמצעות אכיפה ופעולות להפחתת התחלואה."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!