דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / נשיא ארה"ב פותח מחדש הרשמה לביטוח בריאות פדרלי, ומבטל הגבלות על הפלות

ג'ו ביידן ממשיך בהוצאת צווים נשיאותיים שנועדו לסייע למאבק במגפת הקורונה, ולבטל מדיניות שהנהיג קודמו בתפקיד | על השולחן הפעם: ביטוח בריאות וייעוץ להפלות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה אתמול (חמישי) על פתיחה מחודשת של "חלון הרשמה" לביטוח בריאות ממשלתי. הצעד נועד לאפשר מענה לאמריקאים שאין להם ביטוח בריאות, בתקופה בה מגפת הקורונה ממשיכה להשתולל ברחבי ארה"ב וחיסונים עוד אינם זמינים בקנה מידה רחב.

ביידן חתם על צו נשיאותי המורה למשווקי הביטוח הממשלתיים לקבל נרשמים חדשים להטבות מסובסדות, מה שממשל טראמפ סירב לעשות. הנשיא גם הורה לגורמי הממשל השונים לבחון ביטול של החלטות אחרות של הנשיא הקודם בתחום הבריאות, לרבות צמצום הייעוץ בנושא הפלות, ודרישה למינימום של הכנסות מעבודה בעבור בעלי הכנסות נמוכות הנהנים מביטוח הבריאות מדיק-אייד.

"אנחנו לא עושים כאן שום דבר חדש. אנחנו משחזרים את חוק בריאות ברת-השגה כפי שהיה לפני שטראמפ הפך לנשיא", אמר ביידן במעמד חתימת הצו. הוא גם הכריז כי הוא "מבטל את התקפתו של קודמו על בריאות נשים".

פעולות אלו היו רק הצעדים הראשונים בהם מתכוון הנשיא החדש לנקוט, לאחר שהבטיח לבנות על בסיס חוקי הבריאות של הנשיא אובמה, ולהשיג את המטרה של כיסוי רפואי לכל אזרחי ארה"ב. בעוד ביידן דוחה את הרעיון של מערכת בריאות בניהול ממשלתי, רעיון שמקדם הסנטור ברני סנדרס, גם גישתו ה"מרכזית" יותר תחייב שיתוף פעולה בין שתי המפלגות בקונגרס. אך ההתנגדות ל"אובאמה-קייר" ממשיכה להיות משמעותית בקרב הרפובליקאים.

ההשפעה המוחשית ביותר של הנחיות ביידן, בטווח הקצר, תהיה הפתיחה מחדש של שווקי הביטוח הממשלתי לנרשמים חדשים. הכיסוי הרפואי לו זוכים אמריקאים רבים הצטמצם במהלך המשבר הכלכלי שיצרה המגפה, והצעד של ביידן יופעל בכוח צו נשיאותי, ואינו דורש חקיקה.

"תקופת ההרשמה המיוחדת" החדשה עליה הכריז ביידן תתחיל ב-5 בפברואר ותימשך עד ה-15 במאי, כך נמסר מהבית הלבן. במקביל יופעל קמפיין שיווק וקריאה למדינות להפעיל בעצמן תכניות ביטוח, שיפעלו במקביל ובמתואם עם התכנית הפדרלית.

לא חסרים משאבים

לממשל ביידן יש יותר ממספיק משאבים לשיווק התכנית, אמרה קארן פוליץ, מומחית לביטוח בריאות מקרן קייזר הבלתי מפלגתית. הקרן מעריכה שממשל טראמפ הותיר 1.2 מיליארד דולרים שנגבו ממבוטחים בתכניות הביטוח הממשלתיות לא מנוצלים.

"הסיבה שלא היה שימוש לכסף היא שממשל טראמפ השקיע את זמנו בקיצוץ שירותים התומכים בהרשמת מבוטחים" אמרה פוליץ, "אבל במשך כל הזמן הזה ההכנסות ממבוטחים המשיכו לזרום. המבטחים פשוט א הורשו להוציא אותם על שום דבר מלבד תפעול התכניות".

שווקי הביטוח הממשלתיים, שנוצרו מכוח חוק הבריאות ברת ההשגה של עידן אובאמה, מציעים לאמריקאים שירותים רפואיים בסבסוד כספי מיסים, ללא קשר למצב בריאותי קודם והיסטוריה רפואית, לרבות מקרים הקשורים בנגיף הקורונה.

בריאן בלייס, לשעבר יועץ בנושאי מדיניות בריאות בממשל טראמפ, אמר שעל ביידן להיזהר שלא לבטל מדיניות שנועדה לסייע למשפחות מהמעמד הבינוני, שאינן זכאיות לסיוע כלכלי על פי כללי חוק הבריאות של אובאמה.

חזרה למימון בריאות נשים

הנשיא ביידן הורה גם על ביטול מיידי של מדיניות הנשיא הקודם, שאסרה על מימון הפלות או ייעוץ להפלות בכספי מיסים אמריקאים או על ידי ארגונים בינלאומיים ללא כוונת רווח. מדיניות זו מופעלת ומבוטלת לסירוגין, בהתאם לזהות המפלגתית של מי שיושב בבית הלבן, ותומכי זכויות הפלה קוראים לה "כלל סתימת הפיות העולמי".

הנשיא גם הורה למחלקת הבריאות הפדרלית לשקול ביטול של תקנות שהופעלו בתקופת ממשל טראמפ, האוסרות על מרפאות תכנון משפחה במימון פדרלי להפנות נשים להפלה.

מאז כניסתו לתפקיד, חתם ביידן על שורה הולכת ומתארכת של צווים נשיאותיים. הוא זכה לביקורת מצד הרפובליקאים כמו גם מצד חלק מבעלי בריתו, לאחר שהדמוקרטים ביקרו בחריפות את הנשיא הקודם על פעולותיו בעצמו, ללא תמיכה מפלגתית או הסכמה בקונגרס, מתוקף צווים נשיאותיים. אנשי הנשיא טוענים שביידן בהחלט מתכוון לפנות לקונגרס לאישור חקיקה משמעותית, אך כי הוא חש שפעולות מסוימות לא יכולות להמתין להליך חקיקה ארוך והן נדרשות באופן מיידי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!