דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / כמאה מוחים התאספו סמוך לעזה בקריאה להשיב את השבויים והנעדרים

בני משפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל וחברי 'מסדר הדר' הגיעו לאנדרטת 'חץ שחור' זה השבוע ה-145 | אורנה שמעוני, ממנהיגות 'ארבע אימהות': "ראש הממשלה ושר הביטחון משקרים למשפחות שלא יעבירו חיסונים עד שיחזירו את הבנים. משקרים ומעבירים"

מפגינים באנדרטת 'חץ שחור' סמוך לרצועת עזה (שי ניר)
מפגינים באנדרטת 'חץ שחור' סמוך לרצועת עזה (שי ניר)
שי ניר

במזג אוויר חורפי וגשום התכנסו הבוקר (שישי) בני משפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל וחברי 'מסדר הדר' ליד אנדרטת 'חץ שחור' הסמוכה לרצועת עזה. זה השבועה-145 בו מקיימת המשפחה אירוע מחאה במקום בקריאה להשיב את השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי חמאס.

צור גולדין, אחיו התאום של הדר ז"ל אומר ל'דבר' כי "המדינה מטרפדת את כל המאמצים להשבת הבנים, בין אם בחילופי שבויים או כל פתרון הומניטרי או פעולה לשדרוג החיים ברצועה".

הדר גולדין ז"ל (צילום רפרודוקציה: פלאש 90)
הדר גולדין ז"ל (צילום רפרודוקציה: פלאש 90)

"אנחנו מבינים שאח שלי לא שווה את הביוב, ההייטק, הבטון, צינור הגז, החיסונים וכמובן המחבלים שהמדינה משחררת" הוא מוסיף, "אנחנו יודעים ששוחררו למעלה ממאה בשש השנים האחרונות".

בשבוע שעבר, בתגובה לעתירה שהגישה משפחת גולדין לבג"ץ, הודתה המדינה כי בכוונתה לאפשר העברת חיסוני קורונה שהגיעו מרוסיה לעובדי מערכת הבריאות ברצועה.

אורנה שמעוני, ממנהיגות 'ארבע אימהות' ופעילה ב'נשים עושות שלום' מאשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ כי הם משקרים למשפחות. "הם משקרים שלא יעבירו חיסונים עד שיחזירו את אורון, הדר, הישאם ואברה", היא טוענת, "משקרים ומעבירים, משקרים ומעבירים. ראש הממשלה ושר הביטחון לא יוכלו לברוח מהשקר".

"לא אנחנו מסכנים את בטחון מדינת ישראל בדרישה להשיב את הבנים, הכסף המוזרם לרצועה באמצעותו הם קונים נשק, הוא מסכן את בטחון ישראל", היא מוסיפה, "החיסונים שהולכים לחמאס מסכנים את מדינת ישראל. השארת פצוע בשדה הקרב זה פגיעה בטחון ישראל וכל החמצה להשיב את הבנים מסכנת את ביטחון ישראל".

מימין: אורנה שמעוני, לאה, שמחה וצור גולדין (צילום: שי ניר)
מימין: אורנה שמעוני, לאה, שמחה וצור גולדין (צילום: שי ניר)

שמחה גולדין, אביו של הדר ז"ל, הודה לחברי הכנסת משה ארבל (ש"ס), שלמה קרעי (הליכוד), אלכס קושניר (ישראל ביתנו) ומתן כהנא (ימינה) שהגישו הצעות לסדר לקיום הדיון שערכה השבוע בנושא ועדת החוץ והביטחון.

הוא קרא לחברי הכנסת לאסוף ארבעים חתימות על מנת לזמן את ראש הממשלה לדיון במליאה, ואיים: "מי שיסרב לחתום נפרסם את שמו".

"אני קורא לכל מי שמנהיג, ורואה את עצמו מנהיג, שיוכיח את מנהיגותו" אמר, "ראש הממשלה הוציא את הבן שלי לקרב ולא עמד בשבועה ולא החזיר אותו. הרמטכ"ל בני גנצ שלח את הבן שלי לקרב ולא החזיר אותו, ראש אמ"ן אביב כוכבי שלח אותו לקרב ולא החזיר אותו. אם הם לא יקיימו את השבועה להחזיר את בני, הם לא יוכלו לנצח במה שהם רוצים".

ח"כ מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן) אמרה ל'דבר': "השבת החללים הדר גולדין ואורון שאול, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד חייבת להכלל במצע של כל מפלגה. הקורונה מאירה זרקור על הזדמנות שאסור להחמיץ, למימוש ההדדיות על בסיסה מושתת הדין הבינלאומי, המופר בהחזקתם מעל שש שנים. עם השבתם הביתה נשיב גם את הערבות ההדדית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!