דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבודה בעולם / שיעור התמותה מקורונה נמוכים ב-30% בבתי אבות מאוגדים בארה״ב

מחקר חדש קובע שנוכחות של איגודי עובדים מפחיתה את תחלופת העובדים, מקטינה את מספר המטופלים לכל עובד ומגדילה את הנגישות לציוד מגן אישי

אדם בבית אבות בניו יורק מתחסן מפני נגיף הקורונה. (צילום: AP Photo/Yuki Iwamura, File)
אדם בבית אבות בניו יורק מתחסן מפני נגיף הקורונה. (צילום: AP Photo/Yuki Iwamura, File)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

שיעור התמותה מקורונה בבתי אבות בארה"ב בהם צוות העובדים מאוגד נמוך ב-30% מכאלה בהם העובדים לא מאוגדים, כך על פי מחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי Health Affairs.

למעלה מ -40% מכלל מקרי המוות המדווחים מקורונה בארה"ב, 443,769 עד כה, התרחשו בבתי אבות. לאחוזי התמותה הגבוהים בבתי האבות תרמו השהייה בצפיפות יחסית וגורמי הסיכון המוגברים של הדיירים המבוגרים. גורמים נוספים קשורים דווקא לאנשי הצוות, בעיקר תחלופת העובדים הגבוהה בבתי האבות והעובדה שעובדים נדרשים לטפל במספר גבוה של מטופלים, לעיתים קרובות במספר מוסדות במקביל.

שיעורי ההדבקות והתמותה הגבוהים הביאו לתשומת לב מוגברת לעובדים בתחום, בעיקר לנגישות שלהם לציוד מיגון אישי, ולמדיניות על בקרת זיהומים בבתי האבות. המחקר, שהניח כי עניינים אלו קשורים באיגודי עובדים, בדק את הקשר בין נוכחותם של עובדים מאוגדים בתחום הבריאות לבין שיעורי התמותה מקורונה ב-355 בתי אבות במדינת ניו יורקבה נרשם שיעור הנפטרים בבתי אבות השני בגובהו בארה"ב.

כאמור, החוקרים מצאו שבתי אבות בהם היו מעורבים איגודים מקצועיים נרשמה ירידה יחסית של 30% בתמותה מקורונה, לעומת בתי אבות בהם לא מעורבים האיגודים.

מפחיתים את תחלופת העובדים, מקטינים את החשיפה לנשאים

החוקרים זיהו מספר גורמים שתרמו להשפעה של איגודי העובדים על רמות התמותה. אחד מהגורמים הללו הוא מסגרת יחסי העבודה במקום מאוגד, שמסייעת בקטיעת שרשרת ההדבקה.

האיגודים המקצועיים דורשים, בדרך כלל, להקצות מספר קטן יותר של מטופלים לכל עובד, כמו גם חופשת מחלה בתשלום, שני צעדים שמבטיחים חשיפה נמוכה יותר למטפלים חולים. העובדה שמקומות עבודה מאוגדים נוטים, על פי רוב, להעניק רמות שכר ותגמולים גבוהות יותר מהמקובל, מורידה את קצב התחלופה של העובדים, מה שתורם לחשיפה נמוכה יותר לנגיף.

איגודים מקצועיים, על פי החוקרים, פועלים להעלאת המודעות של העובדים לזכויותיהם בתחום  הבריאות והבטיחות ופועלים כדי לאכוף זכויות אלו. האיגודים דורשים שהמעסיקים יצמצמו סיכונים בעבודה, ומעניקים לעובדים קול קולקטיבי שיכול לשפר את התקשורת עם המעסיקים.

על תשתית זו, טוענים החוקרים, כשפורצת מגיפה עולמית יש לעובדים את היכולת להשפיע, לדרוש ולקבל זכויות שישמרו עליהם ועל המטופלים שלהם.

נגישות גדולה יותר של אמצעי מיגן אישי

אפיק נוסף דרכו משפיעים האיגודים המקצועיים על התמותה מקורונה, שזיהו החוקרים, הוא הבטחת האספקה של ציוד מגן אישי לעובדים.

ב-355 בתי האבות שנבדקו במחקר, התגלה כי נוכחות של איגוד עובדים הייתה קשורה לעלייה של 11.5% בהסתברות שלמוסד תהיה גישה למסכות מסוג N95, ו-6.7% עלייה בהסתברות שתהיה לעובדים גישה למגן עיניים.

באופן יחסי לבתי אבות לא מאוגדים, איגודים היו אחראים לעלייה של 13.8% אחוזים בגישה למסכות הממוגניות ו-7.3% בגישה למגן העיניים. למעמד איגוד העובדים במקום לא הייתה השפעה משמעותית על גישה לסוגים אחרים של ציוד מיגון אישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!