דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / בית המשפט הוציא צו מניעה לחלוקת תווי המזון לנזקקים שיזם משרד הפנים

הצו הוצא לבקשת עמותת פתחון לב, שעתרה כנגד ליקויים במכרז בו זכתה רשת שופרסל | חלוקת התווים, בשווי 700 מיליון שקלים, הייתה אמורה להתחיל בשבוע הבא  

רכב משלוחים של שופרסל. (ללא קרדיט)
רכב משלוחים של שופרסל. (ללא קרדיט)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום (שישי), צו מניעה כנגד המשך מכרז תלושי המזון של משרד הפנים, אותו נבחרה להוביל רשת שופרסל, זאת בהמשך לדיון שקיים אמש בנושא. צו המניעה הוצא בעקבות העובדה ששופרסל ועמותת 'פתחון לב' לא הצליחו להגיע למתווה משותף. העמותה פנתה לבית המשפט בטענה לליקויים בהצעת רשת השיווק.

חלוקת התווים, בשווי 700 מיליון שקלים, הייתה אמורה להתחיל בשבוע הבא. היא נדחתה במספר ימים עקב ליקויים בהסדרת מאגר המידע של המשפחות הנזקקות שפרטיהן הועברו מהרשויות המקומיות למשרד הפנים, וממנו לרשת שופרסל. הליקויים תוקנו רק בעקבות דרישת הרשויות המקומיות, והחלוקה נדחתה מאתמול (חמישי) לשבוע הבא. כעת נדחתה החלוקה עד להכרעה משפטית בעניין.

עמותת 'פתחון לב' טענה בבית המשפט לניגוד עניינים, הטעייה וליקויים רבים בהחלטת המשרד על זכייתה של שופרסל. העתירה לבית המשפט הגיעה אחרי שבעקבות פניית העמותה למשרד הפנים בנושא הושהה המכרז, אך בתום בדיקה הודיע המשרד כי שופרסל תמשיך להפעיל את המהלך.

בדיון אתמול התבקשו הצדדים להגיע לפשרה, אבל לא הצליחו להגיע להסכמה. היום, כאמור, הוציא השופט אלי אברבאנל צו מניעה להפעלת מכרז תווי המזון עד לקבלת פסק דין בעתירה.

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, ששמע אתמול במשך שעות ארוכות את טענות הצדדים וקבע כי ישנם פגמים בהתנהלות שופרסל וכי ישנם סיכויים לכך שהזוכה במכרז ישתנה. לאחר מאמצים רבים מצידנו להגיע להסכם פשרה, אשר מטרתו סיוע מהיר, מקצועי ויעיל למבקשי הסיוע ברחבי הארץ , נתקלנו בסירוב מצער מטעם הגורמים ונאלצנו, בהחלטת בית המשפט, לנעול את הדיון. ההחלטה האמיצה לצו המניעה למכרז משמעותה שאכן זוהו בעיות בהתנהלות ובמסמכים וכי רשת שופרסל לא פעלה כנדרש מול משרד הפנים. כולי תקווה כי הצדק יצא לאור ויתאפשר להוציא את המכרז לפועל בצורה הכשרה והטובה ביותר שניתן".

משרד הפנים: "מצער שעמותה שמתיימרת לעזור למשפחות גורמת להן נזק"

מרשת שופרסל נמסר בתגובה: "החברה משיבה ומגיבה אך ורק במסגרת ההליך המשפטי".

משרד הפנים הודיע כי יפעל על פי פסיקת בית המשפט והוסיף כי "כל שנותר הוא להצטער על הקפאת מתן הסיוע וחלוקת כרטיסי המזון למשפחות המוחלשות ביותר בחברה הישראלית. מצער שדווקא העותרת שגרמה להוצאת צו המניעה, מתיימרת להיות עמותה שעוזרת למשפחות הללו וכעת היא הגורמת לנזק הגדול למשפחות הנזקקות. יש לפעול במהירות וללא דיחוי, כדי לסייע למשפחות אלה במזון בסיסי, משפחות שעבורן הקורונה היא סיוט כלכלי מתמשך ומסע הישרדות יום-יומי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!