דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

סגר שלישי / הכנסת אישרה סופית את החוק להכפלת קנסות הקורונה

הצעת החוק תכפיל את הקנסות על פתיחת עסקים ומוסדות חינוך וקיום אירועים המוניים, והיוותה תנאי של כחול לבן לתמיכה בהמשך הסגר

מליאת הכנסת בדיון על קנסות הקורונה (צילום: דוברות הכנסת)
מליאת הכנסת בדיון על קנסות הקורונה (צילום: דוברות הכנסת)
אסף צבי

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה שנייה ושלישית את החוק להעלאת קנסות הקורונה, שיאפשר גם סגירה מנהלית של מוסדות חינוך שייפתחו בניגוד להנחיות הממשלה. לאחר ההצבעה על החוק צפויה הממשלה להתכנס כדי לאשר את הארכת הסגר בשבוע נוסף. העברת החוק להעלאת הקנסות היתה תנאי שהציבה סיעת כחול לבן לתמיכתה בהארכת הסגר, לאור דיווחים על הפרות רבות של הסגר ופתיחת מוסדות חינוך.

מליאת הכנסת בדיון על קנסות הקורונה (צילום: דוברות הכנסת)
מליאת הכנסת בדיון על קנסות הקורונה (צילום: דוברות הכנסת)

הצעת החוק אושרה ברוב של 40 חברי כנסת מול 18 מתנגדים. לפי הצעת החוק, הקנס על פתיחת עסק, עריכת אירוע או הפעלת מוסד חינוך יוכפל מ-5,000 שקלים כיום ל-10,000 שקלים, תוך מתן אפשרות לממשלה ליצור מדרג של סכומי הקנס בהתאם למספר המשתתפים באירוע או מספר התלמידים במוסד החינוך. בנוסף מסמיך החוק גורמי אכיפה לתת צווי סגירה מנהליים למוסדות חינוך שיפרו את התקנות. הקנסות לעבירות של יחידים, כגון שהות במרחב ציבורי ללא מסכה או הפרת בידוד, לא ישתנו.

הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת כבר בנובמבר, אך לא קודמה בלחץ הסיעות החרדיות. בשבועיים האחרונים דרשה סיעת כחול לבן לקדם אותה, בין היתר עקב פתיחת חלק ממוסדות החינוך בחברה החרדית. בהסכמת נתניהו והסיעות החרדיות ההצעה עברה בקריאה ראשונה במליאה בשני האחרון, ובהחלטת ועדת הכנסת הועברה לדיון בוועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה).

הדיון בוועדת החוקה שנערך ברביעי השבוע היה סוער, והוצעו בו הצעות שונות ל'ריכוך' סעיפי החוק, כגון דרישה שצו סגירה מנהלי למוסד חינוך יינתן רק באישור קצין בדרגת רב פקד ומעלה. ישיבת הוועדה הסתיימה ללא הצבעה על החוק. ברביעי בערב הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כי החוק יועבר בנוסחו המקורי.

בחמישי התכנסה הוועדה שנית ללא חברי הכנסת של הסיעות החרדיות, ואת ישיבתה ניהל חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד). הוועדה אישרה את החוק בנוסחו המקורי לקריאה שנייה ושלישית, ותוכנן לכנס את מליאת הכנסת כדי להצביע עליו, אך הרשימה המשותפת התנגדה לכינוס המליאה. ההצעה שעלתה בשלב זה היתה כי הממשלה תאריך את הסגר, שאמור להסתיים בראשון, ביום נוסף, כדי שבשני תכונס המליאה לאישור החוק וכך תתקיים דרישת כחול לבן לתמיכתה בסגר.

בשישי הודיע יו"ר הכנסת, יריב לוין (הליכוד) כי הושגה הסכמה בין סיעות הכנסת לכינוס המליאה מחר (ראשון) בה היא תצביע על החוק.

משרד הבריאות ממליץ להאריך את הסגר בשבוע נוסף כדי להגיע למגמת ירידה בתחלואה ובעומס על בתי החולים. בשבוע האחרון נצפתה בלימה של העלייה בתחלואה, אך מגמת הירידה איטית, ככל הנראה עקב התפשטות מוטציות של נגיף הקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!