דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ייצור מקומי / איחוד האמירויות: בחמישה חודשים הסחר עם ישראל הגיע ל-890 מיליון שקלים

לפי הנתונים, היקף הסחר משמעותי ביחס לזמן הקצר שעבר, וכבר עוקף את הסחר עם מצרים וירדן

דובאי, איחוד האמירויות הערביות (צילום ארכיון: REUTERS/Ahmed Jadallah)
דובאי, איחוד האמירויות הערביות (צילום ארכיון: REUTERS/Ahmed Jadallah)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

איחוד האמירויות פרסמה אתמול (שבת) נתונים המסכמים את הסחר עם ישראל מאז ההסכם עם ישראל. לפי הנתונים בחמשת החודשים האחרונים מחזור הסחורות בין שתי המדינות עמד על מיליארד דירהם, כ-891 מיליון שקלים חדשים. במשרדי הממשלה מכירים את הנתונים אך לא ידעו לאשר אותם.

על פי הנתונים שמתבססים על נתוני המכס בדובאי, הייצוא מישראל לאמירויות עמד בתקופה זו על 325 מיליון דירהם (289 מיליון שקלים) והייצוא מהאמירויות לישראל עמד על 607 מיליון דירהם (541 מיליון שקלים). המוצרים שייובאו לדובאי שקלו 718 טונות, והמוצרים שיוצאו שקלו 5,400 טון. בנוסף עברה סחורה דרך דובאי בהיקף של 98 מיליון דירהם.

מדובר בנתון גבוה יחסית למשך הזמן הקצר בו מתקיימים יחסית בין המדינות. לשם השוואה בין ישראל לירדן בכל 2020 עמד היצוא 134 מיליון והייבוא לישראל על 711 מיליון שקלים. במצרים עמד הייצוא על 310 מיליון שקלים והייבוא על 276 מיליון שקלים. לפי נתוני האמירויות הסחר בין המדינות היה גבוה יותר, וכאמור, בחמישה חודשים בלבד.

הייבוא המרכזי לאמירויות מישראל לפי ההודעה הוא ציוד רפואי, מכשירים אלקטרונים, מסכים שטוחים, יהלומים ופירות וירקות. הייצוא המרכזי לישראל מהאמירויות הוא בשמים, חלקי מנוע, סמארטפונים, יהלומים, וחומרי סיכה.

בהודעה שמתלווה לפרסום אמר סולטן אחמד בין סוליים, ראש חברת המסחר האמריתית די.פי ונמל דובאי, כי הסחר בין הארצות צפוי להגיע ל-15 מיליארד דירהם תוך שנים אחדות ולייצר למעלה מ-15,000 משרות. "הרחבת הסחר בין הצדדים תביא לרווח לא רק בעבור עסקים וקהילות באיחוד האמירויות ובישראל, אלא גם לבעלי מניות ולעסקים ברחבי המזרח התיכון" הוסיף סוליים. חברת די פי חתמו על הסכמים עם בנק לאומי ונמל חיפה.

במשרדי הממשלה הקשורים בנושא, משרד הכלכלה, משרד ראש הממשלה והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, מכירים את הפרסום אך לא אישרו את הנתונים. חלק מיחסי הסחר בין המדינות מבוסס על ייצוא ביטחוני, וכרגע מדינת ישראל עוד לא פרסמה נתונים רשמיים בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!