דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
24.8°תל אביב
  • 24.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 22.2°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 21.9°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / "מבצע מורכב ומסוכן": בתוך שבוע חוברו 3 חולי קורונה במצב קשה לאקמו, והועברו לבית חולים אחר

החולים, בני 26, 38 ו-54, הועברו לסורוקה לצורך ויסות עומס בבתי החולים | ד"ר אורי גלנטה, רופא טיפול נמרץ בכיר: "בגל הנוכחי יש יותר חולים קשים צעירים, ורוב החולים שקיבלנו ליחידה היו בשבוע הראשון של מחלתם"

העברת חולה קורונה המחובר למכשיר אקמו לבית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: דוברות סורוקה)
העברת חולה קורונה המחובר למכשיר אקמו לבית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: דוברות סורוקה)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

צוות מהמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע חיבר בשבוע האחרון שלושה מטופלים חולי קורונה בבתי חולים במרכז ובשפלה למכשיר אקמו (מכונת לב-ריאה) והעביר אותם אל היחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה. המעברים המורכבים והמסוכנים נדרשו עקב העומס במחלקות הקורונה בבתי החולים, ובוצעו בהצלחה.

שלושת המטופלים הם גבר בן 54 ואישה בת 26 שאושפזו בבית החולים אסותא אשדוד, וגבר בן 38 מבית החולים אסף הרופא בצריפין. כולם סובלים מפגיעה ריאתית קשה כתוצאה מנגיף הקורונה ומצבם מוגדר קשה. ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, אושפזו נכון לאמש (ראשון) 5 מטופלים שמחוברים למכשיר אקמו.

הצוות מסורוקה שביצע את המעבר כולל את ד״ר אורי גלנטה וד״ר ליאור פוקס, רופאים בכירים מומחים בטיפול נמרץ, אחיות הטיפול הנמרץ אילנה פוחיס ומריאנה ברנובסקי, והטכנולוג הרפואי אלי רייני, לכולם ניסיון רב בחיבור למכשיר האקמו ובטיפול בחולי קורונה קשים ומונשמים.

ד״ר אורי גלנטה: ״החולים על אקמו הם החולים הקשים ביותר מתוך קבוצת החולים הקשים מאוד המאושפזים בטיפול נמרץ קורונה. הם נמצאים במצב שבו הריאות שלהם לא מתפקדות כלל, וחייהם תלויים במכשיר האקמו. כל ניוד של חולה כזה הוא מורכב ומסוכן, לא כל שכן העברה בין בתי חולים".

ד״ר גלנטה הוסיף כי ״בגל הנוכחי יש יותר חולים קשים צעירים עד גיל 65, ורוב החולים שקיבלנו ליחידה היו בשבוע הראשון של מחלתם. כלומר המחלה מגיעה לשיא הרבה יותר מהר ממה שהיינו רגילים בגלים הקודמים. בזמן שאנחנו וצוותי טיפול נמרץ נוספים עושים כל שביכולתנו כדי להציל חולים, אזרחי מדינת ישראל נדרשים לשמור על ההנחיות. יש לזכור, שלמרות החיסונים, אנו מצויים עדיין בעיצומו של הגל השלישי ויש להמשיך ולהקפיד על ההנחיות כדי להימנע מהדבקה״.

לפני כשבועיים חיבר צוות מסורוקה בראשות ד"ר גלנטה וד"ר פוקס חולה קורונה נוסף לאקמו והעביר אותו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה. החולה מבית החולים אסותא אשדוד היה בשנות החמישים לחייו, ללא מחלות רקע משמעותיות, וסבל מפגיעה ריאתית קשה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!