דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
23.5°תל אביב
  • 22.9°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.0°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.6°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / גלנט: ״משרד הבריאות מסרב להעביר אלינו את נתוני ההתחסנות של עובדי ההוראה״

השר קרא לפתיחת הלימודים, וטען שההדבקה בקרב ילדים ונוער המשיכה גם בסגר

שר החינוך יואב גלנט (צילום: גילי יאירי/פלאש90)
שר החינוך יואב גלנט (צילום: גילי יאירי/פלאש90)
דוד טברסקי

"משרד החינוך לא יודע מה מספר המורים המחוסנים", אמר שר החינוך, יואב גלנט, בראיון לגלי צה"ל היום (שני). "במערכות שלנו יש נתונים על יותר מ-2 מיליון תלמידים ו-200 אלף מורים, אבל את הנתון על מספר המתחסנים משרד הבריאות מסרבים להעביר".

שר החינוך האשים את משרד הבריאות שאינו מעביר את מספרי תעודות הזהות של המורים שהתחסנו, ובכך מונע ממערכת החינוך לעקוב אחר שיעור המתחסנים. לדבריו, למרות המחסור בנתונים, המשרד מגבש מתווה חזרה ללימודים לתלמידי הגנים, הכיתות הנמוכות ותלמידי י"א-י"ב. עם זאת, השר גלנט לא ציין אם יש היערכות מיוחדת בעקבות התקנות החדשות, שידרשו קפסולות קטנות בהרבה בכל כיתות הלימוד בגנים ובבתי הספר.

הכנות ללימודים בקפסולות. המשרד מכין מתווה בלי להכיר את הנתונים (צילום: גרשון אילנסון/פלאש90)
הכנות ללימודים בקפסולות. המשרד מכין מתווה בלי להכיר את הנתונים (צילום: גרשון אילנסון/פלאש90)

"מערכת החינוך זה מקום שמשתק את ההדבקה ולא מאיץ אותה", אמר גלנט. "בסגר האחרון התחלנו עם 20 אלף מאומתים במערכת החינוך, ובשבועיים שבהם בתי הספר היו סגורים עלינו ל-27 אלף". לטענתו, המנוגדת לעמדת משרד הבריאות, מנהלי בתי החולים ומומחי הבריאות, אין סכנה להגברת ההדבקה בפתיחה של בתי הספר והגנים כפי שהייתה במתווים הקודמים.

גלנט: הקפסולות לא מקטינות את ההדבקה

גלנט העביר ביקורת על המתווה המסתמן, שידרוש הגברה משמעותית של כוח האדם ויקשה על פתיחת בתי הספר עם תום הסגר. לדבריו, הנתונים במשרד החינוך מראים שלא קיים הבדל מהותי בין מספר הנדבקים בכיתות ב', שבהן לומדים בלי קפסולות, לאלה בכיתות ג', שבהן לומדים עם קפסולות – ולכן חשוב לאפשר למערכת החינוך לשוב לפעול.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ושר הבריאות יולי אדלשטיין. כמה מורים התחסנו? (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ושר הבריאות יולי אדלשטיין. כמה מורים התחסנו? (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, תקפה בשבוע שעבר את משרד הבריאות בטענה שהנתונים שהציג שר הבריאות, יולי אדלשטיין, נמוכים יותר מהמצב בפועל. אדלשטיין אמר בוועדת החוקה בכנסת כי רק 34% מהמורים התחסנו, ללא הצגת הנתונים המלאים ואופן חישובם. לפני שבועיים פרסמה בן דוד נתוני סקר של הסתדרות המורים, שלפיו יותר מ-75% מהמורים הספיקו להתחסן.

משרד הבריאות קיבל את הביקורת, והודיע שבפועל מספר המורים המחוסנים הוא גבוה יותר משפורסם, בין היתר בגלל מורים שהתחסנו מפאת גילם או תחת יוזמות לחיסון מורים של רשויות מקומיות. המשרד מסר שיפרסם נתונים חדשים במהלך השבוע.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!