דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

סגר שלישי / לחץ בממשלה לסיים את הסגר ולפתוח את המסחר, משרד הבריאות דורש יציאה מדורגת

שר האוצר כ"ץ דורש פתיחה מלאה של המסחר בסיום הסגר, במשרד הבריאות מעוניינים להתמקד בפתיחה חלקית של מערכת החינוך

חנויות בירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
חנויות בירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
אסף צבי

מחלוקת בממשלה על מועד היציאה מהסגר השלישי והמתווה ליציאה לקראת ישיבת הממשלה מחר (רביעי). שר האוצר ישראל כ"ץ דורש פתיחה מלאה של המסחר עם סיום הסגר. במשרד הבריאות מעדיפים יציאה מדורגת. בנוסף, במשרד הבריאות מזהירים מסיום הסגר ביום שישי עקב חשש מריבוי מפגשים משפחתיים שעלולים להגביר הדבקות.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "יום אחד יותר או פחות זו שאלה פחות קריטית בעיני, מאשר הצורך לקבוע בצורה ברורה – מיד בסיום הסגר העסקים יחזרו לפעילות". עוד אמר שר האוצר כי "הממשלה צריכה לדעת שאין ארוחות חינם. אם מצביעים על מגבלות – צריך להצביע גם על מקורות פיצוי מעבר למה שאנחנו נותנים".

במשרד הבריאות דנים באסטרטגיית היציאה מהסגר ומכוונים למתווה זהיר ומדורג של יציאה. פרויקטור הקורונה נחמן אש אמר אתמול (שני) בתדרוך לתקשורת כי העדיפות הראשונה במתווה החזרה תהיה מערכת החינוך, בדגש על ערים ירוקות וצהובות. אש אמר כי מערכים של בדיקות מהירות, לצד התחסנות תלמידים בגיל 16 ומעלה, יוכלו לאפשר לימודים של כיתות י"א-י"ב גם בערים כתומות ואדומות.

מועד סיום הסגר בשישי הוא פשרה בין דרישת רה"מ נתניהו ומשרד הבריאות להאריך אותו עד יום ראשון, לבין דרישת שר הבטחון גנץ ושרי כחול לבן לסיים אותו בחמישי בחצות. כעת מסתמן ויכוח על ההארכה הנוספת של הסגר הכולל בסוף השבוע, כאשר משרד הבריאות מזהיר מהתרת ההגבלות בסוף השבוע.

לפי דיווח ב-ynet שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בהתייעצות לקראת ישיבת הממשלה כי "אם לא נותנים לנו להמשיך את הסגר זה יהיה שישי-שבת שחור, כי אחרי כל השבועות הארוכים של הסגר כל אחד ייסע לבקר את המשפחה. אם נפתח את המסחר יהיה שיגעון של קניות. צריך לחשוב איך עוברים את הסופ"ש בלי תוצאות קטלניות".

8,261 ישראלים אובחנו אתמול (שני) כנשאים מאומתים של נגיף הקורונה, ו-41 בני אדם נפטרו מהמחלה. עד כה נפטרו מהמחלה 4,816 בני אדם. 92,958 בדיקות בוצעו אתמול לאיתור נדבקים, 9.2% מהן היו חיוביות.

עד כה אובחנו בישראל 655,001 בני אדם כנשאים מאומתים של הנגיף. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 71,618. מספר החולים במצב קשה עומד על 1,094, מהם 316 מונשמים ו-394 במצב קריטי.

3,165,400 בני אדם, 34.35% מכלל אוכלוסיית ישראל קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה לקורונה. את מנת החיסון השנייה קיבלו 1,824,525בני אדם, 19.8% מהאוכלוסייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!