דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך בקורונה

חינוך בקורונה / האיגוד לרפואת ילדים קרא לחדש את הלימודים בשבוע הבא, משרד הבריאות צפוי להמליץ על מתווה מצומצם

על פי האיגוד הלימודים בגנים, בכיתות א'-ד' וי"א-י"ב לא יעמיסו על מערך הרפואה בקהילה, משום שרובם יהיו במצב אסימפטומטי או קל | במשרד הבריאות צפויים לדרוש קפסולות של עד 12 תלמידים ולימודים באוויר הפתוח

תלמידים בבית ספר עם החזרה ללימודים אחרי הסגר. 3 במאי. למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
תלמידים בבית ספר עם החזרה ללימודים אחרי הסגר. 3 במאי. למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דוד טברסקי

האיגוד הישראלי לרפואת ילדים קרא אתמול (שני) לממשלה להוציא לפועל, החל מיום ראשון הקרוב, את מתווה החזרה ללימודים של כלל ילדי הגנים, תלמידי א'-ד' וי"א-י"ב. "הרוב המכריע של הילדים יהיה במצב אסימפטומטי או קל, ולא צפוי להטיל עומס חריג על מערכת הרפואה בקהילה", נכתב במסמך ששלח האיגוד למשרד הבריאות והחינוך.

באיגוד ציינו ששיעורי ההידבקות וההדבקה גבוהים יותר בקרב המתבגרים, בהשוואה לילדים צעירים, ועיקר ההידבקויות מתרחשות, ככל הנראה, בתוך המשפחה. עוד המליץ האיגוד שלא לתת פטור ממסכה למורות ותלמידים שחוסנו, מכיוון שעדיין לא ידועה מידת היכולת שלו למנוע הדבקה.

על פי פרסום ב'כאן', משרד הבריאות מתכוון להמליץ על מתווה חזרה לבתי הספר מוגבל יותר מבעבר. המשרד צפוי לבקש להתנות את החזרה ללימודים ביישום מתכונת קפסולות לימוד קטנות יותר, בהן ילמדו לא יותר מ-12 תלמידים במקום 20  עד היום. עוד צפוי המשרד לדרוש כי הלימודים יהיו מחויבים להתקיים באוויר הפתוח.

משרד הבריאות ימליץ על חזרה מדורגת שתכלול את החזרת הגנים ותלמידי א'-ב'  ביחד עם תלמידי י"א – י"ב, המתכוננים ונבחנים לבגרויות בימים אלו. שאר השכבות יחזרו ללימודים רק בשלב מאוחר יותר.  הנהגת ההורים הארצית מתחה ביקורת על המהלך המסתמן. "מתווה היציאה המוצע בתקשורת מלמד שחוק חינוך חובה בישראל לא חל על  כיתות ה'-י'", טענו.

בניכוי חופשות החגים וימי הזיכרון, נשארו כשלושה חודשים עד סוף שנת הלימודים. בהנהגת ההורים הביעו דאגה לפגיעה קשה בהישגי התלמידים, ודרשו ליישם מתווה חזרה במתכונת הרמזור, שיכלול פתיחה סלקטיבית בין ערים ויאפשר את חזרתם של כלל התלמידים ללימודים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת ממשלה ביום ראשון שבעקבות דיונים עם  שרי הבריאות והחינוך, החל גיבוש מתווה מדורג לפתיחת מערכת החינוך בימים הקרובים, והוא יפורסם בקרוב.

ועד הגנים הארצי בהנהגת ההורים קרא למשרד הרווחה לתת מענה דחוף למשפחות  עם פעוטות שנפגעו מהמצב. "יש להעביר ולשקף לציבור את כמויות ושיעורי מבקשי העזרה והטיפול בהם", אמרו בוועד ומחו על היעדר המעקב והאכיפה המספקים בימי הסגר השלישי.

לטענת הוועד, בתקופה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית בדיווח על הזנחה, מחסור במצרכים בסיסים וגילויי אלימות. בוועד דרשו מהמשרד לבצע מיפוי של מצבם של כלל הילדים במעונות תחת אחריותו, כדי לסייע בהגשת מזון וצרכים נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!