ההסתדרות התגייסה לקדם פעולה מול בנק לאומי ובנק דיסקונט למתן הלוואה לחברת אל על. הבנקים, שהסכימו עקרונית לממן את ההלוואה, ממתינים כעת לפסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה בעתירת טייסי החברה.
הטייסים דרשו לבטל את הסכם ההתייעלות שנחתם בין ההנהלה להסתדרות. בית הדין כבר דחה את דרישת הטייסים שמצדם ערערו על הפסיקה לבית הדין הארצי.

"ההלוואה קריטית להצלתה של אל על, על מנת שתוכל להחזיר כספים לציבור", אומר ל'דבר' יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, "אני מקווה שבית הדין יפסוק במהרה בערעור על מנת שההלוואה תאושר, ואל על תוכל לנשום לרווחה".
אל על מצויה במשא ומתן מתקדם עם הבנקים באשר להלוואה בסך 300 מיליון דולרים, ש-82.5% מהם יהיו בערבות המדינה. לפי הפרסומים, הסכימו הבנקים לממן 200 מיליון דולרים מההלוואה, ויתר ההלוואה תמומן על ידי גופים מוסדיים. החלק הלא מובטח של ההלוואה (52.5 מיליון דולר) צפוי לשאת ריבית של 13%-14% והנתח שבערבות המדינה יישא ריבית של 5% למשך 5 שנים.
בעוד ששלושת הוועדים המייצגים כ-90% מעובדי החברה חתמו על הסכמי התייעלות מול ההנהלה, ההסתדרות נאלצה לחתום על הסכם ההתייעלות של הטייסים ללא הסכמת הוועד, לאחר שהמשא והמתן התפוצץ ערב כינוס הדירקטוריון שעשוי היה להודיע על פירוק החברה נוכח השלכות משבר הקורונה וקריסת ענף הטיסות.